چگونه لپ تاپ را فرمت کنیم؟

دو روش :

* فرمت کردن لپ تاپ با استفاده از سی دی نصب

* فرمت کردن لپ تاپ با استفاده از پارتیشن

 

اگر کامپیوتر شما به تازگی مورد حمله ویروس  قرار گرفته است، ممکن است بخواهید برای رفع این مشکل, سیستم را فرمت کنید. برای فرمت کردن باید درایو ها به صورت کامل پاک شوند و این مطمئن ترین و موثرترین کار برای پاک کردن سیستم شما از ویروس هاست. پروسه ی فرمت کردن لپ تاپ امروزه بسیار آسان شده است. سازنده ی لپ تاپ یک کپی از سیستم عامل را برای مالک فراهم می کند یا یک پارتیشن روی درایو اصلی ایجاد می کند. قبل از شروع فرمت این مهم است که از اطلاعات مهم خود روی CD یا  DVD کپی بردارید, زیرا با این کار تمام اطلاعات شما حذف خواهد شد.

 

روش اول : فرمت کردن لپ تاپ با استفاده از سی دی نصب

 

پشتیبانی گرفتن از اطلاعات

  1. از اطلاعات خود پشتیبان بگیرید. فرمت کردن لپ تاپ باعث می شود تمام اطلاعات شما حذف شود, پس به شما پیشنهاد می کنم هر اطلاعاتی که دارید در CD یا DVDیا هر جایی که دوست دارید, پشتیبان بگیرید.

نوع فرمت لپ تاپ

  1. روش فرمتی که سازنده ی لپ تاپ تعیین کرده است را بشناسید. اگر برای فرمت کردن سی دی دریافت کرده اید, از روش زیر استفاده کنید. اگر سی دی ندارید, ممکن است سیستم شما پارتیشن بازیابی داشته باشد و این بدین معناست که شما باید از روش دیگری استفاده کنید.

my computer

  1. دیسک را وارد درایو CD / DVD کنید. سی دی به طور خودکار اجرا می شود و پنجره ای برای شما باز خواهد شد.گزینه ی کپی گرفتن از سیستم عامل را انتخاب کنید. اگر سی دی به طور خودکار اجرا نشد, روی ” My Computer ” کلیک کنید و سپس روی درایو OS راست کلیک کنید و گزینه ی “Auto-Run ” را انتخاب کنید.

در حال اجرا سی دی

  1. صبر کنید تا سی دی به صورت خودکار اجرا شود. اگر مدت زیادی از سیستم دور بمانید ممکن است فرایند متوقف شود و نیاز به سی دی بعدی باشد. دستورالعمل ها را دنبال کنید، صبور باشید و در فرایند تداخل ایجاد نکنید. این فرایند ممکن است دقایقی طول بکشد.

اگر می خواهید لپ تاپ خود را فرمت کنید باید تنظیمات پیش فرض نصب سی دی را قبول کنید.

 

  1. صبر کنید تا نصب کامل شود. هنگامی که نصب سیستم عامل کامل شد، دسکتاپ کاملا جدید ظاهر خواهد شد.

 

روش دوم : فرمت کردن لپ تاپ با استفاده از پارتیشن

راه اندازی مجدد رایانه

  1. رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید. زمانیکه سیستم در حال راه اندازی مجدد است دائما دکمه ی F10 صفحه کلید را فشار دهید. با این کار به قسمت پارتیشن ها ( فرمت کردن و بارگذاری مجدد ) منتقل می شوید.

نصب سیستم جدید

  1. روی گزینه ی نصب سیستم جدید کلیک کنید. خوبی این روش به این است که نیازی نیست کار دیگری انجام دهید. پارتیشن بازیابی به طور کامل برنامه ی فرمت, بارگیری سیستم عامل, نصب درایو ها و نصب تمام برنامه های اصلی که لپ تاپ شما به آن نیاز دارد را اجرا می کند.

فرمت رایانه

  1. صبر کنید تا فرمت کامل شود. این پروسه معمولا حدود 30 دقیقه به طول می انجامد.

 

 

منبع : چگونه لپ تاپ را فرمت کنیم؟


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود