نحوه اضافه کردن یک لینک درMicrosoft Word

 

3 روش : پیوند به وب سایت ها و یا سایر اسناد                پیوند به یک پیام خالی ایمیل         پیوند به مکان های دیگر در یک سند

 

شما می توانید در Word خود به تصاویر، فایل های موسیقی، فایل های ویدئویی و حتی صفحات وب لینک اضافه کنید. لینک شما می تواند تصویر, متن و یا هر چیز دیگری باشد. هم چنین می توانید به یک پیام خالی ایمیل یا مکان های دیگر در یک سند لینک اضافه کنید.

 

 

روش اول : پیوند به وب سایت ها و یا سایر اسناد

select text

  1. متن یا تصویری را که می خواهید به لینک تبدیل کنید, انتخاب کنید. شما می توانید هر متن یا تصویری را در سند خود به لینک تبدیل کنید. متنی را که می خواهید به لینک تبدیل شود, انتخاب کنید و یا اگر عکس می باشد روی عکس کلیک کنید.

برای اضافه کردن عکس به متن, روی Insert tab کلیک کنید و “Pictures” را انتخاب کنید. شما می توانید در کامپیوتر خود بگردید و عکسی را که می خواهید به متن اضافه کنید را انتخاب کنید. همچنین می توانید clipart به متن اضافه کنید و از آن به عنوان لینک استفاده کنید.

word microsoft

  1. روی Insert کلیک کنید. با این کار صفحه ای برای شما باز می شود که به شما اجازه میدهد موارد مختلف را به متن خود اضافه کنید. اگر از نسخه ی 2003 یا قدیمی تر استفاده می کنید, روی Insert menu کلیک کنید.

محیط ورد

  1. روی دکمه “Hyperlink” کلیک کنید. این دکمه تصویری از کره ی زمین دارد و شما می توانید آن را در بخش “Links” مشاهده کنید.

درج لینک در متن

  1. آدرس وبسایت را در قسمت « Address » تایپ و یا کپی کنید. منویی از سایت هایی که اخیرا بازدید شده اند برای شما باز می شود.

اگر می خواهید به پوشه ای لینک ایجاد کنید, پوشه ی مورد نظر را پیدا کنید و به آن لینک کنید.

همچنین می توانید لینکی ایجاد کنید که خواننده را به متن دیگری منتقل کند. در سمت چپ منو گزینه ی “Create a new document” را انتخاب کنید و سپس متن را مشخص کنید.

ScreenTip

  1. ScreenTip (اختیاری) تنظیم کنید. شما می توانید متنی را که کاربر به هنگام قرار دادن مکان نما روی لینک مشاهده می کند, با استفاده از دکمه ی “ScreenTip” تغییر دهید. به طور پیش فرض آدرس وبسایت یا مسیر فایل نمایش داده می شود.

text linked

  1. لینک خود را آزمایش کنید. پس از ایجاد لینک خود، می توانید آن را با نگه داشتن Ctrl / ⌘ Cmd و کلیک بر روی آن تست کنید. متن یا صفحه ی لینک شده باید در پنجره ی جدید بارگیری شود.

 

روش دوم : پیوند به یک پیام خالی ایمیل

select text

  1. متنی را که می خواهید به لینک ایمیل تبدیل شود, انتخاب کنید و یا اگر عکس می باشد روی عکس کلیک کنید. می توانید از هر متن یا تصویری در سند خود استفاده کنید.

محیط ورد

  1. روی Insert کلیک کنید و Hyperlink را انتخاب کنید. اگر Word 2003 دارید ، از بخش Insert menu استفاده کنید.

Select the Email Address

  1. در سمت چپ منو گزینه ی “Email Address” را انتخاب کنید.

Enter the address

  1. آدرس و موضوع را وارد کنید. این آدرسی است که خواننده را به آن ایمیل منتقل می کند. آنچه را که در قسمت ” Subject” وارد می کنید به صورت خودکار برای خواننده نیز نوشته می شود، اما اگر خواننده بخواهد می تواند آن را تغییر دهد.

 

اگر از چشم انداز استفاده کنید، آدرس ایمیل هایی که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته است را می توانید در قسمت پایین پنجره مشاهده کنید.

پیوند به یک پیام خالی ایمیل

  1. پیوند را آزمایش کنید. هنگامی که لینک را ایجاد کردید، می توانید آن را با نگه داشتن Ctrl / ⌘ Cmd و کلیک بر روی آن, تست کنید. مشتری شما باید ایمیل خالی با آدرسی که شما تنظیم کرده اید دریافت کند.

 

روش سوم : پیوند به مکان های دیگر در یک سند

document

  1. سندی را که می خواهید به آن لینک کنید انتخاب کنید. شما می توانید از ابزار Bookmark برای ایجاد پیوندهایی به نقاط خاص در سند خود استفاده کنید. این کار برای جداول محتوا، واژه نامه ها و نقل قول ها عالی است. شما می توانید بخشی از یک متن یا عکس را انتخاب کنید که به آن قسمت لینک شود.

select “Bookmark

  1. روی Insert کلیک کنید و “Bookmark” را انتخاب کنید. این گزینه را در بخش “لینک ها” پیدا خواهید کرد.

bookmark a name

  1. برای bookmark نام وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که نام به اندازه کافی توصیفی است که بتوانید آن را شناسایی کنید. اگر از بوک مارک های زیادی استفاده می کنید یا افراد مختلفی متن را ویرایش می کنند, این کار بسیار مهم است.

نام بوک مارک ها شامل حروف می باشد اما می توانید از اعداد هم استفاده کنید. در این بخش نمی توانید از فاصله استفاده کنید.

Add” to insert the bookmark

  1. برای افزودن بوک مارک روی « Add » کلیک کنید. بوک مارک ها با براکت احاطه می شوند. این بخش در نسخه ی جدید Word به طور پیش فرض نشان داده نمی شوند. برای نمایش بوک مارک ها روی قسمت File کلیک کنید, “Options” را انتخاب کنید و سپس روی گزینه ی “Advanced” کلیک کنید. به بخش “Show document content” بروید و “Show bookmarks” را بررسی کنید.

Select the text

  1. متن یا عکسی را که می خواهید در بوک مارک خود به hyperlinkتبدیل کنید, انتخاب کنید.

محیط ورد

  1. روی دکمه “Hyperlink” در قسمت Insert کلیک کنید. با این کار پنجره ی “Insert Hyperlink” برای شما باز می شود.

Place in This Document

  1. در منوی سمت چپ گزینه ی “Place in This Document” را انتخاب کنید.

  1. بوک مارکی را که می خواهید به آن لینک کنید, انتخاب کنید.

  1. برای ایجاد لینک روی “OK” کلیک کنید. بعد از ایجاد لینک می توانید با نگه داشتن Ctrl / ⌘ Cmd لینک را آزمایش کنید.

منبع : نحوه اضافه کردن یک لینک درMicrosoft Word


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود