چگونه رمز عبور را پیدا کنیم؟

چهار روش:

*نصب یک Keylogger

*استفاده از تکنیک حدس زدن

*دسترسی به Password Manager

* استفاده از لینک هایی که رمز عبور را تغییر می دهند

 

Tarfandha  به شما آموزش می دهد چگونه رمز حساب هایی که به آنها دسترسی ندارید را پیدا کنید. این کار در مواردی که با  کارمند یا کودک خود مشکل دارید و می خواهید به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کنید, بسیار مفید است.

 

 

روش اول : نصب یک Keylogger

keylogger program

  1. برنامه keylogger را جستجو کنید. می توانید “keylogger” را تایپ کنید تا موتور های جستجو نتایج را به شما نشان دهند. Keylogger یک برنامه مخفی است که در پس زمینه سیستم عامل رایانه اجرا می شود. وقتی این کار را می کنید, هر بار که آنها رمزی را تایپ کنند Keylogger آن را برای شما یادداشت می کند, این بدین معنی است که اگر آنها از سایت های مربوطه بازدید کنند شما هم نام کاربری و رمز عبور آنها را خواهید داشت.

Best Free Keylogger

  1. یک برنامه Keylogger معتبر را انتخاب کنید. اگر برنامه ای را نمی شناسید Best Free Keylogger و Revealer Keylogger Free گزینه های امن هستند.

 

قبل از دانلود نرم افزار برای کامپیوتر خود، سعی کنید مطمئن شوید که وب سایت کلاهبردار نیست.

شما می توانید با حدود 100$ برنامه ی keylogger که انتقاد و بررسی آن را مطالعه کردید, خریداری کنید.

selected keylogger

  1. keylogger انتخاب شده را دانلود کنید. اگر می توانید این کار را روی کامپیوتری که در آن به رمز عبور احتیاج دارید انجام دهید. اگر به جای دانلود رایگان این نرم افزار را خریداری کردید, اطلاعات پرداخت خود را وارد کنید.

اگر امکان دارد، از PayPal برای این معامله استفاده کنید. اگر برنامه را به صورت مستقیم برای کامپیوتری که در آن به رمز عبور احتیاج دارید دانلود نکردید می توانید برنامه را از طریق USB به کامپیوتر انتقال دهید.

Install the keylogger

  1. Keylogger را نصب کنید. برای این کار باید روی نصب برنامه دوبار کلیک کنید و طبق دستورات پیش بروید. مانند بسیاری از برنامه ها مطالعه ی اطلاعات برنامه و مجوز های آن به هنگام نصب, بسیار مهم است. باید اطمینان حاصل کنید که به طور تصادفی وارد برنامه ی Keylogger نشده اید تا اطلاعات شما به صورت آنلاین منتشر نشود ( یا چیز نامطلوب دیگری مانند این ).

Activate the keylogger

  1. keylogger را فعال کنید. بعد از اینکه برنامه فعال شد می توانید آن را مخفی کنید. اگر می توانید برنامه را مخفی کنید و اجازه دهید برنامه کارش را انجام دهد.

Check the keylogger’s results

  1. نتایج keylogger را بررسی کنید. بسته به میزان استفاده از رایانه مورد نظر، ممکن است بخواهید اطلاعات را از یک هفته قبل در اختیار داشته باشید. بسته به نوع keylogger که انتخاب می کنید، ممکن است نتوانید خیلی به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید – بعضی از keylogger ها نام سایت هایی که بازدید شده است را نیز ذخیره می کنند. اگر یک keylogger ساده را دانلود کنید باید اطلاعات را جستجو کنید تا بتوانید اطلاعات ورود ( نام کاربری یا شماره تلفن یا…) را به دست آورید.

 

 

روش دوم :  استفاده از تکنیک حدس زدن

  1. به دنبال کلمه ی عبور ذخیره شده در کامپیوتر فرد باشید. اگر به طور مستقیم به کامپیوتر فرد مورد نظر دسترسی دارید ممکن است اطلاعات رمز عبور در سند ورد یا جایی این چنینی ذخیره شده باشد. بیشتر رایانه ها امکان جستجوی سریع اسناد را از طریق نوار ابزار جستجو ( در رایانه های شخصی ) یا برنامه ی جستجوگر ( در سیستم عامل های Mac) می دهند. سعی کنید کلمات کلیدی مانند “password”, “account” و “user name” ( یا “username” ) را جستجو کنید.

در فایل های مخفی شده نیز این جستجو را انجام دهید.

 

  1. اطلاعاتی که در مورد فرد می دانید را بنویسید. این اطلاعات می تواند اعم از تاریخ تولد او یا نام حیوان خانگی مورد علاقه اش باشد. هدف در اینجا این است که بتوانیم پاسخهای احتمالی به سوالات امنیتی را داشته باشیم و هم چنین آنها را به عنوان رمز عبور امتحان کنیم.

به عنوان مثال, نام حیوان خانگی مورد علاقه اش به همراه تاریخ تولد او می تواند رمز عبور باشد.

 

  1. از هر اطلاعات مرتبطی استفاده کنید. اگر با این راه و پیدا کردن سندی که در آن اطلاعات ذخیره شده باشد, نتوانستید به رمز عبور دسترسی پیدا کنید هر حدسی که به ذهنتان می رسد را امتحان کنید. بعضی از اطلاعات مفید شامل موارد زیر می باشد:

اطلاعات شخصی (به عنوان مثال نام حیوان خانگی مورد علاقه او ) این اطلاعات می تواند پاسخ به سوالات امنیتی باشد که می توانید از طریق آنها به چیزی که می خواهید دسترسی پیدا کنید.

جزئیات رسانه های اجتماعی – اگر در رسانه های اجتماعی با آنها دوست هستید ( یا فردی را می شناسید که با او دوست می باشد ) علایق آنها ممکن است پاسخ به سوالات امنیتی ورود باشد.

 

  1. با افرادی که فکر می کنید ممکن است از رمز عبور اطلاع داشته باشند صحبت کنید. به خصوص اگر شما پدر یا مادر کسی هستید که می خواهید وارد حساب فرزند خود شوید یا کارفرمایی هستید که متوجه کلاهبرداری کارمند خود شده اید این حق را دارید که در این مورد با کسی که رمز را می داند صحبت کنید.

 

 

روش سوم : دسترسی به Password Manager

  1. ببینید که آیا آن فرد از مدیریت رمز عبور استفاده می کند یا خیر. می توانید این کار را با تایپ کردن “Password Manager” در نوار ابزار جستجو ( یا برنامه ی جستجوگر) انجام دهید. مدیریت رمز عبور, رمز هایی را که در سرویس هایی مانند ( گوگل یا فیس بوک و یا…) زیاد استفاده می شوند را ذخیره می کند. از جمله مدیریت رمز های رایج موارد زیر را می توان نام برد:

Keychain

Google Smart Lock

Stored browser information

Open the password manager

  1. مدیریت رمز عبور را باز کنید. در بیشتر موارد این بخش رمز عبور دارد. اگر رمز عبور اصلی را بدانید به راحتی می توانید به اطلاعات ذخیره شده ی زیادی دست پیدا کنید.

اگر رمز عبور اصلی را نمی دانید باید برای وارد شدن به وب سایت مورد نظر خود از راه های دیگر کمک بگیرید.

entering an accounts username

  1. سعی کنید نام کاربری را وارد کنید. اگر حساب کاربری که سعی دارید وارد آن شوید, رمز عبور خود را ذخیره کرده باشد, به محض وارد کردن نام کاربری به طور خودکار رمز عبور وارد می شود و شما می توانید به حساب دسترسی پیدا کنید.

اگر کاربر کوکی ها را داشته باشد و ویژگی های تکمیل خودکار را فعال کرده باشد, گوگل کروم و موزیلا فایر فاکس هر دو این کار را انجام می دهند.

اگر سیستم عامل رایانه ی فرد مورد نظر Mac می باشد و شما رمز عبور اصلی Keychain را دارید, می توانید از آن برای دسترسی به رمز عبور استفاده کنید ( باید در پوشه ی Mac’s Utilities باشد ) در سمت چپ صفحه “Passwords” را بازکنید, و دسترسی سریع به رمز عبور را انتخاب کنید. بعد از وارد کردن رمز Keychain, گزینه ی نمایش رمز عبور برای شما فعال می شود.

 

 

 

روش چهارم : استفاده از لینک هایی که رمز عبور را تغییر می دهند

forgotten password

  1. روی لینک forgot password کلیک کنید. این لینک باید جایی پایین قسمت “Password” باشد.

 

  1. گزینه های بازیابی رمز عبور را بررسی کنید. در بیشتر مواقع می توانید با یکی از سه روش زیر رمز عبور حساب کاربری را تغییر دهید:

با دریافت رمز عبور از طریق تلفن (SMS)

با دریافت رمز عبور از طریق ایمیل

با پاسخ دادن به سوال های امنیتی

 

reset the password

  1. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کافی را برای تغییر دادن رمز در اختیار دارید. در این قسمت هر چه اطلاعات بیشتری در مورد فرد بدانید بهتر است. اگر نتوانید به این سوالات پاسخ دهید باید برای تغییر رمز عبور به تلفن یا ایمیل فرد دسترسی داشته باشید.

اگر دستگاه iOS فرد با رایانه اش همگام شده باشد, شما می توانید پیام تغییر رمز را از طریق رایانه مشاهده کنید. این یک حرکت خطرناک است زیرا تغییر رمز عبور به فرد نیز اطلاع رسانی می شود.

Follow the on-screen instructions

  1. از دستورالعمل های روی صفحه پیروی کنید. اگر تمام شرایط را برای تغییر رمز عبور دارید ( یا می توانید به تمام سوال های امنیتی پاسخ دهید ) می توانید رمز عبور را تغییر دهید و به حساب کاربری دسترسی پیدا کنید.

 

منبع : چگونه رمز عبور را پیدا کنیم؟


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود