چگونه به کسی که علاقه به آشپزی دارد, هدیه بدهیم

 

آیا کسی که می خواهید به او هدیه بدهید عاشق آشپزی است؟ وسایل آشپزی, لوازم آشپزخانه می تواند از جمله بهترین هدیه هایی باشد که یک آشپز ماهر دریافت می کند. آیا می دانید چگونه باید بهترین هدیه آشپزخانه را برای چنین فردی فراهم کنید؟!

 

 

مراحل

وسایل آشپزی

به آشپزی کردن فرد مورد نظر در آشپزخانه توجه کنید. اگر موقعیتش را داشتید می توانید به او کمک کنید. به ابزار هایی که به نظر شما خطرناک, خراب یا قدیمی هستند و یا کارهایی که به نظر شما وقت و تلاش زیادی را لازم دارند دقت کنید.

سعی کنید بفهمید آن فرد در تلاش است که چه کار جدیدی را انجام دهد. آیا در حال یادگیری پخت نان است؟ ممکن است زمان مناسبی برای خرید یک همزن باشد.

تقریبا برای هر کاری ابزاری وجود دارد. خرید ابزار صحیح می تواند کمک بزرگی در آشپزی به آنها بکند. یک انتخاب غلط تنها پول خرج کردن است و فایده ای برای فرد نخواهد داشت. به خاطر داشته باشید که ابزار های قدیمی ممکن است به این دلیل قدیمی باشند که کارشان را به درستی انجام می دهند. اگر به نظرتان عمر این ابزار رو به اتمام است می توانید آن را با ابزار جدیدی جایگزین کنید اما اگر ابزار قدیمی است و هنوز قدرتمند است نیازی به جایگزین کردن آن نیست.

حواستان را به ابزار هایی که فرد در اختیار دارد و ابزار هایی که به آنها احتیاج دارد, باشد. این دو مورد اغلب در خرید هدیه به شما کمک می کنند.

مواد اولیه آشپزی

یک دستورالعمل فوق العاده را با آنها به اشتراک بگذارید. اگر شما نیز آشپزی می کنید هدیه دادن یک ظرف نمونه از آن دستورالعمل کار خوبی است.

اگر وقت دارید, می توانید این غذا را با او درست کنید. اگر دستورالعمل تکنیک خاصی دارد, این کار بسیار با ارزش است. می توانید دستورالعمل غذا را بنویسید و حداقل یکی از مواد تشکیل دهنده ی آن را به صورت مخلوط شده یا نیمه آماده به او هدیه دهید. می توانید آنها را در ظرف شیشه ای بگذارید.

مواد آشپزی

  1. مواد تشکیل دهنده ی دستورالعمل را هدیه دهید. بهترین موادی که می توانید برای این کار استفاده کنید آنهایی نیستند که فرد در حال حاضر در اختیار دارد بلکه موادی است که کمی گرانتر و خاص تر باشد. در اینجا به برخی از این موارد اشاره می شود:

نمک و فلفل. برای هدیه دادن به دنبال چیز های خاص و لذیذ باشید مانند نمک هیمالیا که فکر می کنید ممکن است آن فرد تا به حال طعم آن را نچشیده باشد. و بسیاری از مواد دیگر.

نمک و فلفل

شیره ی افرا واقعی. می توانید همراه آن پنکیک و یا وافل و یا ماهیتابه ی سرخ کردن وافل هم هدیه دهید.

عسل. عسل بسته به اینکه زنبور آن از چه گیاهانی تغذیه کرده اند می تواند با طعم خاص و پیچیده ی خود هدیه مناسبی باشد. ببینید که فروشگاه محلی شما چه نوع غذای خاصی را به فروش می گذارند و از آن غذا ها در انتخاب های خود استفاده کنید.

عسل

پاستایی که به دست خودتان پخته اید.به همراه روغن زیتون ربان پیچ شده به عنوان هدیه.

سرکه ی بالزامیک. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که نزدیک کارخانه ی شراب سازی است, سرکه ی بالزامیک می تواند مورد مناسبی باشد.

نان پخته

  1. چیزی که خودتان درست کرده اید را هدیه دهید. نانی که پخته اید, مربا یا نوشیدنی های تازه, محصولات گیاهی خانگی و …

روی ظرف برچسبی از تاریخ و مواد تشکیل دهنده ی آن بزنید. شاید دوست داشته باشید طرز تهیه آن را نیز به اشتراک بگذارید مگر اینکه یک راز خانوادگی باشد.

گردش

  1. با یکدیگر بیرون بروید. بیرون رفتن و غذا خوردن می تواند تجربه ی فوق العاده ای باشد.

بروید و نوشیدنی های مختلف را امتحان کنید.

نوشیدنی

برای یک روز آشپزی را کنار بگذارید. به یک رستوران بروید و یا اینکه برای آن فرد غذا درست کنید.

به یک بازار محصولات کشاورزی یا غذایی بروید. می توانید برای آن شخص چند مورد را خریداری کنید.

به رویداد های محلی رستوران ها توجه کنید که می توانید در آنجا غذا های با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنید. این کار می تواند تجربه ی جالبی باشد.

صندوق پستی

  1. به دنبال دعوتنامه های عمومی باشید. در مناطق مختلف گاهی اوقات به صورت ماهانه یا تنها در یک روز دورهمی های خاصی برگزار می شود.

 

به صرف یک نوشیدنی

برای شرکت در یک برنامه کشاورزی متعلق به (CSA). در اینجا شما می توانید محصولات کشاورزی تازه را از مزرعه ی کوچکی خریداری کنید ( و گاهی اوقات تخم مرغ و گوشت و…)

پخت و پز غذا های مربوط به مجله ی آشپزی

قیچی

  1. قیچی آشپزخانه. قیچی های آشپزخانه مناسب و ضروری هستند و معمولا افراد آنها را برای خرید در اولویت قرار نمی دهند.

چاقو های تیز و کاربردی نیز هدایای مناسبی هستند اما ممکن است هر کسی این هدیه را دوست نداشته باشد.

کارت هدیه

  1. یک کارت هدیه از فروشگاه محلی خاصی به فرد مورد نظر بدهید. فروشگاه غذاهای طبیعی و خاص گزینه ی خوبی است.

هدیه ی مناسب دیگر هدیه دادن کارت ورود به کلاس آشپزی در یک رستوران محلی است. اطمینان حاصل کنید که ساعت های حضور در کلاس به گونه ای باشد که فرد بتواند به راحتی در کلاس ها شرکت کند.

گلدان

  1. به آنها گیاه هدیه دهید. حتی اگر یک پنجره در خانه دارید می توانید باغ گیاهان خانگی فوق العاده ای بسازید.

یک گلدان سبزی در حال رشد در خانه می تواند هدیه ی خوبی به فردی باشد که در آپارتمان زندگی می کند.

لوازم آشپزی

  1. می توانید به آنها وسایل آشپزی هدیه دهید.

کتاب آشپزی

  1. برای آنها یک کتاب آشپزی بخرید. شاید آنها دستور پخت های فوق العاده ای داشته باشند که تا به حال نشنیده اید, می توانید برای آنها دستورالعمل های کلاسیک پخت را تهیه کنید.

 

  1. از غذا هایی که پخته اند از نزدیک عکس بگیرید.یک لنز ماکرو یا دوربینی که در حالت نزدیک تنظیم می شود می تواند گزینه ی خوبی برای انجام این کار باشد. می توانید این عکس ها را در یک آلبوم بچسبانید و چند خط خالی برای نوشتن طرز تهیه غذا ها فضای خالی بگذارید.

منبع : چگونه به کسی که علاقه به آشپزی دارد, هدیه بدهیم


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود