مضرات اسپینر

بدون دیدگاه

علم و تکنولوژی قرن حاضر به نوعی در حال رشد است که در فواصل کوتاه شاهد اختراع انواع بازی‌ها برای کودکان هستیم. اسپینرها وسایل بازی چرخانی هستند که به تازگی توانسته اند سرگرمی‌محبوب هم کودکان و هم بزرگسالان شوند.
به نظر شما این بازی کوچک و رنگی و چرخان تا چه حد مفید و تا چه حد مضر است؟

یک تکه پلاستیک مقاوم و یک بلبرینگ که سرگرمی‌اعتیاد آور خانواده‌ها شده است آیا برای تمامی‌سنین مناسب است؟ تولید کنندگان این وسیله بازی بی توجه به مضرات این دستگاه، با رقابت تنگاتنگی در حال تولید این وسیله هستند.

Spinner و اختلالات رفتاری

مضرات اسپینر

انسان راههای متفاوتی برای تخلیه انرژی‌های منفی و عصبانیت خود به کار می‌بندد. اسپینر یکی از راهکارهایی است که می‌تواند عصبانیت را خاموش کند. به همین دلیل روان شناسان معتقدند که این وسیله بازی می‌تواند به نوعی یک پادزهر برای کودکان به شمار می‌رود. به کمک این وسیله بازی می‌توان، میزان اضطراب و احتمالا اوتیسم نهفته در کودکان را کاهش داد.

Spinner کمک به اوتیسم

کودکانی که به اوتیسم مبتلا هستند حرکات و رفتارهای تکراری را می‌پسندند، اسپینرها به خوبی می‌توانند خشم نهفته این افراد را تخلیه کند. طبق یکی از مطالعات محققین افرادی که در طی کلاس، کنفراس یا سخنرانی‌ها یادداشت‌های طولانی می‌نویسند تنها می‌توانند اطلاعات بیشتری را ثبت کنند.

در صورتی که دانش آموزانی که یادداشت‌های کوتاه و خلاصه نویسی می‌کنند اطلاعات را بهتر در ذهن خود پردازش می‌کنند. به همین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که کودکان مبتلا به اوتیسم با تخلیه انرژی منفی خود راحت تر بتوانند بیاموزند.

چرا که این افراد به دلیل استرس پنهانی که دارند، زمان زیادی را صرف آموختن یک مطلب می‌کنند. اگر ذهن این افراد تنش کمتری داشته باشد زمان در مغز آنها سرعت می‌یابد.

اعتیاد به اسپینرها

مضرات اسپینر

کودکان بسیاری در سراسر دنیا از این وسیله بازی استفاده می‌کنند. طبق آمار معلمین دانش آموزان زیادی هستند که با اسپینرهای خود سر کلاس درس حاضر می‌شوند و هنگام درس مشغول چرخاندن اسپینر هستند.

یکی از مضرات این وسیله همین عادات بی جا و ناهنجار است که به احتمال قوی بیشتر بازیکنان را درگیر خواهد کرد. بازی‌هایی که نیاز به رجوع مجدد در طی روز دارند نوعی اعتیاد کاذب در نوجوان ایجاد می‌کند.

به نحوی که کودک یا نوجوان حس می‌کند مدام باید به وسیله این اسباب بازی آرامش روزانه خود را کسب کند. یکی از بزرگترین و بدترین مضرات این وسیله همین عادت ناپسند است که برای کودکان مشکل ساز خواهد شد.

اسپینرها و آرامش

اسپینرها نیز مانند بسیاری از وسایل دیگر می‌توانند مثبت و یا منفی باشند. شاید استفاده از آنها در اتاق‌های انتظار یا قبل از امتحانات یا بسیاری از مواقع که استرس زیادی را متحمل می‌شویم بد نباشد. همان طور که پخش یک موسیقی یا یک داروی آرام بخش می‌تواند اختلالات ناشی از استرس و اضطراب را از بین ببرد.

اسپینرها هم عوارض جانبی بسیاری از جمله زمان زیاد نشستن، اعتیاد به بازی مدام، زمان گیر بودن و . . . دارند.

اما مهم اینجاست که شما آنها را سر کلاس استفاده می‌کنید یا زمانی که یک کودک اوتیسمی‌دچار استرس شدید می‌شود.

منبع: مضرات اسپینر

مضرات اسپینر


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود