بیوگرافی ابراهیم آشتیانی

آقای آشتیانی متولد دهمین روز از آذرماه 1325 در شهر تهران است او یکی فوتبالیست های قدیمی و نامدار ایرانی بود که سال های سال در تیم محبوب پرسپولیس تهران بازی کرده است وی سال های سال دفاع راست تیم پرسپولیس را بیمه کرده بود که هر مهاجمی نمیتوانست از ان عبور کند هر بازیکنی که میخواست از ناحه راست زمین به طرف تیم پرسپولیس حمله کند ترس رویارویی با آشتیانی باعث میشد که از این اقدام ناکام بمانند و یا ناحیه حملات خود را عوض کنند.

لقب بال راست پرسپولیس

به دلیل بازی بسیار خوب او در دفاع راست پرسپولیس به او لقب بال راست را داده بودند.
تحصیلات

این پیشکسوت فوتبال دارای فوق لیسسانس تربیت بدنی میباشد و استاد دانشگاه نیز است که در دانشگاه تهران تدریس میکند.
پدر اردلان آشتیانی

پسرش اردلان نیز یکی از فوتبالیست های جوان فوتبال ایران است که تکنیک های فوتبال را از پدرش فرا گرفته و در حال انجام وظیفه برای تیم باشگاهی خود میباشد.
شروع فوتبال حرفه ای

بیوگرافی ابراهیم آشتیانی فوتبال خود را در تیم بوستان و پولاد اغاز کرد این دو تیم از مجموعه باشگاه شاهین بود و در سال 1343 به تیم بزرگ شاهین دعوت شد و به دلیل توانایی بالای او و تکنیک خاصش پای ثابت این تیم قرار گرفت و همیشه به عنوان بازیکن فیکس بازی میکرد.

بیوگرافی ابراهیم آشتیانی

جنجال کارت قرمز معروف

در سال 1346 در دیدار باشگاهی ایران تیم شاهین در مقابل تهرانجوان قرار گرفت و آشتیانی به دلیل یک خطا که مهاجم تیم حریف را در موقعیت تک به تک قرار میداد کارت قرمز گرفت و این کارت قرمز باعث جنجال بسیار گسترده ای در این بازی شد و بعد از بازی نیز پس لرزه های این کارت قرمز به سازمان تربیت بدنی هم رسید تا جایی که این سازمان با صدور حکمی خواستار منحل شدن تیم شاهین شد.
تیم شاهین به نام پرسپولیس تغییر نام یافت و آشتیانی نیز اولین بازیکن فیکس این تیم شدو اولین حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد.

خانواده و همسر

او متاهل بوده و دارای یک فرزند به نام اردلان میباشد.
بیوگرافی ابراهیم آشتیانی در سال های افول خود به بیماری های مختلفی از جمله انسداد رگ های عروقی دچار شد و ماه ها در بیمارستان بستری بود تا اینکه در 2 آبان ماه 1396 در ساعت 10 صبح دار فانی را وداع گفت و درگذشت.

منبع:بیوگرافی ابراهیم آشتیانی

بیوگرافی ابراهیم آشتیانی


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود