بیوگرافی استیو جابز

بدون دیدگاه

سال های آغازین زندگی

بیوگرافی استیو جابز

“استیو پاول جابز” در 24 فوریه 1955 در کالیفرنیا به دنیا آمد . پدر او”عبدالفتاح جان جندلی “یک دانشجوی سوری و مسلمان بود که با مادرش “جوان کارول شیبل ” در دانشگاه آشنا شده بود . نتیجه این رابطه پسری بود که پدر و مادرش به دلیل شرایط آن زمان و عقاید خانواده مادری مبنی بر ازدواج با یک مسلمان نمی توانستند از او نگهداری کنند .
بنابراین تصمیم گرفتند او را به خانواده دیگری به عنوان فرزندخوانده بسپارند . اندکی پس از آنکه استیو به فرزندی خانواده جابز درآمد پدر و مادر اصلی اش با یکدیگر ازدواج کردند و صاحب دختری به نام ” مونا ” شدند که استیو تا 27 سالگی موفق به دیدار او نشد .

کلارا و پاول جابز پس از پذیرش او به فرزندی، نام او را استیون نهادند. استیو در دوران کودکی در گاراژ خانه با پدرش بر روی وسایل برقی و الکترونیکی کار می کرد. سرگرمی ای که به آرامی گرایش او را به کارهای ابتکاری در این حوزه از کودکی افزایش داد.
دوران ابتدایی برای استیو باهوش و خلاق عمدتا خسته کننده بود بطوریکه معلم کلاس چهارم او با پی بردن به توانایی های وی نقش مهمی در پیشرفت ها و موفقیت هایش داشت . او به پدر و مادرش پیشنهاد کرد که استیو می تواند با سال های تحصیل خود را زودتر پشت سر گذاشته و به صورت جهشی به دبیرستان برسد اما جابزها با این امر مخالفت کردند .

او اندکی پس از ورود به دبیرستان با همکار آینده خود ” استیو وزنیاک ” آشنا شد .

کامپیوترهای اپل و زندگی حرفه ای

استیو پس از پایان دوران دبیرستان راهی کالج “رید ” در ایالت اورگان شد اما پس از 6 ماه انصراف داد . او سپس به عنوان طراح بازی های ویدئویی در شرکت ” آتاری ” مشغول به کار شد.

چند ماه بعد استیو در پی یک سفر معنوی برای ملاقات با یک استاد بودایی به هند رفت . در سال 1976 زمانی که استیو تنها 21 سال داشت به همراه وزنیاک تحقیقات خود را بر روی سیستم های کامپیوتری آغاز کرد . او برای تامین مالی تحقیقاتش مجبور به فروش خودروی خود شد و وزنیاک نیز ماشین حساب خود را فروخت.
این دو دوست پرتلاش و خلاق با ایده های جدید خود تغییراتی اساسی و انقلابی را در تولید کامپیوترهای کوچک تر ، ارزان تر و کاربردی تر برای هر نوع کاربری ایجاد کردند . اولین یارانه شخصی که این دو به بازار عرضه کردند اپل 1 بود که با قیمت 666.66 دلار به فروش رسید و فروش آن در این زمان به 774000 دلار رسید . سه سال پس از تولید و عرضه مدل دوم اپل فروش شرک سازنده با رشد 700 درصدی به 139 میلیون دلار رسید.در سال 1983 جابز با به چالش کشیدن جان اسکالی به عنوان یکی از مدیران پپسی کولا او را تطمیع کرد که به عنوان مدیرعامل اپل کار کند .

شرکت اپل سپس اپل 3 را به بازار عرضه کرد که به دلیل قیمت زیاد و برخی مشکلات سخت افزاری با مشکل مواجه شد .
در سال 1984 اپل مکینتاش را به بازار معرفی کرد که به نخستین کامپیوتر تجاری موفق تبدیل شد .+
جابز در سال 1985 پس از کناره گیری از اپل شرکت “نکست ” را پایه گذاری کرد و پس از آن شرکت انیمیشن سازی را خریداری کرد که بعدها به ” پیکسار ” معروف شد . پیکسار با ساخت انیمیشن های محبوبی چون ” داستان اسباب بازی ” ، ” در جستجوی نمو ” و ” شگفت انگیزها ” به شهرت رسید . در سال 2006 کمپانی والت دیزنی پیکسار را خریداری کرد .

بیوگرافی استیو جابز

بازگشت به اپل

در سال 1997 شرکت اپل ، نکست را به مبلغ 429 میلیون دلار خرید و جابز دوباره به اپل بازگشت . با تلاش های وی پس از بازگشت به اپل ، این شرکت به دوران شکوفایی خود رسید و جابز پس از چندی به سمت مدیرعامل این شرکت درآمد .

آغاز بیماری

در سال 2003 جابز متوجه شد که دچار سرطان لوزالمعده و غده ای نادر و بدخیم شده است . اما او حاضر به عمل جراحی نشد . او به خاطر مصلحت اپل برای 9 ماه عمل خود را به تعویق انداخت و در سال 2004 جراحی موفقیت آمیزی روی او انجام شد.
اپل محصولات وی‍ژه ای چون آی مک ، آیپد و آیفون را معرفی کرد که هر یک در نوع خود انقلابی در تکنولوژی این حوزه به وجود آورد .

زندگی شخصی

اوایل سال 2009 وضعیت سلامتی جابز بحرانی شد تا جائیکه گزینه پیوند کبد نیز به او پیشنهاد شد.
درباره زندگی خانوادگی و شخصی او باید گفت که وی فردی”درون گرا” بود که کمتر درباره زندگی خصوصی خود صبحت کرده و اطلاعاتی در اختیار دیگران قرار می داد . اما اندک اطلاعات موجود نشان می دهد که او در سن 23 سالگی صاحب دختری شد که تا مدتها پدری دخترش “لیزا ” را انکار می کرد و تا 7 سالگی رابطه چندان نزدیکی با او نداشت .

جابز اوایل 1990 با “لورن پاول” که در آن زمان دانشجوی ام بی ای دانشگاه استنفورد بود آشنا شد که ثمره ازدواج آنها 3 فرزند بود .
درگذشت

در تاریخ 5 اکتبر 2011 شرکت اپل خبر فوت استیو جابز را اعلام کرد . او در سن 56 سالگی بر اثر سرطان لوز المعده در خانه اش در کالیفرنیا درگذشت.

منبع:بیوگرافی استیو جابز

بیوگرافی استیو جابز


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود