بیوگرافی هومن سیدی و همسر دومش بیتا اصلانی

بیوگرافی بیتا اصلانی

هومن سیدی متولد ۱۳۵۹ در شهر رشت کارگردان ، فیلمنامه نویس و بازیگر مرد ایرانی باشد . هومن سیدی دوبرادر و یک خواهر دارد و بازیگری را زیر نظر پرویز پرستویی شروع کرد . هومن سیدی در سال ۱۳۸۵ با آزاده صمدی ازدواج کرد و هفت سال بعد در سال ۱۳۹۲ هومن سیدی و آزاده صمدی از یکدیگر جدا شدند .

ماجرای ازدواج دوم هومن سیدی و همسرش از زمانی شروع شد که حامد بهداد عکس دختر هومن سیدی را منتشر کرد و همین امر باعث شد تا هومن سیدی با انتشار عکسی از همسرش بیتا اصلانی و دخترش نیل سیدی ازدواج دومش را تایید کند.
زندگینامه
پس از پایان دوره متوسطه و دریافت دیپلم گرافیک کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. سپس به تهران آمد و در کلاس‌های بازیگری کارنامه (با مدیریت پرویز پرستویی) شرکت کرد.

هومن سیدی در سال ۱۳۸۶ با آزاده صمدی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک دختر بود. وی در سال ۱۳۹۳ از آزاده صمدی جدا شد.

زندگی هنری
نخستین فعالیت حرفه‌ای‌اش را با حضور در فیلم «یک تکه نان» کمال تبریزی تجربه کرد و سپس نقش کوتاهی را در «چهارشنبه‌سوری» اصغر فرهادی ایفا کرد. برای بازی در نقش اصلی «پابرهنه در بهشت» بهرام توکلی انتخاب شد و آرش معیریان نیز از او در فیلم «آن که دریا می‌رود» بهره برد. او در تئاتر «همسایه آقا» حسین کیانی هم به ایفای نقش پرداخت. در پرونده وی بازی در سریال راه بی‌پایان ساخته همایون اسعدیان و تله‌فیلم «سایاب» محمدعلی سجادی بوده است. او در سریال راه بی پایان و سی امین روز با همسرش آزاده صمدی همبازی بود. از کارهای دیگر او بازی در سریال تا ثریا ساخته سیروس مقدم و تله‌فیلم، قصه داوود و قمری ساخته آیدا پناهنده می‌توان نام برد.

کارگردانی
سیدی پس از ساخت چند فیلم کوتاه (از جمله: «۳۵ متری سطح آب» و «دندان آبی» که بخاطر آنها جوایز متعددی از جشنواره فیلم کوتاه تهران کسب کرد) اولین فیلم بلند خود را در سال ۱۳۸۹ نام آفریقا کارگردانی کرد. این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر (بخش آثار ویدئویی) جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن (آزاده صمدی) را از آن خود کرد. سیدی به غیر از کارگردانی، به عنوان نویسنده و تدوینگر نیز در این اثر حضور داشت. شهاب حسینی یکی بازیگران این فیلم است که تنها ده کلمه دیالوگ می‌گوید و در تمام مدت فیلم سکوت اختیار کرده است. جواد عزتی دیگر بازیگر این اثر که بار کمیک فیلم را به دوش می‌کشد اما، نقش پر دیالوگی را ایفا می‌کند. منتقدان سینمای ایران «آفریقا» را در زمرهٔ اثار سینمای نوآر ایران برشمرده‌اند. همچنین بسیاری هومن سیدی را ادامه دهنده سبک اصغر فرهادی می‌دانند.

او هم چنین کارگردان نمایش تئاتر روایت ناتمام یک فصل معلق بوده است.

حواشی
آخرین فیلم او با سرمایه گزاری مستقیم بابک زنجانی تولید شده که دومین سرمایه‌گذاری مستقیم بابک زنجانی در سینمای ایران است.

فیلمهای سینمایی
* اعترافات خطرناک ذهن من (۱۳۹۳)
* سیزده (۱۳۹۲)
* خط ویژه (۱۳۹۲)
* آفریقا ۱۳۸۹
* آنکه دریا می‌رود (۱۳۸۵)
* پابرهنه در بهشت (۱۳۸۴)
* چهارشنبه‌سوری (۱۳۸۴)
* یک تکه نان (۱۳۸۳)

فیلمهای تلویزیونی
* قصه داوود و قمری
* سایاب
* اگر باران ببارد

مجموعه‌های تلویزیونی
* راه بی پایان(همایون اسعدیان)
* سی امین روز(جواد افشار)
* تا ثریا(سیروس مقدم)
* مهرآباد(۱۳۹۲)

تئاتر
* کارگردانی نمایش روایت ناتمام یک فصل معلق

عکس همسر دوم هومن سیدی و دخترش نیل
همه چی از عکس دختر هومن سیدی بنام نیل خانم شروع شد و وقتی حامد بهداد عکس نیل سیدی را منتشر کرد رسانه ها خبر ازدواج دوم هومن سیدی و همسرش را منتشر کردند تا اینکه چند لحظه پیش صفحه اینستاگرام هومن سیدی از عکس هومن سیدی و بیتا اصلانی همسر دومش به همراه دخترشان نیل سیدی رونمایی کرد .
هومن سیدی با انتشار عکس بالا نوشت : دوستان عزیز و محترم همیشه تلاش کردم به شما مردم نازنین احترام بگذارم و چیزی غیر از احترام از شما دریافت نکردم . همیشه تلاش کردم وارد حاشیه نشم اما ظاهرا این شغل بدون حاشیه بی معنیه . میخواستم توضیح ندم چرا که فکر میکردم زندگی خصوصی بنده برای کسی جذاب نیست . دو ‌مطلب بود که فکر کردم باید درباره اش حرف بزنم تا سوال های بی شمار شما رفقا پایان بگیره .

منبع:بیوگرافی بیتا اصلانی

بیوگرافی بیتا اصلانی


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود