تاثیر روغن های گیاهی بر تقویت مو ها

اکثر روغن های گیاهی از قبیل روغن نارگیل، بادام، رزماری، عصاره و یا روغن گیاه نخل اره ای (Saw Palmetto) حاوی مواد مغذی از قبیل ویتامین D, E، اسید گاما لینولنیک، امگا 3، امگا 6 و غیره می باشند در نتیجه استعمال آن ها بر پوست سر و ابروها، باعث تغذیه بهتر و تقویت ریشه موها می گردد.

در بین روغن های گیاهی، روغن نارگیل چنانچه با روش صحیح و استاندارد تولید شده باشد دارای خواص درمانی بیشتری برای اشخاصی است که با مشکلاتی از قبیل مو خوره، شکنندگی و نازکی موها، شوره سر و غیره روبرو می باشند.

تاثیر روغن نارگیل بر تقویت مو:

1. اسیدهای چرب غیر اشباع، به پروتئین موجود در ریشه و تارهای مو متصل شده و از آن ها در برابر عوامل مخرب محافظت می کند، این خاصیت بویژه برای کسانی که موهای آن ها دچار شکستگی می شود بسیار مفید می باشد. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل نسبت به سایر روغن های گیاهی این وظیفه را بهتر انجام می دهد.

2. جلوگیری از مو خوره: روغن نارگیل را می توانید به انتهای تارهای موی خود بمالید، این روغن با ایجاد رطوبت لازم مانع از مو خوره می شود.

3. افزایش گردش خون: استعمال و ماساژ روغن نارگیل به پوست سر موجب افزایش اکسیژن و خون رسانی به ریشه موها و تقویت آن ها می گردد.

4. تغذیه بهتر ریشه موها: آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در روغن نارگیل از قبیل ویتامین های K, E و اسیدهای چرب غیر اشباع امگا 6، اسید گاما لینولنیک و غیره باعث افزایش رشد موها بویژه موهای کرکی می گردند.

5. ضد قارچ و ضد شوره: روغن نارگیل حاوی مواد ضد شوره و قارچ می باشد و برای اشخاصی که به شوره سر و یا قارچ پوستی مبتلا می باشند مفید است.

خواص روغن نارگیل برای مو

مقدار و طریقه مصرف روغن نارگیل:

هفته ای 2 الی 3 مرتبه می توانید مقداری از روغن نارگیل را به پوست سر و یا ابروهای خود مالیده و برای چند دقیقه با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید، سپس یک کلاه حمام و یا کیسه پلاستیکی بروی سر خود گذاشته و برای مدت یک و نیم الی 2 ساعت اجازه دهید روغن بروی سر شما مانده تا کاملا جذب شود و سپس می توانید استحمام نمایید.

نکته اول: نباید بیش از 2 الی 3 بار در هفته از روغن های گیاهی چه نارگیل و غیره استفاده نمایید، مصرف بیشتر باعث بسته شدن منافذ پوست شده که خود یکی از عوامل ریزش مو و از بین رفتن ریشه موها می باشد.

نکته دوم: بهتر است هنگام استفاده از روغن نارگیل پوست سر شما خیلی چرب نباشد تا این روغن راحتر جذب شود.

خواص روغن نارگیل فقط به استعمال آن بر پوست و مو ختم نمی شود، روغن نارگیل برای مصارف خوراکی نیز یکی از مفید ترین روغن های گیاهی است.

تاکنون بیش از 1500 تحقیق در جهت اثبات خواص درمانی روغن نارگیل انجام شده است. روغن نارگیل حاوی مقدار قابل توجه ای از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط(MFACs) که شامل؛ اسید کاپریلیک(Caprylic Acid)، اسید لوریک(Lauric Acid) و اسید کاپریک(Capric Acid) است که بیش از 62 درصد از چربی های موجود در میوه نارگیل را تشکیل می دهند.

این سه چربی در بدن به راحتی هضم، جذب و تبدیل به انرژی و سوخت می شوند بر خلاف بسیاری از چربی ها که تبدیل آن ها به انرژی به سختی صورت می گیرد. مصرف روغن نارگیل نه تنها باعث ازدیاد وزن نمی شود بلکه کمک به کاهش وزن نیز می نماید.

با این مکانیزم روغن نارگیل برای افرادی که رژیم لاغری دارند و یا از کمبود انرژی و خستگی مزمن رنج می برند گزینه ای مناسبی است.

برخی از تاثیرات مثبت مصرف روغن نارگیل به شکل خوراکی عبارتند از:

تقویت و بهبود حافظه: از تجریه اسیدهای چرب با زنجیره متوسط در کبد ماده ای به نام کتون(Ketone) تولید می شود که به عنوان سوخت توسط سلول های مغز مورد استفاده قرار می گیرد. این خاصیت روغن نارگیل هم برای افراد عادی و هم برای مبتلایان به آلزایمر مفید است.

کاهش مشکلات قلبی و عروقی: روغن نارگیل کمک به افزایش کلسترول خوب(HDL) و کاهش کلسترول بد(LDL) می کند و با این عمل از احتمال خطر گرفتگی رگ ها می کاهد.

کمک به درمان عفونت های ادراری و کلیوی: روغن نارگیل دارای خاصیت ضد باکتری طبیعی است و مانند یک پوشش لیپیدی باکتری های موجود در مجرای ادرار را پوشانده و باعث از بین رفتن آن ها می شود.

ضد التهاب و ضد سرطان: میوه و آب نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشد که موجب کاهش التهاب و اتم های آزاد اکسیژن(رادیکال های آزاد) در بدن شده و با مصرف آن از شانس ابتلابه سرطان کاسته می شود.

سایر خواص روغن و میوه نارگیل عبارتند از: افزایش قدرت عضلات، بهبود متابولیزم قند در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 و بهبود وضعیت گوارش

خواص روغن نارگیل برای مو

میزان مصرف روغن نارگیل:

مصرف دو قاشق غذا خوری در روز برای بزرگسالان توصیه می شود.

به یاد داشته باشید روغن نارگیل دارای طبیعت سرد است و نباید بیش از حد مصرف شود.

نکته پایانی: تبلیغات کذب و عجیب و غریب درباره روغن مار، روغن حلزون، شتر مرغ و غیره گاها در فضای اینترنت و یا مجلات به چشم می خورد که نه منبع و چگونگی تولید این روغن ها مشخص است و نه هیچ مدرک علمی دال بر خواص درمانی آن ها وجود دارد و به طور جدی توصیه می کنم از خرید و مصرف آن ها خودداری نمایید.

منبع:خواص روغن نارگیل برای مو

خواص روغن نارگیل برای مو


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود