روش نگهداری از اسلایم

سه روش :

استفاده  از پلاستیک های زیپی

نگهداری در ظرفی که هوا به آن نفوذ نکند

نگهداری به روشی که اسلایم تازه بماند

 

درست کردن اسلایم یکی از سرگرمی های جالبی است که می توانید داشته باشید. شما می توانید اسلایم را از مواد ساده درست کنید و ساعت ها سرگرم بازی با آن شوید. البته بعد از درست کردن آن باید طوری اسلایم را نگهداری کنید که تازه بماند. می توانید آن را در ظرفی که هوا به آن نفوذ نمی کند نگه دارید و سپس ظرف را درون یخچال بگذارید. وقتی اسلایم خراب شد, می توانید آن را داخل سطل زبانه بیاندازید.

 

روش اول : استفاده  از پلاستیک های زیپی

 

  1. اسلایم را درون پلاستیک زیپی قرار دهید. یک پلاستیک ساده ی آشپز خانه نیز برای نگهداری اسلایم مناسب است. پلاستیکی را انتخاب کنید که به اندازه ی اسلایم شما فضا داشته باشد. پلاستیکی انتخاب نکنید که خیلی بزرگ باشد زیرا تا جایی که امکان دارد باید هوای کمی درون پلاستیک وجود داشته باشد.

 

نگهداری اسلایم در نایلون

  1. هوا را از پلاستیک خارج کنید و سپس زیپ پلاستیک را ببندید. هوا باعث می شود اسلایم سریعا خشک شود بنابراین خارج کردن هوای درون پلاستیک به نگهداری طولانی مدت اسلایم کمک می کند. مطمئن شوید که زیپ پلاستیک کاملا بسته شده است.

 

  1. پلاستیک را درون یخچال قرار دهید. با قرار دادن اسلایم در یخچال می توانید مدت بیشتری از آن استفاده کنید. به مرور زمان در اسلایم باکتری ها شروع به رشد می کنند و قرار دادن آن در یخچال سرعت رشد باکتری ها را کاهش می دهد.

 

 

 

روش دوم : نگهداری در ظرفی که هوا به آن نفوذ نکند

 

  1. ظرفی را انتخاب کنید که اسلایم ها در آن جای بگیرد. هوا نباید وارد ظرف شود زیرا هوا دشمن اسلایم است. می توانید اسلایم را درون پلاستیک نیز قرار دهید تا کاملا خشک و تازه بماند. پلاستیک را درون ظرف قرار دهید. برای این کار می توانید از ظرف غذای پلاستیکی یا شیشه ی مربا نیز استفاده کنید.

  1. در ظرف را محکم ببندید و اطمینان حاصل کنید که هوایی وارد ظرف نمی شود. تا جایی که می توانید باید مانع وارد شدن هوا به داخل ظرف شوید.

 

  1. ظرف را درون یخچال قرار دهید. بهترین مکان برای نگهداری اسلایم یخچال است. سرما سرعت رشد باکتری ها, قارچ ها و میکروب های دیگر را کاهش می دهد.

 

روش سوم : نگهداری به روشی که اسلایم تازه بماند

 

  1. اسلایم را از سطوح کثیف دور نگه دارید. اگر اسلایم شما در جای کثیفی مانند خاک بیافتد, مجبور می شوید آن را دور بیاندازید. سعی کنید اسلایم را از این سطوح دور نگه دارید.

 

  1. قبل از بازی با اسلایم دستان خود را بشوئید. باکتری دستان شما به اسلایم می چسبد و باعث می شود تعداد باکتری ها افزایش یابد. دستان خود را با صابون و آب گرم, به مدت 20 ثانیه بشوئید.

اضافه کردن آب به اسلایم

  1. به اسلایم آب اضافه کنید. اگر اسلایم شما کمی خشک شده است می توانید آن را درون ظرفی گذاشته و به آن آب اضافه کنید. تا زمانیکه اسلام کاملا نرم شود باید با دستانتان آب را با مواد مخلوط کنید. می توانید از یک الی دو قطره ژل ضد باکتری استفاده کنید.

 

منبع : روش نگهداری از اسلایم


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود