بیوگرافی شهلا ناظریان همسر حسین عرفانی

شهلا ناظریان (زادهٔ ۱۳۲۹ خورشیدی ایران) بازیگر سینما و تلویزیون و دوبلور ایرانی است. او همسر حسین عرفانی و برادرزادهٔ ایرج ناظریان گویندهٔ نامدار ایرانی است.

از سال ۱۳۴۱ وارد عرصهٔ دوبله شد ولی بثورت حرفه ای کارش از سال 1342 شروع شد بازیگری در تئاتر را در سال ۱۳۶۸ تجربه کر همچنین در سریال تلویزیونی «این خانه دور است» ( و سریال داستان یک شهر و همچنین فیلم‌ های سینمایی «خوش‌خیال»، «پرِ پرواز» و «شب بخیر غریبه» و … به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته است.

حسین عرفانی متولد 1321 در محله سلسبیل تهران، دوبلور و بازیگر است

در دوران دبیرستان کار تئاتر هم می کرده. کار دوبله را از سال ۱۳۴۰ شروع کرده یعنی در سن ۱۹ سالگی و در استودیو دماوند. دورانی که به قول عرفانی هر کسی وارد کار هنر شد ماندگار شد : «در دهه چهل و پنجاه در تمام زمینه های هنری چه موسیقی چه نقاشی و چه دوبله هر کسی وارد شد ماندگار شد.»

تحصیلاتم : دیپلم‌
قبل از انقلاب از دوبله تا بازیگری

اولین نقش ها را هم در «شبی در رم» و «پرفسور کم حافظه» گفته و البته نقش های کوچکی بودند تا این که کم کم عرفانی جای خود را به عنوان یک گوینده حرفه ای باز کرد و با دوبله در فیلم هایی مثل «ویلون زن روی بام»، نقش های جدی تری را نصیب خود کرد

از کلارک گیبل در برباد رفته بگیرید تا همه فیلم های همفری بوگارت. البته او تنها در کار دوبله نماند و دیگر عرصه های هنری را هم تجربه کرد: «پرویزکاردان در استودیوی دوبله من را دید و دعوت به بازیگری کرد و بعد در سریال تلخ و شیرین نقشی را به عهده گرفتم.» نقشی که باعث شد او بازیگری را هم در کنار کار دوبله ادامه دهد و در سریال هایی مثل زیرگذر عمر و این خانه دور است بازی کند.
خانواده دوبلور

حسین عرفانی در سال 1361 با شهلا ناظریان از دیگری دوبلور های مشهور ایرانی ازدواج کرده است و ثمره این دو مهسا و رستا است، مهسا کار بابا و مامان رو پیگیری کرده و الان در حوزه دوبله فعالیت دارد ، اما رستا دکترای تغذیه دارد و کاری به کار دوبله ندارد ، هر دو دختر متهال هستند.

بیوگرافی شهلا ناظریان

علاوه بر گویندگی و بازیگری

حسین عرفانی : به جز دوبله و بازیگری ومجری گری، عرفانی در کارهای تبلیغاتی هم گویندگی می کند: «از اول انقلاب تک و توک کارهای تبلیغاتی را گویندگی می کردم و الان هم به صورت حرفه ای آن را دنبال می کنم.»

صدای او در نقش دی دی برایمان بسیار آشناست.

منبع: بیوگرافی شهلا ناظریان 

بیوگرافی شهلا ناظریان 


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود