بیوگرافی کامل ساره جوانمردی

بیوگرافی ساره جوانمردی

ساره جوانمردی دودمانی (زاده ۱۷ آذر ۱۳۶۳ در شیراز) عضو تیم ملی تیراندازی بانوان جمهوری اسلامی ایران است. جوانمردی مدال طلای پارالمپیک ریو و مدال برنز پارالمپیک لندن را کسب کرده است. او نیز هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در دانشگاه شیراز و کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان فارس می باشد.
پارالمپیک لندن
در مسابقات تیراندازی پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، انگلستان موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز گردید. در مراسم اهدای مدال وی به مرد اهدا کننده دست نداد.

پارالمپیک ریو
ساره جوانمردی در المپیک ریو موفق به کسب دو مدال طلا شد. او در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ به مدال طلا دست یافت.. او به امتیاز ۱۹۳٫۴ رسید و رکورد جهانی را جابه‌جا کرد. مدال طلای ساره جوانمردی، نخستین طلای کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۶ بود. ساره جوانمردی همچنین در ماده تپانچه خفیف ۵۰ متر میکس موفق شد به مدال طلای پانزدهمین بازی‌های پارالمپیک دست پیدا کند.

بیوگرافی ساره جوانمردی

تیراندازی قهرمانی جهان معلولان آلمان

در تیرماه سال ۱۳۹۳ شمسی و در روز نخست مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در آلمان، ساره جوانمردی ورزشکار شیرازی به مقام قهرمانی ماده تفنگ بادی ۱۰ متر P2 رسید. در پایان مسابقات بخش بانوان در قسمت انفرادی ساره جوانمردی قهرمان ورزش تیراندازی از کشور ایران، با کسب امتیاز ۱۹۵٫۶ به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.
انتخاب به عنوان بهترین بازیکن ۲۰۱۴ آسیا

این انتخاب به دلیل عملکرد ساره جوانمردی در رقابتهای پاراآسیایی اینچئون و کسب دو نشان طلا، انجام شده است و بر این اساس وی به عنوان بهترین ورزشکار زن آسیا در سال ۲۰۱۴ نیز معرفی شده است.

منبع: بیوگرافی ساره جوانمردی

بیوگرافی ساره جوانمردی

 
 

پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود