بیوگرافی سحر زکریا

بدون دیدگاه

بیوگرافی سحر زکریا

بیوگرافی سحر زکریا

نام :سحر
نام خانوادگی :زکریا
زمینه فعالیت:بازیگر
تولد:2 مهر 1352
محل تولد :اراک
محل زندگی:تهران
سحر زکریا در تاریخ دوم مهرماه 1352 در اراک بدنیا آمد.

سحر زکریا با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی «در پناه تو» (در نقش دخترعموی رامین) وارد دنیای بازیگری شد. سپس توانایی خود را با بازی در نمایش ها و تله تأترهای مختلف آزمود. اما شاید از بازی در فیلم «مردی از جنس بلور» بود که دیده شد و بار دیگر به تلویزیون بازگشت و نقش های نه چندان مهمی در چند مجموعه بازی کرد.

بازی در نقش همسر رابین هود در مجموعه طنز «قطار ابدی» تا حدودی او را به شهرت رساند، اما شاید او با برنامهٔ طنز «پاورچین» بود که هم استعدادهای نهفتهٔ بازی در نقش کمدی خود را بروز داد و هم توانست به محبوبیت دست یابد.

او کار خود را با بازی در مجموعه های تلویزیونی مهران مدیری مانند پاورچین و مرد دوهزارچهره ادامه داد. همچنین در مجموعه ویدیویی قهوه تلخ بازی کرده است.
علت ازدواج نکردن سحرکریا
او میگوید:ازدواج نکردن نباید به معنای نداشتن فرصت یا سرخوردگی باشد. وقتی شما در 40 سالگی ازدواج نکرده اید، نشان می دهد که در این موضوع کمی سختگیر بودید و مسائل کاری و تحصیلی تان در اولویت قرار داشت یا اینکه فرد مورد نظرتان را نتوانستید پیدا کنید. به همین خاطر نباید به خاطر ترس از تنهایی یا اینکه سایر دوستان تان متاهل شدند و شما هنوز مجردید، تن به هر ازدواجی بدهید بلکه باید همچنان در مقام یک انتخابگر باشید. متاسفانه بعضی از خانم های ما بر اساس متر و معیارهای اشتباهی پای سفره عقد می نشینند.آنها نگاه مادی به ازدواج دارند و به این امید خانه بخت می روند که طرف مقابل شان آنها را به لحاظ مالی مورد حمایت قرار دهد. یک زن باید در درجه اول استقلال داشته باشد. این مستقل بودن در همه موارد حتی مسائل مالی هم باید باشد. وقتی شما دست تان در جیب خودتان است، عزت نفس بیشتری دارید و دیگر حاضر نیستید با انگیزه مالی ازدواج کنید. پس ازدواج برای تان از سر عشق و علاقه اتفاق می افتد شاید؛ فکر می کنم ازدواج از آن چیزهایی است که ارتباط زیادی با سن، موقعیت یا هر چیز دیگر افراد ندارد و در شرایطش رخ می دهد و از این جهت نمی توان برنامه ریزی منظمی در مورد زمان وقوع آن و شرایطش داشت.
او درباره خانواده اش می گوید

بیوگرافی سحر زکریا

من متولد 28 آذر سال 1352 هستم و در گیلان به دنیا آمدم اما شناسنامه ام از اراک است. مادرم گیلانی است و از آنجا که پدرهای قدیم دوست داشتند شناسنامه فرزندشان به نام شهر خودشان ثبت شود، پدر من هم شناسنامه مرا در اراک گرفت.

پدرم مهندس برق بود و کارش طوری بود که او را به شهرهای مختلف منتقل می کردند. به همین دلیل من تا سال پنجم دبستان زندگی در شهرهای مختلف ازجمله همدان، ملایر، کرمانشاه، فومن، لاهیجان، رشت و بسیاری مناطق دیگر را تجربه کردم. از سال پنجم دبستان به شهر تهران آمدیم و زندگی را در اینجا ادامه دادیم.حقیقتش خیلی سخت بود. در زندگی ما انسان ها عادت نقش زیادی ایفا می کند و همه ما دوست داریم به شرایط قابل قبول دوروبرمان عادت کنیم. من هم بعد از گذشت مدتی به محیط اطراف خود عادت می کردم. در هر مدرسه ای که بودم با خلق و خوی بچه ها می ساختم و کم کم چیزهایی از آنها یاد می گرفتم. اما زودتر از آن که بتوانم از بودن با دوستانی که به آنها عادت کرده بودم لذت ببرم، وقت منتقل شدن به شهر دیگر می رسید و ما باز باید از آن شهر می رفتیم و این برای هیچ کودکی خوشایند نیست.پدر من به راستی و درستی و صداقت اهمیت بسیارزیادی می دهد و همواره از ما می خواست که تاسرحدامکان راست بگوییم حتی اگر همان حرف راست به ضررمان باشد.

او یک زندگی قاعده مند را برایمان شکل داده و به ما یاد داد که احترام گذاشتن به قوانین درست زندگی چه نتایج گهرباری می تواند داشته باشد و درمقابل تخطی از اصول شناخته شده زندگی به چه مشکلاتی خواهد انجامید. او همه چیز را به ما آموزش داده و از ما می خواهد همواره به عاقبت کار خود بیندیشیم. مادرم هم بانویی بسیار بامحبت و باحوصله است که وقت زیادی صرف فرزندانش می کرد و توجه فراوانی به ما دارد. پدرومادر ما تکیه گاهی امن برای من و یگانه خواهرم بوده و هستند و با رعایت اخلاقیات کمک کردند که ما در محیطی آرام و عاری از هرنوع خشونت رشدکنیم و پرورش بیابیم؛ چیزی که متاسفانه در میان والدین جوان امروزی به مراتب کمتر دیده می شود.

بچه های الان آن صبر و تحمل و فداکاری را که ما پیشتر از والدین خود می دیدیم دریافت نمی کنند و بسیاری از آنها در خانواده هایی رشد می کنند که متاسفانه خودخواهی و مادی گرایی در آن حرف اول را می زند.خواهرم از من چهارسال کوچک تر است، ازدواج کرده و یک فرزند دارد. معمولا خواهرها در سنین کودکی و نوجوانی با هم کمی لج و لجبازی دارند، اما در دوران بزرگسالی به ارزش واقعی یکدیگر پی می برند. خواهر نازنینم نزدیک ترین کس من است و همواره نقش یک مونس مهربان را برای من ایفاکرده است. من و او از لحاظ اخلاقی با هم تفاوت های زیادی داشته ایم. او شخصیت آرامی دارد و من همیشه در پی تحرک و هیجان بوده ام. شاید اینها در دوران کودکی ما را کمی از هم دور می کرد اما ما دونفر سال هاست که یادگرفته ایم چگونه باهم کنار بیاییم و حالا برای هم به دو یار غمخوار تبدیل شده ایم.
دوست داشتنی ترین مردم هااز نظر سحر زکریا
سحر زکریا می گوید به نظر من مردمی که کنار آب زندگی می کنند خونگرم ترند و به همین خاطر از مردم شمال و جنوب بیشتر خوشم می آید. شیرازی ها را هم خیلی دوست دارم.
علاقه سحر زکریا به موسیقی
سحر زکریاهم پاپ گوش می کند و هم سنتی. کارهای آقایان همایون شجریان و عصار را دوست داردو از شنیدن آلبوم باران تویی گروه چارتار هم لذت می برد.
علاقه سحرزکریا به فیلمهای قدیمی
او ازسربداران، هزاردستان، پدرسالار و آرایشگاه زیبا یاد میکند که از دیدنشان بسیار لذت می برد.
ورزش
پیشتر ورزش رزمی کیک بوکسینگ می کردوبدنسازی و شنا می رفت و بسیاری ورزش های دیگر را انجام می داد. هنوز هم ورزش کردن را دوست دارد و گاهی انجام می دهد .
تناسب اندام
سحرزکریا میگوید:تا جایی که بتوانم ورزش می کنم اما وقتی به دلیل کار نمی توانم ورزش کنم به رژیم غذایی خود توجه می کنم و سعی می کنم مصرف مواد چاق کننده را به حداقل برسانم.
آشپزی
وی گفت:من از آن دسته افراد هستم که با علاقه غذا می پزم و خوشبختانه معمولا دستپختم خوب از آب درمی آید. خورش بادمجان، آلواسفناج و ماکارونی ام را دیگران دوست دارند. آشپزی بخش بسیارمهمی از وجود یک زن است و من به این مساله اعتقاد دارم.

فیلم شناسی سحر زکریا
تله فیلم
سرسپرده(1389)/کارگردان:بهمن گودرزی
مجموعه های تلویزیونی
در پناه تو 1374 حمید لبخنده
دنیای شیرین دریا 1377 بهروز بقایی
قطار ابدی 1378–1379 بهروز بقایی رضا عطاران
باران عشق 1381
پاورچین 1381–1382 مهران مدیری
او مثبت 1382 علی شاه حاتمی
جاده در دست تعمیر 1387 حسین تبریزی
مرد هزار چهره 1387–1388 مهران مدیری
قهوه تلخ 1389–1391 مهران مدیری
شوخی کردم…! 1392 مهران مدیری
در حاشیه 1394 مهران مدیری

سینمایی
مردی از جنس بلور 1377 سعید سهیلی
پسران مهتاب (ارتشی در تاریکی) 1384 مهدی ودادی
تله 1384 سیروس الوند
اگه می تونی منو بگیر 1385 شاهد احمدلو
زن دوم 1386 سیروس الوند
چیزی شبیه معجزه 1386
دلداده 1388 قدرت الله صلح میرزایی
لج و لج بازی (یک بازی ساده) 1388 سید مهدی برقعی
اسرار پدری 1388
زنان ونوسی مردان مریخی 1389 کاظم راست گفتار
درباره زندگی 1390
شبکه نمایش خانگی
1391 برج آرام بازیگر مسعود اطیابی این فیلم در سینما اکران نشد و در سال 1392 وارد شبکه نمایش خانگی گردید.

منبع:بیوگرافی سحر زکریا

بیوگرافی سحر زکریا

 

پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود