در مورد درخت کاج

بدون دیدگاه

واقعیت های خواندنی درباره کاج ها

⇐ اندازه یک کاج به گونه اش بستگی دارد. ارتفاع کاج ها متنوع است و می تواند بین 3 تا 75 متر باشد. بیشتر کاج ها تا ارتفاع 45 متری رشد می کنند. قطر تاج کاج نیز می تواند به 9 متر برسد.
⇐ بیشتر کاج ها پوسته ضخیم و پوسته پوسته دارند. تعداد زیادی شاخه از نقاطی مارپیچی که به شکلی منظم بر روی کاج قرار گرفته اند رشد می کنند.
⇐ کاج ها برگ هایی سوزنی شکل دارند که در تمام طول سال نیز بر روی درخت باقی می مانند. (گیاهان همیشه سبز اند.)
⇐ کاج ها از طریق مخروط تولید مثل می کنند. مخروط ها ساختارهای مخروطی شکلی اند که حاوی اندام های جنسی نر و ماده اند.
⇐ کاج ها گیاهانی یک پایه اند. یک پایه به این معنی است که یک گیاه مخروط های نر و ماده جدا از هم تولید می کند.
⇐ گرده با کمک باد از مخروط های نر به مخروط های ماده منتقل می شود. مخروط های ماده قبل از لقاح، سبز و چسبناک اند. چند سال پس از لقاح، وقتی آماده انتشار دانه می شوند، رنگ شان به قهوه ای تغییر می کند و سخت می شوند.
⇐ دانه ها بال هایی دارند که پراکندگی توسط باد را تسهیل می کند.
⇐ با وجود این که دانه ها وزن کمی دارند ولی تنها تا فاصله 27 متری از گیاه مادر پراکنده می شوند.
⇐ سنجاب، دارکوب و دیگر جانوران جنگلی دانه های پنهان در مخروط ها را می خورند.
⇐ 20 نوع مختلف از کاج ها دانه هایی تولید می کنند که در رژیم غذایی انسان مورد استفاده قرار می گیرند. این میوه ها قبل از مصرف اغلب در فر پخته می شوند یا در تابه سرخ می شوند.
⇐ میوه کاج سفید چینی به میزان خفیفی سمی است. این میوه طعمی فلز مانند در دهان تولید می کند. این احساس ناخوشایند پس از چند روز ناپدید می شود. شرایط پزشکی مرتبط با مصرف کاج سفید چینی به عنوان سندرم دهان کاج شناخته شده است.
⇐ کاج ها به خاطر استفاده به عنوان درخت کریسمس معروف اند. کاج ها به خاطر این که از نظر ریخت شناسی زینتی اند در باغ ها و پارک ها کشت می شوند.
⇐ کاج ها رزین تولید می کنند که از پوست آسیب دیده جریان پیدا می کند. متأسفانه، رزین بسیار آتشگیر است و گسترش آتش سوزی در جنگل را تسهیل می کند.
⇐ چوب کاج در ساخت مبلمان، سقف، کف، راه آهن و بخش هایی از کشتی ها کاربرد دارد.
⇐ طول عمر کاج بستگی به گونه آن دارد. کاج ها می توانند از چند صد سال تا چند هزار سال زنده بمانند. قدیمی ترین نمونه شناخته شده ای که تاکنون یافت شده 4800 سال زندگی کرده است.

در مورد درخت کاج

منبع: در مورد درخت کاج

در مورد درخت کاج


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود