بیوگرافی:

متولد ۲۲ / ۱۱ / ۷۱ است و متولد بهبهان و بزرگ‌شده این شهر است. ۳ برادر به نام‌های اصغر، کامران و حسن دارد. بهنام ۲ خواهر داشت که یکی از آنها سال گذشته در سن۲۹ سالگی و به دلیل بیماری قلبی درگذشت. فوت خواهر به شدت بهنام را تحت تأثیر قرار داده بود تا روزگار سختی را بعد از رفتن او تجربه کند. بهنام فرزند آخر خانواده برزای است و نام او را عمویش انتخاب کرده است.

*برادران بهنام برزای :

از بین برادرانش اصغر و کامران علاقه زیادی به فوتبال داشتند. حتی اصغر به صورت حرفه‌ای و در لیگ دو فوتبال بازی می‌کرد که بعد فوتبالش را کنار گذاشت تا تنها برادر کوچک آنها یعنی بهنام فوتبال را جدی‌تر دنبال کند.

*پدر استقلالی بهنام برزای:

پدرش یکی از مشوقین او برای فوتبالیست شدن بود. همیشه او را تشوق و حمایت می‌کرد که فوتبالیست شود. نکته قابل توجه این بود که پدرش هم مثل بیشتر جنوبی‌ها طرفدار استقلال بود.

*رویایی که به حقیقت پیوست :

از بچگی استقلالی بود، اما فکر اینکه روزی بازیکن استقلال شود را اصلاً نمی‌کرد. بهنام چون در بهبهان زندگی می‌کرد تصور این را نمی‌کرد که یک نفر از بهبهان بتواند به استقلال راه پیدا کند تا اینکه وقتی رویای خود را جدی‌تر دید که بازیکن تیم صنعت نفت آبادان شده. او باور کرد که می‌تواند از این تیم آهسته آهسته به استقلال برسد.

*تنها عضو پرسپولیسی خانواده برزای :

در جمع خانواده‌اش همه استقلالی هستند، اما فقط یک نفر دارند که هنوز به راه راست هدایت نشده و اوکسی نیست جز داداش کامران بهنام. برادرش کامران پرسپولیسی است با این حال همیشه به بهنام می‌گوید وقتی تو در استقلال گل می‌زنی انگارپرسپولیس برده است وبرای من این قدر شیرینی دارد.

*شیطون و بازیگوشی در کودکی :

بچه فوق‌العاده شیطونی بود. شیطنت‌های او خانواده را هم شاکی کرده بود. نمونه‌ای از شیطنت‌هایش این بود که به مدرسه می‌رفت، کیفش را در مدرسه می‌گذاشت و بعد از مدرسه فرار می‌کرد و می‌رفت به زمین فوتبال نزدیک مدرسه‌شان و بازی می‌کرد. هر وقت هم که نزدیک به زنگ آخر می‌شد دوباره به مدرسه می‌آمد.

*سابقه مردودی ندارد

با شرایطی که از بهنام شرح دادیم مشخص است که او بچه درسخوانی نبوده است با همه این‌ها او سابقه مردودی را ندارد هر چند که چند بار تجربه تجدیدی را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است. او در حال حاضر تصمیم دارد در دانشگاه رشته تربیت بدنی را ادامه دهد.

*زندگی مجردی در تهران

بهنام ساکن فردوس در غرب تهران است. او مجردی زندگی می‌کند، اما بیشتر مواقع مادرش به همراه برادرش، اصغر به تهران می‌آیند تا در کنار او باشند و نگذارند تنهایی باعث شود به بهنام سخت بگذرد.

*شروع فوتبال از نفت امیدیه

فوتبال حرفه‌ای خود را از لیگ دو آغاز کرد. در امیدیه، تیم نفت شرایط خوبی داشت و بهنام هم به عضویت این تیم در‌آمد تا با حضور در این تیم به دنبال رسیدن به آرزوهای بعدی‌اش باشد. او از همان روزها گلزن بود و موفق.

*کاسمیرو او را کشف کرد

به دلیل نزدیکی آبادان و امیدیه تیم او با صنعت نفت زیاد بازی تدارکاتی انجام می‌داد. بهنام هم در یکی از این بازی‌ها دو، سه گل زد تا آلفردو کاسمیرو، سرمربی وقت صنعت از او بخواهد به این تیم بیاید. آن روزها صنعت در لیگ‌برتر بازی می‌کرد و بهنام هم بعد از پیوستنش به نفت در ۷ بازی متوالی برای این تیم ۷ گل زد. او آن روزها در رده جوانان بود.

*حضور در راه‌آهن

درخشش بهنام او را به تیم راه‌آهن رساند. سرمربی وقت راه‌آهن علی دایی بود و از او برای حضور در این تیم دعوت کرد. بهنام زمان حضور دایی و منصور ابراهیم‌زاده در این تیم حضور داشت تا این که در نهایت با پیشنهاد امیر قلعه‌نویی به استقلال آمد، هر چند که زمان او کم‌تر در استقلال به بازی گرفته شد.

*فرهاد مجیدی الگوی بهنام برزای

همیشه سعی کرد خودش باشد و کم‌تر از کسی الگوبرداری کند، اما طی سال‌های اخیر الگوی فوتبالی‌اش فرهاد مجیدی بود. بهنام همیشه از تماشای بازی وگلزنی فرهاد در استقلال لذت می‌برد و او را الگوی خود قرار داده بود.

*نه نمی‌تواند بگوید

یکی از بدترین خصوصیات اخلاقی بهنام این است که به کسی نه نمی‌تواند بگوید. هر چند خودش با این مسئله مبارزه کرده، اما هنوز موفق به این نشده که در برابر خوسته‌های دیگران یا نظرات و پیشنهاداتی که مورد قبولش نیست راحت نه بگوید. حتی شده خودش را به سختی می‌اندازد، اما نه را نمی‌تواند بگوید.

*ساده و مهربان

بهنام برزای بچه خیلی ساده‌ای است. خودش می‌گوید دوستانم هم به من می‌گویند تو خیلی خیلی ساده هستی. آدمی هم که ساده است مهربانی کم ندارد. او دلی صاف و مهربان هم دارد تا بیشتر اطرافیانش از خوب بودن او رضایت داشته باشند.

*رفقای صمیمی در استقلال

از بین هم‌تیمی‌هایش رفاقت خیلی خوبی با فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی دارد. این ۳ نفر از تیم‌ملی جوانان تا تیم‌ملی امید و استقلال با هم بودند و به همین دلیل رفاقت خیلی خوبی با یکدیگر دارند.

بیوگرافی بهنام برزای

*رئالی دو آتیشه است

بهنام یک رئالی دوآتیشه و سرسخت است که از شکست این هفته تیم محبوبش برابر بارسا هم به شدت ناراحت شده بود. نکته قابل توجه این بود که او قبل از بازی حسابی با یعقوب کریمی بارسایی کری خوانده بود و به همین دلیل رفتن سر تمرین دیروز حسابی برایش سخت بود.

*بهترین و بدترین خاطره زندگی

بهترین اتفاق زندگی‌اش آمدن به استقلال است. رویایی که هیچ وقت فکرش را نمی‌کرد به حقیقت بپیوندد. بدترین خاطره‌اش هم به سال گذشته و فوت خواهرش برمی‌گردد. خواهری که از بچگی مشکل قلبی داشت و چند بار قلبش را عمل کرده بود و در نهایت به همین دلیل از دنیا رفت تا بدترین خاطره بهنام را در زندگی‌اش رقم بزند.

*علاقه‌مند به تنیس

هنر دیگری که بهنام غیر از فوتبال دارد این است که تنیس‌اش هم خیلی خوب است. او در این رشته ورزشی هم خوب بازی می‌کند و یکی از تفریحات مورد علاقه‌اش بازی تنیس است. شاید اگر فوتبالیست نشده بود، او را به عنوان یک تنیسور می‌شناختیم.

*مثل آرش صحبت می‌کند

طرز صحبت کردن او شباهت زیادی به آرش برهانی دارد. مثل آرش حرف می‌زند و درست مثل او می‌خندد با این تفاوت که برهانی کمی لهجه کرمانی دارد و بهنام لهجه جنوبی. اگر او تکیه‌کلام‌های آرش، مثل تو را خدا. . . را هم اضافه کند به خوبی می‌تواند جای او صحبت کند.

*ماشین ندارد

بهنام در حال حاضر ماشین ندارد. او اصولا با آژانس سر تمرین می‌رود. البته محل سکونتش فاصله خیلی کمی هم با کمپ دارد تا برای رفت و آمد به تمرین اصلاً سختی نکشد. بهنام بچه منظمی هم است.

*مبلغ قرار دادش با استقلال

قرارداد بهنام با استقلال به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان است که بخشی از آن را دریافت کرده و بخشی دیگر را قرار است طی ماه‌های آینده از استقلال بگیرد. او هنوز برنامه خاصی برای پول‌هایش ندارد.

*دست‌پخت مامان و رستوران

زمانی که مادرش در کنارش است او برایش غذا درست می‌کند و به اعتقاد بهنام هیچ دست‌پختی هم مثل دست‌پخت مادرش نمی‌شود، اما وقتی مامان به جنوب برمی‌گردد بهنام به رستورانی که غذاهای خانگی درست می‌کند و در نزدیکی منزلش است زنگ می‌زند و غذا سفارش می‌دهد. او از بین غذاها هم فقط بلد است ماکارونی درست کند و به همین دلیل هر هفته یک بار را ماکارونی درست می‌کند.

*متنفر از پیاز

اصلا علاقه‌ای به پیاز خوردن ندارد. هیچ وقت پیاز را که خالی نمی‌خورد وقتی هم که در غذایش پیاز زیاد باشد قبل از خوردن مشغول به جدا کردن آن می‌شود و یواش یواش پیاز‌ها را از غذایش جدا می‌کند. اصولاً دوست دارد در غذایش پیاز نباشد.

*بازیگر و خواننده مورد علاقه

خواننده مورد علاقه‌اش رضا صادقی است. بهنام از بین خواننده‌های داخلی علاقه زیادی به صدای رضا صادقی دارد. از بین بازیگران تلویزیون هم بیشتر علاقه‌مند به بازی امین حیایی است و بازی این هنرپیشه را می‌پسندد.

*خواب زیاد

یک عادت بد که بهنام دارد این است که زیاد می‌خوابد. او عادت دارد هر روز حتماً ساعت ۸ صبح بیدار شود. ساعت ۸ که بیدار می‌شود صبحانه می‌خورد و بعد دوباره تا ظهر می‌خوابد. به قول خودش در خانه کارش خوردن و خوابیدن است وبعد هم تمرین.

*آرزوی بزرگ لژیونر شدن

آرزوی بزرگ بهنام این است که روزی بتواند در اروپا فوتبال بازی کند. او اعتقاد دارد همان‌طور که توانسته پیراهن استقلال را بر تن کند، روزی هم می‌تواند با درخشش در این تیم به اروپا راه پیدا کند. بهنام هدف‌های زیادی را در سر دارد.

*فعالیت کمرنگ در فضای مجازی

بهنام فعالیت چندانی در فضای مجازی ندارد. او کم‌تر در فضای مجازی فعالیت می‌کند و علاقه زیادی هم به استفاده از اینترنت ندارد. البته با توجه به این که اوقات فراغت او بیشتر با خواب سپری می‌شود او باید هم کمتر در فضای مجازی فعال باشد.

*به خارج نرو

زمانی که از تیم‌های قطری پیشنهاد داشت و صحبت از جدایی‌اش شده بود، چندتن از پیشکسوتان و مربیان به او زنگ زده و گفتند الان برای خارج رفتن تو خیلی زود است و اگر الان بروی نمی‌توانی موفق شوی. بهنام هم به پیشنهاد آنها گوش داد. البته او علاقه چندانی هم به بازی در تیم‌های عربی ندارد و دوست دارد از ایران مستقیم به اروپا برود.

*علاقه به رمان

بهنام کتاب هم می‌خواند. او بیشتر علاقه به خواندن رمان دارد و دوست دارد رمان‌هایی بخواند که نتیجه پایانی او از اول مشخص نباشد و وی علاقه‌مند به این باشد که با شوق زیاد صفحات کتاب را به عشق رسیدن به آخرین برگه آن ورق بزند.

منبع:بیوگرافی بهنام برزای

بیوگرافی بهنام برزای


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود