بیوگرافی اشکان دژاگه

بیوگرافی اشکان دژاگه

نام:اشکان
نام خانوادگی:دژاگه
تاریخ تولد:1365/4/14
محل تولد:تهران
پست بازی:هافبک هجومی
————————————–
اشکان دژاگه داری ملیت ایرانی-آلمان است و تاکنون در هرتابرلین و ولفسبورگ در بوندس لیگا بازی کرده است.او در سال 2112 با قراردای 3 ساله به فولهام پیوست. او در رده ملی، برای تیم های پایه آلمان بازی کرده است و در رده بزرگسالان، از لحاظ قانونی می توانست هم برای آلمان و هم برای ایران بازی کند.

بازی در تیم‎های ملی پایه آلمان
دژاگه در رده های سنی زیر 17 سال، زیر 19 سال و زیر 21 سال برای آلمان بازی کرده است. او در سال 2119 در با پیراهن شماره 9 در بازی های زیر 21 سال اروپا همراه با مانوئل نویر، سامی خدیرا و مسعود اوزیل برای آلمان بازی کرد و به قهرمانی رسید.دژآگه در این دوره یک گل ثمر رساند.

امکان بازی برای تیم ملی ایران
دژاگه پیشتر از تمایل خویش برای بازی در تیم ملی فوتبال ایران سخن گفته بود. او گوشه چشمی هم به دعوت به تیم ملی بزرگسالان آلمان داشته‏است، اگرچه او شانس کمی برای دعوت به تیم آلمان دارد.
مطابق قوانین فیفا بازیکنی که می تواند برای دو کشور بازی کند، اگر برای کشور اول در تیم بزرگسالان بازی نکرده باشد حداکثر تا سن 21 سالگی می‏‎تواند برای کشور دوم بازی کند. مطابق این قانون دژآگه دیگر نمی توانست برای ایران بازی کند. در جولای سال 2119 فیفا در این قانون تغییراتی داد. و همچنین شرط سنی را برداشت. از آن زمان تاکنون چند بازیکن با قانون جدید ملیت خود را عوض کرده اند. به طور نمونه ادگار کاستیو که برای تیم بزرگسالان مکزیک 4 بازی ملی در بازی های دوستانه داشت، ملیت خود را تغییر داد و برای آمریکا بازی کرد. فیفا با تغییر ملیت دژآگه موافقت کرد و هم اکنون دژآگه برای تیم ملی فوتبال ایران بازی می کند.
کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی از وی برای حضور در تیم ایران دعوت کرد. چندی پس از دعوت، مشکل نظام وظیفه که مانع خروجش از خاک ایران می شد نیز حل گشت؛ اما رسانه ها خبر از مانع شدن مشکل خالکوبی‎های متعدد روی بدنش از جمله خالکوبی واژه «آلمان» و همچنین «درگیری مختصرش» با حراست فرودگاه در هنگام ورودش به ایران در سال 1389 برای حضور در تیم ایران خبر دادند.

منبع: بیوگرافی اشکان دژاگه

بیوگرافی اشکان دژاگه

 
 

پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود