عکس و زندگینامه فرشید اسماعیلی

 

بیوگرافی فرشید اسماعیلی

نام :فرشید رپورتاژ آگهی

نام خانوادگی :اسماعیلی

تاریخ تولد :4 اسفند 1371

محل تولد :بندر لنگه

قد :1/70

پست :هافبک

باشگاه کنونی :استقلال

شماره پیراهن :88

پای تخصصی :راست

مصاحبه با فرشید اسماعیلی

fعد از درخشش در بازی مقابل پیکان، به عنوان بازیکن فیکس خودت را به ترکیب اصلی تحمیل کردی…

تیم ما یک تیم یک دست است، ما در تیم مان بازیکنان بزرگ و مطرح زیادی داریم و در عین حال جوانانی در استقلال وجود دارند که با استعداد و پشتکار زیاد در خدمت تیم هستند. وقتی آقای منصوریان بارها در مصاحبه هایشان تاکید کردند که در استقلال هیچ بازیکنی فیکس نیست، این یک پیام روشن برای بازیکنان جوان تر تیم بود که با انگیزه بالا تلاش کنند تا به ترکیب برسند. هر چند که من معتقدم فرقی ندارد چه کسی بازی کند و چه کسی نیمکت نشین باشد، مهم شادی دل میلیون ها هواداران و سربلندی استقلال بزرگ است بقیه مسائل دیگر اهمیتی ندارند.

با این شرایط گویا کار کردن با منصوریان برای تو لذت بخش است…

هر مربی تفکرات خودش را دارد، من این شانس را داشتم که با مربیان بزرگی در استقلال کار کنم، کار کردن با هر مربی مثل یک ترم دانشگاه است و به نظر من بازیکن باید از هر مربی نکات زیادی را یاد بگیرد و وقتی بازیکنی با سن من شانس این را پیدا می کند که با سه مربی بزرگ کار کند، باید از این شرایط استفاده کند. کار کردن با منصوریان جذاب های خاص خودش را دارد و من هر بار از او و کادرش نکات جدیدی یاد می گیرم.

کاوه رضایی و فرشید اسماعیلی

استقلال بحران را پشت سر گذاشت؟

بحرانی در کار نبود، این حرف ها درباره تیم ما درست نبود. ما بدشانس بودیم و اگر نصف توپ هایمان گل می شد الان با اختلاف صدرنشین بودیم. تیم ما در خلق موقعیت نمره خوبی کسب کرده و مهاجمان ما در هر بازی فرصت های زیادی به دست می آوردند، این همه موقعیت گل شانسی نیست، روی تک تک آنها کار شده و پشت هر برنامه تاکتیکی ما فکر شده است.

بیوگرافی فرشید اسماعیلی

با این شرایط به آینده استقلال خوش بینی؟

خوش بینی وجود ندارد، ما برای یک هدف در استقلال جمع شده ایم و آن قهرمانی است، ممکن است در نهایت به این هدف برسیم یا نرسیم، اما در اینکه هدف ما قهرمانی است تردیدی وجود ندارد. برای تیمی که می خواهد قهرمان شود، همه بازی ها به یک اندازه سخت است، باید همه بازی ها را ببریم. ما استقلالیم باید برنده شویم.
نکته مهم درباره استقلال این فصل این است که هواداران پشت تیم را خالی نکردند…

وقتی در داربی به زمین آمدیم و دیدیم هواداران آنها در استادیوم هستند و جایگاه های ما خالی است، مشخص بود که اتفاقی رخ داده، اما می دانستیم هواداران پشت تیم را خالی نکرده اند، چراکه چند روز قبلش در بازی مقابل ماشین سازی هواداران بیشتری نسبت به داربی آمده بودند. خدا را شکر می کنم که برای این هواداران بازی می کنم، کسانی که فوتبال را می فهمند و متوجه هستند اگر استقلال چند هفته ای جایگاه خوبی در جدول نداشت، این اتفاقی بوده و حالا دوباره با حمایت همان هواداران به مسیر اصلی خودش بازگشته است.

در یکی دو سال اخیر در ترکیب استقلال اعتمادبه نفس زیادی از خودت نشان دادی. این اعتماد به نفس از کجا می آید؟

از 9 سالگی در رده های مختلف تیم های ملی حضور داشتم. از تیم نونهالان تا بازی های آسیایی جوانان در مسابقه های مهمی به میدان رفتم که تماشاگران زیادی داشته است. اینها در نوع بازی من و اعتمادبه نفسم تأثیر گذاشته است. از طرفی صحبت های مربیان هم می تواند به بازیکن کمک کند. زمانی که به استقلال آمدم دنبال نیمکت نشستن نبودم. البته نشستن روی نیمکت استقلال افتخار است، اما طبق برنامه ریزی و صحبت های مربیان و خانواده ام دنبال نشستن روی نیمکت نبودم. کاری نداشتم چه بازیکنی در پست من بازی می کند و هدفم این بود که فیکس استقلال شوم.

بازیکنان زیادی به استقلال آمدند و نهایت مقطعی موفق بوده و از این تیم جدا شدند، اما طوری برای استقلال بازی می کنی که گویا سال هاست پیراهن این تیم را برتن داری.

مربیان نقش پررنگی در موفقیت بازیکن دارند و اعتمادبه نفس زیادی می دهند. بازیکنان بزرگی چون سیدمهدی رحمتی، خسرو حیدری، وحید طالب لو، حنیف عمران زاده و … خیلی با من حرف می زدند تا انگیزه ام بیشتر شود.

منبع:بیوگرافی فرشید اسماعیلی

بیوگرافی فرشید اسماعیلی


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود