طرز تهیه روغن دنبه

بدون دیدگاه

طرز تهیه روغن دنبه بی بو با 4 روش جالب

طرز تهیه روغن دنبه

روغن دنبه یکی از روغن های طبیعی است که از پی یا چربی گوسفند در قسمت دم او تهیه می شود. بسیاری از افراد از بوی ان متنفرند. اما نمیدانند که روغن دنبه چه خواص زیادی دارد. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب طرز تهیه روغن دنبه بی بو را در چهار روش در اختیارتان میگذاریم تا مشکل بوی ان برایتان حل شود . با ما همراه باشید.

خواص روغن دنبه و طرز تهیه روغن دنبه بی بو

جالب است بدانید که مصرف روغن دنبه کلسترول را پایین می اورد و باعث چاقی هم نمی شود.

مصرف روغن دنبه باعث شفافیت پوست می شود. همچنین برای پاک شدن تیرگی های حاشیه صورت میتوانید از روغن دنبه استفاده کنید. یک وعده غذایی با روغن دنبه سه برابر غذا با روغن های دیگر انرژی وقوت دارد.

همچنین به گزارش اسان طب روغن دنبه عصاره شصت، هفتاد نوع چربی گیاه است. چون گوسفندان گیاهان مختلفی را میخورند.

روغن دنبه براحتی از ظرف پاک می شود . اما روغن های نباتی و مایع نیاز به شوینده دارند.

البته افراد مسن سعی کنند به جای روغن دنبه ، روغن کنجد و زیتون میل کنند.

از خواص روغن دنبه لاغری و تناسب اندام است . یکی دیگر از خواص روغن دنبه درمان افسردگی است. برای شادابی پوستتان از روقغن دنبه استفاده کنید. به گزارش آسان طب مخلوط دنبه با خرما برای رفع کمر درد های سیاتیکی و رفع درد مفاصل بسیار مفید است.

روشهای طرز تهیه روغن دنبه

روش اول برای تهیه روغن دنبه
به گزارش آسان طب در روش اول برای طرز تهیه روغن دنبه بی بو باید 4 کیلو دنبه، یک لیوان سرکه، 2 لیوان ماست، 2 عدد پیاز و 1 عدد هل تازه را چرخ کنید. سپس تر کیب این مواد را روی حرارت ملایم بگذارید. حدودا پس از 6 ساعت دنبه روغن می اندازد.

روش دوم برای تهیه روغن دنبه
روش دوم برای تهیه روغن دنبه و از بین بردن بوی آن اینست که وقتی دنبه روی آتش هست به ازاء هر سه کیلو دنبه یک لیتر شیر به ان بیافزایید. مواظب باشید که کف نکند و سر ریز کند. وقتی کلا حجم شیر تمام شد میتوانید ان را از روی حرارت بردارید.

روش سوم برای طرز تهیه روغن دنبه بی بو
روش سوم برای طرز تهیه روغن دنبه بی بو این است که وقتی دنبه را روی گاز گذاشتید و کمی به روغن آمد، در مرحله اول به ازای هر 4 کیلو دنبه، چهار لیوان سرکه به ان اضافه کنید. پس از گذشت مدتی سه لیوان ماست به ان بیافزایید. دو عدد سیب و دو عدد پیاز و یک لیوان گلاب را هم ده دقیقه آخر به انها بیافزایید. با این کار روغ شما بی بو و خوش طعم می گردد.

طرز تهیه روغن دنبه,

روش چهارم برای تهیه روغن دنبه
روش چهارم هم برای طرز تهیه روغن دنبه بی بو این است که جهت تهیه روغن دنبه باید ابتدا دنبه را ریز ریز کنید. در مرحله بعدی هم شب تا صبح آن را در آب نمک رقیق بگذارید. فردا صبح آن را آبکشی نمایید و سپس در ظرفی بریزید.

اکنون داخل ظرف با توجه به مقدار آن یک تا دو لیوان آب بریزید . سپس ان را روی اجاق گاز قرار داده و شعله را خیلی کم کنید تا ارام ارام اب شود.

بیشتر بدانید : خواص روغن گردو برای حفظ سلامتی

توجه کنید که برای از بین بردن بوی دنبه، می توانید از مواد خوش بو مثل هل، دارچین، گلاب یا پوست پرتقال و امثال آن استفاده کنید.

امیدواریم از مطالب ما درباره روشها و طرز تهیه روغن دنبه استفاده لازم را برده باشید.

خیلی از افراد از روغن دنبه خوششان نمیاید و از ان متنفرند. اما اگر خواص روغن دنبه را باور می کردید سعی میکردید حتما طرز تهیه روغن دنبه در منزل را یاد بگیرید و از ان استفاده کنید.

چطور شما دارویی که تلخ است را میخوردی چون برایتان مفید است ؟ اما روغن دنبه بدون ضرر که بسیار مفید است را نمیخورید.

در ضمن میتوانید از ان برای مرطوب کردن و تقویت پوست استفاده کنید. نگران نباشید بعد ان میتوانید حمام بروید. قدر نعمت های طبیعی که خدا برای ما افریده است را داشته باشید.

منبع:طرز تهیه روغن دنبه

طرز تهیه روغن دنبه


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود