مضرات فلوراید

بدون دیدگاه

درباره مضرات فلوراید چه می دانید؟
فلوراید همیشه بعنوان محافظ دندان ها استفاده میشود و همچنین در خمیر دندان ها و حتی د رآب های آشامیدنی فلوراید اضافه میشود . برای دهه ها ، از فلوراید به عنوان شوالیه زره پوش درخشان در دفاع از سلامت دندان هادر برابر پوسیدگی یاد می شد.

کودکان همیشه به استفاده از فلوراید در مسواک زدن تشویق می شدند و حتی مردم فلووراید را به آب نوشیدنی خود اضافه می کردند. در سال ۲۰۰۸ تخمین زده شد ۶۲ درصد از مردم امریکا از آب حاوی فلوراید استفاده می کنند. اما بعد ها این موضوع روشن شد که برخلاف باور عموم ، فلوراید ماده ی طبیعی و بی خطری نیست.

فلوراید سمی

در کنار بسیاری از مشکلات مزمن و حاد برای سلامتی ، فلوراید موجب ایجاد لکه و زرد شدن دندان ها می شود. حال به بررسی نکات بیشتری درباره این نمک مضر می پردازیم .

فلوراید چیست؟

دو نوع فلوراید وجود دارد ، کلسیم فلوراید و سدیم فلوراید . مصرف بیش از اندازه هر دو نوع برای سلامتی مضر است. کلسیم فلوراید به صورت طبیعی در آب های زیرزمینی یافت می شود . حتی میزانی از آن که کافی به نظر می رسد ، به جای حفاظت ، دندان واستخوان ها را ضعیف می کند. با این وجود فلوراید کلسیم از نوع مشابه خود کم خطر تر و کم ضررتر است.

به طور کلی سدیم فلوراید ماده ای مرموز و مصنوعی است .این نوع از فلوراید مدت ها به آب نوشیدنی مردم اضافه می شد. این ماده سرشار از سرب است . سدیم ، آلومینیوم و کادمیوم فلوراید هر سه می توانند با دیگر مواد سمی ترکیب شده و خطرات بیشتری ایجاد نمایند. نه تنها تاثیر مثبتی بر سلامتی ندارد ، بلکه اثرات سوء فلوراید توسط بسیاری از بنیاد های سلامتی در دنیا تایید شده است.

اثرات فلوراید
فلوراید ، و به طور خاص سدیم فلوراید ، موجب تضعیف سیستم ایمنی شده و اثرات مخربی روی کلیه ها و کبد دارد. علایم مسمومیت با سدیم فلوراید مشابه فیبرومیالژیا است. این علایم شامل ضعف ، درد ماهیچه ها ، تحلیل حافظه و بی خوابی می شود . این ماده همچنین توانایی ایجاد مشکلاتی نظیر حالت تهوع ، درد شکم و تشنگی مفرط را دارد.

مضرات فلوراید

مضرات سدیم فلوراید هنوز به پایان نرسیده ! مانند اسب تروا ، این ماده آلومینیوم را در جریان خون به سمت سلول های مغز حمل کرده و باعث کاهش IQ و بیماری آلزایمر می شود. فلوراید همچنین غده پینه آل را ، که مسئول تولید ملاتونین است ، اهکی می کند. بدون ملاتونین ، بدن از خواب کافی محروم شده و در نتیجه عملکرد تیروئید دچار مشکل می شود.

منبع: مضرات فلوراید

مضرات فلوراید


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود