بیوگرافی مجید اخشابی

مجید اخشابی متولد ۲۷ دی ماه ۱۳۵۱ در تهران، خواننده است

فارغ النحصیل لیسانس رشته مهندسی عمران و فوق لیسانس موسیقی و داشنجوی دکترای پژوهش هنر می باشد، به جز این‌که نوازنده، خواننده و تنظیم‌کننده‌ای چیره‌دستی است، از لحاظ اخلاقی هم، انسانی وارسته و اهل کمال است، در بین پنج فرزند سه برادر و دو خواهر، ته‌ تغاری است.

در دی ماه سال 1351 در خانواده ای هنردوست در شهر تهران متولد شد. در سنین کودکی به حدی به موسیقی علاقه مند بود که صدای هر سازی، خصوصا سنتور وی را شدیدا تحت تاثیر قرار میداد.

در سن 9 سالگی با استفاده از وسائل ابتدائی توانست سازی شبیه به سنتور بسازد و خود را با نواختن آن سرگرم کند. با توجه به این علاقه وافر، والدین او یک ساز سنتور برای وی تهیه کردند و جالب اینکه او توانست بدون هیچگونه آموزش قبلی، این ساز را به درستی کوک کند و بنوازد! البته در آن زمان به دلیل سکونت در یکی از شهرستانهای شمال کشور، امکان دسترسی به استاد برای وی میسر نبود و او تنها از طریق مراجعه به کتابها و نوارهای کمک آموزشی میتوانست امر فراگیری را دنبال کند که خوشبختانه به همین روش در مدت کوتاهی به پیشرفت قابل توجهی دست یافت. همچنین در کنار فراگیری نوازندگی، هنر آهنگسازی و خوانندگی را با علاقه دنبال می نمود. به هر حال در تمام این دوران او مجبور بود که خود، استاد خود باشد.

فعالیت حرفه ای وی از سال 1370 در زمینه های نوازندگی، آهنگسازی، تنظیم، نظارت بر ضبط و تولید آثار موسیقی آغاز شد. حاصل این تلاش آثار متعددی در گونه ها و فرمهای مختلف موسیقی است که به صورت کاست و CD منتشر شده است. وی از سال 1375 با تشکیل گروه هنری مهرآوا ضمن همکاری با صدا و سیما کنسرتهای متعددی را در ایران و مراکز معتبر علمی و فرهنگی کشورهایی چون انگلستان، روسیه، اسپانیا، ژاپن (فستیوال مین اون)، کره، هندوستان، مالزی و … به اجرا در آورده که همگی آنها به لطف الهی با موفقیت روبرو بوده است.

بیوگرافی مجید اخشابی

مجید اخشابی بدون تردید از جوانان فعال، با استعداد و موفق در عرصه هنر موسیقی کشورمان است که افتخار همکاری با استادانی چون محمدعلی معلم، فریدون شهبازیان، همایون خرم و بسیاری از هنر مندان صاحب نام دیگر تجربیات ارزنده ای را برای وی به ارمغان آورده است. تحصیلات وی در رشته مهندسی عمران است و در حال حاضر نیز مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی دانشکده موسیقی میباشد.

منبع:بیوگرافی مجید اخشابی

بیوگرافی مجید اخشابی


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود