چگونه موقع کار یوگا انجام دهیم؟

زندگی های پیشرفته ی امروزه به طرز قابل توجهی در دفتر کار افراد تحت فشار قرار گرفته است. سرو صدا , نشستن های طولانی مدت , موارد آزار دهنده ی زیاد؛ همه ی اینها زندگی افراد را تحت فشار قرار می دهد. اگر می خواهید از این فشار ها نجات پیدا کنید, یک رویکرد واقع گرایانه این است که راه های مقابله با آن را که باعث کاهش استرس و افزایش شادی در محیط کار شما می شود, پیدا کنید.

یکی از راه های دستیابی به این هدف این است که در محیط کار خود یوگا انجام دهید. با این کار سلامت خود را افزایش می دهید و در حالی که در محیط کار خود هستید شادی بیشتری خواهید داشت.

مراحل:

حرکات یوگا

1- دستان خود را به هم بگیرید. کف دستان خود را به سمت بالا بکشید و به اطراف حرکت دهید. به راحتی دستان خود را بالا بکشید و نگه دارید و بعد چندین نفس عمیق بکشید.

یوگا

2- دستان خود را به طرف چپ و راست بدن خود بکشید. دست خود را روی سرتان نگه دارید و در حالیکه به اطراف خم می شوید چند بار تنفس کنید.

حرکت کششی یوگا

3- هم چنان به کشش دستان خود ادامه دهید. به آرامی ستون فقرات خود را به چپ و راست بچرخانید.

حرکت دورانی یوگا

4- دست های خود را روی شانه ها قرار دهید. آرنج خود را به صورت دورانی بچرخانید. با این کار احساس خوبی خواهید داشت. این حرکت به شما کمک می کند فشار را از شانه ها و گردن کم کنید.

یوگا حرکت سر

5- دست های خود را روی پاها قرار دهید. سر خود را به عقب ببرید و ابتدا به چپ و سپس به راست حرکت دهید. اجازه دهید سر شما به جلو حرکت کند. هر بار به آرامی نفس بکشید.

یوگا آرامش چشم

6- صورت و چشمان خود را به آرامی بمالید تا دوباره روشن و واضح ببینید. رنگ آرامش بخشی را تصور کنید ( مانند بنفش یا آبی). تمام بدنتان را با آن رنگ تصور کنید. رنگ آرامش دهنده ی امروز شما چیست؟ نام آن رنگ را به عنوان یک مانترا تصور کنید: ” نارنجی، آبی، طلایی، صورتی …”.

سپس تصور کنید آن رنگ را به زمین می مالید.

یوگا تمرکز

7-دستان خود را روی زانوی خود بگذارید. به مانترا فکر کنید: ” من یک بودا هستم ( شیوا, الهه). من در آرامش زندگی می کنم. من به آرامش می رسم.” سپس دستان خود را حرکت دهید و فکر کنید :” من به ( نام ) نور فرستادم. امیدوارم همه ی مردم شاد باشند. امیدوارم همه ی مردم دنیا شاد باشند.”

یوگا حرکات پا 

8-پاهای خود را روی زمین بمالید. خود را به عنوان یک درخت با ریشه، تنه، برگ و تاج خود تجسم کنید. سپس به عنوان مانترا فکر کنید: “درخت” بگذار ریشه هایت عمیق در خاک فرو برود و تا زمانیکه به خوبی در زمین ریشه نپرورانیدی به مانترا فکر کن. پرنده ی کوچکی در آسمان پرواز می کند و روی شاخه هایت می نشیند و به تو انرژی مثبت می دهد. آن پرنده چیست؟ به تو چه می گوید؟”

منبع : چگونه موقع کار یوگا انجام دهیم؟


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود