مضرات پیپ

بدون دیدگاه

مضرات استفاده از پیپ

استعمال یک وعده پیپ یا چند پک برابر با استعمال 19 نخ سیگار معمولی می باشد وافزودن طعم های شیمیایی مختلف به انواع توتون های مصرفی سبب افزایش آلرژی و بیماری های تنفسی و سرطان می شود.
سرطان ریه یکی از خطر ناک ترین سرطان ها است که سالانه تعداد زیادی از مردم به آن مبتلا می شوند. پژوهشگران با مطالعه در یافتند که 80 در صد بیماران مبتلا به سرطان ریه به دلیل استعمال پیپ و سیگار برگ می باشد .
طبق آزمایشاتی که آن ها رو ی 7 هزار مرد میانسال انجام داده اند دریافتند که بروز بیماری های قلبی و عروقی -افزایش فشار خون-سکته مغزی-و ابتلا به انواع سرطان در افرادی که پیپ و سیگار برگ میکشند بیش تر است.
بنابر تحقیقات افراد مصرف کننده پیپ و سیگار برگ در پنج یا ده سال بعد به این بیماری ها مبتلا می شوند و نوع پیپ یا توتون مصرفی هیچ تاثیری روی عوارض پیپ برای مصرف کنندگان نداشته و حتی کشیدن چند پک در روز به سلامتی افراد کاملا ضرر زده و باعث ایجاد اختلال در دستگاه های تنفسی شده .و ممکن است در چنین سال بعد عوارض وحشتناک پیپ ظهور پیدا کند .
دود پیپ را به داخل ریه ندهید
اینکا ر باعث آسیب زدن به ریه های شما میشود و بای سلامتی شما بسیار مضر است، اگر میخواهید دود پیپ را به داخل ریه فرو بدهید همان سیگار بکشید سنگینتر است، هیچ پیپ کشی این کار را نمیکند، همه با دیدن این رفتار متوجه میشوند که شما یک سیگاری هستید نه پیپ کش.
نیکوتین از مخاط دهان جذب میشود و به فرو دادن دود به ریه نیازی نیست.
علاوه بر آن دیسیپلین پیپ کشیدن ایجاب میکند دود آن را مدت کوتاهی پس از ورود به دهان به آرامی و مودبانه بیرون دهید.

مضرات پیپ

چپق
چپق یا چوپوق وسیله ای برای استعمال دود حاصل از تنباکو است .
این وسیله گونه ایرانی شدهٔ پیپ غربی است و هردو از منشا وسایل استعمال دود بومیان آمریکا هستند. بر طبق روایات غیر قابل یقین این وسیه اولین بار در اوایل قرن شانزدهم میلادی به وسیله شخصی به نام سید محمد امین قوچانی از اروپا وارد ایران شد و در ایران به شکل چپق ایرانی رواج یافت. روایت دیگر وارد شدن پیپ اروپایی توسط پرتقالی ها در سال ۹۱۳ هجری قمری و متحول شدن آن به چپق در ایران است که شکل دسته چوبی و دسته سفالی و با اندازه های مختلف طول دسته(لوله دود) رواج دارد.

منبع:مضرات پیپ

مضرات پیپ


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود