خواص لوبیا چیتی

بدون دیدگاه


لوبیا چیتی

یک فنجان لوبیای چیتی یا 193 گرم از آن 670 کالری دارد که از این میزان، 21 کالری آن به چربی، 483 کالری از آن به کربوهیدرات موجود در لوبیا و 165 کالری به پروتئین موجود در آن اختصاص دارد.

این ماده غذایی فاقد کلسترول بوده و قند موجود در آن در مقایسه با انواع لوبیا کمتر است. لوبیا چیتی به دلیل داشتن پروتئین فراوان، منبع غذایی مفیدی برای تأمین پروتئین روزانه و پیشگیری از ابتلا به اختلالات کلیوی و پوکی استخوان به شمار می‌رود.

گفتنی است میزان پروتئین موجود در این نوع لوبیا از انواع دیگر آن بیشتر است.

این ماده غذایی منبع مناسبی از ویتامین «ث» بوده، همچنین میزان کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم موجود در این نوع لوبیا قابل توجه است.

تیامین، منیزیم، نیاسین و فسفر از جمله مواد معدنی موجود در این لوبیا است. قرار دادن میان‌وعده‌های غذایی حاوی لوبیا چیتی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نقش مهمی دارد.

اکثر مواد غذایی بویژه مواد غذایی پرچرب سبب افزایش هورمون لپتین در خون می‌شود.
تحقیقات نشان می‌دهد این هورمون نقش مهمی در افزایش اشتها و ابتلا به اضافه وزن دارد.

این در حالی است که رژیم غذایی حاوی لوبیا چیتی باعث ترشح حداقل میزان لپتین در خون شده و از ابتلا به چاقی ناشی از افزایش اشتها پیشگیری می‌کند.

مشخصات لوبیا چیتی
لوبیا چیتی از دسته حبوبات، گیاهی است یکساله و از تیره بقولات که دانه های آن قلوه ای شکل است. رنگ این لوبیا قهوه ای بوده، رنگ قرمز در آن پراکنده میباشد. برگهای این گیاه پهن، برگ و نوک تیز بوده، گلهای آن سفید مایل به زرد و میوه آن باریک و غلاف مانند بوده، دانه های لوبیا در آن قرار دارد.
خواص لوبیا چیتی و فواید درمانی آن
لوبیا چیتی نسبت به سایر لوبیاها مصرف بیشتری داشته، از طعم و مزه خوشایندتری برخوردار است. برخی از مهمترین خواص و فواید مصرف این نوع لوبیا شامل موارد زیر میباشد:

لوبیا چیتی نسبت به سایر لوبیاها از میزان فیبر بالاتری برخوردار بوده، بنابراین برای درمان یبوست بسیار مفید و موثر است.
مصرف لوبیا چیتی برای درمان کم خونی مفید میباشد. همانند سایر خواص لوبیاها، میزان بالای مس، آهن، اسید فولیک و ویتامین های گروه ب موجود در انواع لوبیا آن را به غذایی مفید برای زنان باردار و کودکان در حال رشد تبدیل کرده است.
مصرف لوبیا چیتی باعث ثابت ماندن سطح قند خون شده و در عین حال انرژی مورد نیاز بدن را تامین میکند. از همین رو مصرف آن برای بیماران دیابتی مفید میباشد.
میزان پتاسیم موجود در لوبیا چیتی بالا و میزان سدیم آن بسیار پایین است. از این رو یکی از خواص لوبیا چیتی، کمک به تنظیم و حفظ تعادل فشار خون است.
مصرف لوبیا چیتی برای جلوگیری و درمان ریزش مو مفید است. با توجه به اینکه یکی از دلایل اصلی ریزش مو، کمبود پتاسیم موجود در بدن است، بالا بودن محتوای پتاسیم موجود در این نوع لوبیا به پیشگیری از ریزش مو کمک میکند، ضمن اینکه به دلیل دارا بودن عناصر غذایی و ویتامین های مفید غذایی کامل برای حفظ سلامت پوست و مو است.
از دیگر خواص لوبیا چیتی تقویت حافظه و افزایش قوای فکری است. منیزیم موجود در این لوبیا باعث شده که مصرف آن به بهبود حافظه بیماران آلزایمری کمک کند. همچنین تحقیقات نشان داده مصرف لوبیا قدرت یادگیری دانش آموزان را افزایش میدهد.

خواص لوبیا چیتی

منبع:خواص لوبیا چیتی

خواص لوبیا چیتی


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود