حذف برنامه های نصب شده در سیستم عامل Mac

حذف برنامه های قدیمی در بیشتر دستگاه های جدید یکی از مهم ترین کار ها به شمار می رود. برنامه های قدیمی فضای دستگاه شما را اشغال می کنند و سرعت آن را کاهش می دهند. برنامه هایی که در اجرا مشکل دارند ممکن است برای سیستم شما نیز مشکل ایجاد کنند. حذف برنامه ها معمولا کار ساده ای است. اگر در حذف برنامه ها مشکل دارید, راه حل مشکل شما اینجاست.

پوشه ی برنامه ها

  1. پوشه ی برنامه های خود را باز کنید. شما می توانید پوشه ی برنامه های خود را به سرعت از Dock خود باز کنید، یا می توانید این کار را با کلیک روی منوی «Go» در Finder و انتخاب «برنامه ها» انجام دهید.

هم چنین می توانید  Shift+⌘ Command+A⇧ را فشار دهید. این رایج ترین کار برای بازکردن پوشه ی برنامه هاست.

انتقال برنامه به سطل زباله

  1. برنامه یا پوشه ی برنامه را درون سطل زباله بکشید. برنامه ها با یک آیکون واحد, مانند “Mozilla Firefox” یا پوشه ی برنامه ها, مانند “Microsoft Office” نشان داده می شوند.

شما می توانید پوشه ها و برنامه ها را به یکباره حذف کنید.

اگر به صورت تصادفی برنامه ی اشتباهی را درون سطل زباله گذاشتید, به راحتی می توانید آن را از سطل زباله بیرون بکشید و به پوشه ی برنامه ها بازگردانید.

حذف برنامه ی داخل سطل زباله

  1. وقتی می خواهید برنامه ها به صورت کامل حذف شوند, سطل زباله را خالی کنید. روی آیکون سطل زباله راست کلیک کنید و سپس “Empty Trash” را انتخاب کنید تا برنامه های درون سطل زباله حذف شوند. برای تایید حذف برنامه ها روی Empty Trash کلیک کنید.

 

عیب یابی

حذف کامل برنامه در مک

  1. بعضی از برنامه ها فایل هایی را از خود به جای می گذارند. بسیاری از برنامه ها این چنین هستند. این فایل ها برای زمانی که تصمیم به بازگردانی برنامه گرفتید, به شما کمک خواهند کرد. ممکن است گاهی اوقات بخواهید تمام فایل ها به طور کامل حذف شوند.

دکمه ی  ⌥ Option را نگه دارید و روی منوی “Go” کلیک کنید.

از منوی “Go”, گزینه ی  “Library” را انتخاب کنید.

فایل های مرتبط با این برنامه را در

/~Library/, ~/Library/Preferences/ن برنامه را درون سطل زباله بکشیدبر

 

و

/~Library/Application Support/ folders

پیدا کنید. این فایل ها را درون سطل زباله بکشید.

launchpad

  1. از Launchpad نمی توانید برنامه ها را پاک کنید. نسخه های جدیدتر سیستم عامل OS X حاوی Launchpad هستند. شما می توانید تمام برنامه های نصب شده ی خود را در اینجا ببینید. شما می توانید تنها برنامه هایی را حذف کنید که از Mac App Store نصب شده باشند. برای حذف دیگر برنامه ها باید طبق روش بالا عمل کنید.

نصب برنامه حذف کننده

  1. بعضی از برنامه ها حذف نمی شوند. اگر برای حذف برنامه ها مشکل دارید شاید بهتر باشد از یک برنامه ی حذف کننده استفاده کنید. یکی از محبوب ترین برنامه های حذف کننده برای سیستم عامل Mac را می توانید از آدرس زیر به صورت رایگان دریافت کنید.

/freemacsoft.net/appcleaner

 

 

منبع : حذف برنامه های نصب شده در سیستم عامل Mac


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود