طرز تهیه خورشت کنگر

بدون دیدگاه

مواد لازم برای تهیه خورشت کنگر:

طرز تهیه خورشت کنگر

کنگر ….۲ کیلو گوشت خورشتی(ترجیحا گوسفندی) ….۱ کیلو نعنا و جعفری ….۵۰۰ گرم(جعفری …۳۵۰/ ننعنا …۱۵۰) پیاز متوسط ….۲ عدد زعفران آب زده ….۲ ق غ نمک و فلفل و زردچوبه آب لیمو یا آب نارنج ….۳ ق غ

طرز تهیه برای تهیه خورشت کنگر:

۱ – پیاز را خلالی خرد کرده و در روغن تفت میدهیم.سپس گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کرده تفت میدهیم تا آب گوشت کشیده شود .کمی زردچوبه و فلفل به آن زده و به همراه ۴ لیوان آب قرار دهید تا بپزد.

۲ – کنگر را پاک کنید (دقت کنید که کنگر بسیار تیغ دارد پس مراقب باشید که دستتان آسیب نبیند ) سپس تمیز کنگر را شسته و چند بار آب آن را عوض کنید تا اگر داخل بافت آن گل و خاک است خارج شود.

۳ – کنگر ها را به اندازه دو بند انگشت خرد کرده و در روغن تفت دهید.سپس در همان روغن نعنا و جعفری خرد شده را تفت داده و کنار بگذارید .

۴ – پس از ۴۰ دقیقه که گوشت نیم پز شد کنگر و نعنا و جعفری را به خورشت اضافه کرده و نمک و آب لیمو یا نارنج به خورشت بزنید و ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار داده تا خورشت جا بیفتد یا به اصطلاح قدیمی ها تنگ آب شود.

۵ – کمی قبل از اینکه خورشت را از روی حرارت بر دارید زعفران آب زده را به به آن افزوده و خورشت شما آماده سرو است.

نکات برای تهیه خورشت کنگر :

۱ – در بعضی از دستورات از نعنا و جعفری در این خورشت استفاده نشده است.و فقط از کنگر استفاده کرده اند که البته با نعنا و جعفری خوشمزه تر میشود .در صورتی که از کنگر بدون نعنا و جعفری استفاده نمایید مقدار آن را اضافه نمایید .

۲ – در بعضی از دستورات از ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی نیز در این خورشت استفاده می کنند.

منبع:طرز تهیه خورشت کنگر

طرز تهیه خورشت کنگر


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود