بیوگرافی مهدی رحمتی

بدون دیدگاه

بیوگرافی مهدی رحمتی

نام:مهدیمهدی رحمتی

نام خانوادگی:رحمتی

تاریخ تولد:1361/11/14

محل تولد:تهران

متاهل

فرزندان:دو پسر به نام های علی و عطا

—————————————————

سید مهدی رحمتی متولد 14 بهمن 1361 در تهران دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و کنونی باشگاه فوتبال استقلال تهران است.
رحمتی با 77 بازی ملی بعد از احمدرضا عابد زاده دومین دروازبان با ببشترین بازی‎های در تیم ملی ایران است. او همچنین در تیم های مطرح ایران بازی کرده است و با 4 قهرمانی یکی از پر افتخارترین بازیکنان لیگ است. او در خرداد 93 از استقلال جدا شد اما در تیر 94 به استقلال برگشت. از نظرسنجی خبرآنلاین بعد از ناصر حجازی و عابدزاده سومین دروازبان تاریخ ایران است. او همچنین با جواد نکونام و فرهاد مجیدی از مخالفان سرسخت امیر قلعه نویی هستند. او همچنین در سال 2010 بهترین دروازبان آسیاا و در سال 2013 دومین دروازبان برتر آسیا شد.
زندگی شخصی

رحمتی در یک خانواده مذهبی چهار نفره، از والدینی آذربایجانی در تهران به دنیا آمد، وی متأهل و دارای دو فرزند به نام های علی و عطا است. همچنین وی در اواخر سال 1389 در مصاحبه ای جنجالی مدعی شد در اوایل دوران جوانی برای گذران زندگی با ماشین شخصیمسافرکشی می کرده است.

زندگی ورزشی مهدی رحمتی

سال 1374 اولین قرار دادش را با تیم نوجوانان پاس امضاء کرد و تا سال 1376 درتمامی رده های سنی این باشگاه بازی کرد. بعد به تیم دخانیات و سپس به تیم فجر سپاسی پیوست در آنجا بود که رحمتی در سطح اول فوتبال ایران مطرح شد و بعد از چهار فصل حضور در فجر سپاسی به تیمسپاهان پیوست.
این اولین باری است که رفتم روی زمین چمن و اولین باری که لباس فوتبال تنم کردم. آن سال ها هافبک راست و فوروارد بازی می کردم. بعد نمی دانم چطور دروازه بان شدم. اینجا استادیوم شهید قیانوری است.

حضور او در سپاهان به یک فصل بیشتر نرسید تا این که در سال 1384 پیراهن استقلال را بر تن کرد. وی بعد از 2 فصل بازی در استقلال، 2 فصل هم تیم در مس کرمان حضور یافت و در ابتدای لیگ نهم دوباره به سپاهان بازگشت. رحمتی درسال 1388 توانست دروزاه بان اول تیم ملی شود. وی پس از 2 فصل بازی در تیم سپاهان بار دیگر در سال 1390 به استقلال بازگشت.

در 25 اسفند 90 در حساس ترین بازی سال استقلال که این تیم می توانست بعد از 3 سال به قهرمانی در فوتبال برتر ایران رسیده و برای ششمین بار قهرمان جام حذفی شود، او با لباسی به زمین رفت که مرحوم حجازی برایش به یادگار گذاشته بود. او لباس مرحوم حجازی را در این بازی به تن کرد. لباسی که روزگاری ناصر حجازی با آن توانست ستاره برتر بازی ایران و کره شمالی باشد در پیونگ یانگ و از آنجا به عقاب آسیا مشهور شود. لباسی سبز رنگ که حجازی از آن خاطرات زیادی در بازی های ملی داشت.رحمتی پس از 3 سال حضور در استقلال و اختلاف با مدیریت جدید باشگاه به تیم تازه لیگ برترشدهٔ پیکان پیوست تا این فصل با پیراهن این تیم به میدان برود.
او اولین بار در سال 79 به فجر سپاسی آمد و اولین تیم بزرگسال او فجر سپاسی بود. او با فجر سپاسی به قهرمانی جام حذفی رسید.

او اولین بار در سال 83 به سپاهان آمد و یک فصل در سپاهان ماند؛ و برای بار دوم در سال 88 به سپاهان رفت او در سپاهان خوب درخشید و با بازی های خوب توانست دروازبان اول تیم ملی فوتبال شود و با سپاهان دو قهرمانی لیگ برتر بدست آورد.

او اولین بار در سال 84 به استقلال پیوست و توانست با بازی خوب جای وحید طالب لو را در دروازبانی بگیرد و بازی های مهمی درون دروازه بایستد. او برای بار دوم در سال 90 به استقلال پیوست و با استقلال به قهرمانی لیگ و جام حذفی رسید. او برای بار سوم در تیر 94 به استقلال پیوست.

بیوگرافی مهدی رحمتی

خداحافظی از تیم ملی

رحمتی در 1 بهمن 1391 از تیم ملی ایران به صورت موقت خداحافظی کرد و علت این اتفاق را بیان نکرد.

مهدی رحمتی در لیگ برتر فوتبال ایران 92–1391 با تیم استقلال از 34 بازی برگزار شده در لیگ برتر توانست 21 بار دروازه خود را بسته نگه دارد همچنین وی از چهار بازی برگزار شده در جام حذفی توانست در 3 مسابقه دروازه اش را بسته نگه دارد که در مجموع 38 مسابقه ای که در لیگ برتر و جام حذفی انجام داد توانست در 24 مسابقه دروازه خود را بسته نگه دارد که در ادوار گذشته فوتبال ایران ثبت چنین آماری از سوی یک دروازبان بی سابقه بوده است.

افتخارات مهدی رحمتی

باشگاهی
لیگ برتر
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 85-84 به همراه تیم استقلال تهران
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 89-88 به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 90-89 به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 92-91 به همراه تیم استقلال تهران
سومی در لیگ برتر فوتبال ایران 88-87 به همراه تیم مس کرمان
سومی در لیگ برتر فوتبال ایران 91-90 به همراه تیم استقلال تهران
جام حذفی
قهرمانی در جام حذفی 80-79 به همراه تیم فجر سپاسی شیراز
قهرمانی در جام حذفی 91-90 به همراه تیم استقلال تهران
نایب قهرمانی در جام حذفی 81-80 به همراه تیم فجر سپاسی شیراز
نایب قهرمانی در جام حذفی 82-81 به همراه تیم فجر سپاسی شیراز
ملی
قهرمانی فوتبال غرب آسیا
قهرمانی در مسابقات فوتبال غرب آسیا 2004 به همراه تیم ملی فوتبال ایران
قهرمانی بازیهای آسیایی بوسان کره جنوبی
قهرمانی جام سایوان ایران
قهرمانی جام ال. جی ایران
قهرمانی جام ال. جی سوریه
فردی
بهترین دروازه بان آسیا در سال 2010
دومین دروازه بان برتر آسیا در سال 2013
بهترین دروازه بان لیگ فوتبال ایران91–90
بهرتین دروازه بان لیگ فوتبال ایران 92–91
رکورد دروازه بسته تاریخ فوتبال ایران 92–91
انتخاب به عنوان سومین بازیکن محبوب جهان در سال 2012
انتخاب به عنوان دومین بازیکن برتر ایران در سال 1391 به نگاه بینندگان برنامه «90»
جزء 5 بازیکن پرافتخار لیگ برتر فوتبال ایران با 4 عنوان قهرمانی به همراه تیم های استقلال تهران و سپاهان اصفهان
بهترین دروازه بان سال های 90 تا 92 جزو چهار دروازبان تاریخ فوتبال ایران توسط برنامه نود.

منبع:بیوگرافی مهدی رحمتی

بیوگرافی مهدی رحمتی


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود