کیانوش رستمی

کیانوش رستمی (زاده ۱ مرداد ۱۳۷۰ در اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه)، عضو تیم ملی وزنه‌برداری ایران است. او دارندهٔ یک مدال طلا و یک نقره المپیک (به ترتیب از المپیک ۲۰۱۶ ریو و المپیک ۲۰۱۲ لندن) و رکورددار مجموع جهانی و المپیک در دستهٔ ۸۵کیلوگرم مردان است.

متولد : ۱ مرداد ۱۳۷۰
محل تولد : کرمانشاه
ملیت : ایرانی
پیشه : ورزشکار

موفقیت‌های بین‌المللی
وی در سال‌های ۲۰۱۱ میلادی و ۲۰۱۲ میلادی موفق به کسب نشان نقره مسابقات قهرمانی آسیا شد. وی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۱ در شهر پاریس فرانسه به مدال طلا دست یافته‌است و همچنین در رقابت‌های المپیک لندن موفق به دریافت مدال نقره شد.

المپیک لندن ۲۰۱۲
در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن، در وزن ۸۵ کیلوگرم مردان با ۱۷۱ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۰۹ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم پس از آدریان زیلنسکی از لهستان و آپتی آیوکادوف از روسیه، موفق به دریافت مدال برنز شد؛ و پس از ۴ سال و در پی مثبت اعلام شدن نتیجه دوپینگ آپتی آیوکادوف مدال نقره بازی‌ها به کیانوش رستمی رسید.

المپیک ریو ۲۰۱۶
رستمی در دومین دوره حضور خود در مسابقات المپیک توانست در مسابقات وزنه‌برداری وزن ۸۵ کیلوگرم المپیک ریو، ضمن کسب مدال طلا، هم رکورد مجموع المپیک را بشکند و هم برای دومین بار رکورد مجموع جهانی را از آن خود کند. وی در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ در دستهٔ ۸۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا و جابجایی رکورد به میزان ۳۹۶ کیلوگرم مجموع المپیک شد. بنابراین رستمی برای دومین دوره پیاپی اولین ورزشکار ایران در المپیک بود که اولین مدال کاروان ورزشی ایران را به دست آورد.

مسابقات جهانی قزاقستان
رستمی در حالی کار خود را در مسابقات جهانی قزاقستان آغاز کرد که تمام نگاه‌ها به او بود تا بالاخره ایران نیز در این رقابتها صاحب مدال شود.

در گروه Aدسته ۸۵ کیلوگرم ۱۰ وزنه‌بردار حضور داشتند که رقابت اصلی میان کیانوش رستمی، آپتی آیوکادوف و آرتیم اوکولوف از روسیه، ایوان مارکوف از بلغارستان، اندری ریباکو از بلاروس بود.

رستمی در پایان با ثبت رکورد ۱۷۸ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۱۳ کیلوگرم در دوضرب و ۳۹۱ کیلوگرم در مجموع مدال طلا جهان را برگردن آویخت.

او در یک ضرب مدال نقره کسب کرد و در دوضرب مدال طلا را بدست آورد.

شکستن رکورد جهان
کیانوش رستمی در مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر در حرکت ۲ضرب وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را مهار کرد تا ضمن شکست رکورد این حرکت، به حدنصابی جدید از رکورد مجموع دست پیدا کند.

منبع:بیوگرافی کیانوش رستمی

بیوگرافی کیانوش رستمی


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود