بیوگرافی کریم زرگر

بدون دیدگاه

اعدام کریم زرگر | بیوگرافی کریم زرگر + علت اعدام کریم زرگر

بیوگرافی کریم زرگر

بیوگرافی کریم زرگر ، کریم زرگر متولد 1332 اهواز فارغ التحصیل حقوق قضایی از دانشکده حقوق دانشگاه تهران و دکترای حقوق دریایی از دانشگاه استرازبورگ فرانسه بود.
کریم زرگر، رئیس سابق دانشکده صدا و سیما که چندی پیش به همراه مرجان داوری ذیل موضوع تبلیغ و ترویج جنبش نوپدید عرفانی “اکنکار”، به اتهاماتی از جمله فساد فی الارض به اعدام محکوم شده بود در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

10 بهمن ماه، کریم زرگر، موسس “موسسه راه معرفت” در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

کریم زرگر متولد 1332 اهواز، فارغ التحصیل حقوق قضایی از دانشکده حقوق دانشگاه تهران و دکترای حقوق دریایی از دانشگاه استرازبورگ فرانسه بود.

وی در فعالیت های سینمایی هم دارای سابقه بود. کریم زرگر حضور در سینما را با فیلم «عروسی خوبان» به کارگردانی محسن مخملباف به عنوان مدیرتولید و بازیگر آغاز کرد.

در کارنامه کاری زرگر عنوان مدیر کل سیمای برون مرزی، مدیر پخش شبکه اول سیما، رئیس دانشکده صدا و سیما، صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه گزارش فیلم مشهود است.
کریم زرگر در مهرماه 1394 با تعطیلی و بازداشت مسئولان موسسه راه معرفت به همراه مرجان داوری بازداشت و راهی بند 209 زندان اوین شد.

جلسات دادگاه در روزهای 25، 26 و 27 مهر 95 و نیز21 و 22 آذرماه 95 در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی تشکیل شد.

نهایتا دادگاه به اتهاماتی از جمله فساد فی الارض بر اساس ماده 286 قانون مجازات اسلامی هر دو متهم را به اعدام محکوم کرد.

منبع:بیوگرافی کریم زرگر

بیوگرافی کریم زرگر


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود