طرز تهیه خورشت خلال

بدون دیدگاه

طرز تهیه خورشت خلال مرحله به مرحله

طرز تهیه خورشت خلال

خورشت خلال یکی از خورشت های اصیل ایرانی و همچنین خورشت سنتی کرمانشاهی های عزیزه که طعم و مزه اش واقعا حرف نداره … این خورشت تقریبا شبیه قیمه اس البته لپه نداره و به جاش داخلش از خلال بادوم و زرشک استفاده میشه و البته از نظر خوشمزگی چیزی از قیمه کم نداره و میتونه باهاش رقابت کنه… پیشنهاد میکنم حتما این خورشت رو تو خونه درست کنین و مطمئن باشین عاشقش میشین.

مواد لازم برای تهیه خورشت خلال

۳۰۰ گرم گوشت خورشتی
۱ عدد پیاز
۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
۳/۴ پیمانه خلال بادام
۱/۲ پیمانه زرشک
۱ قاشق سوپ خوری گلاب
۲۰ گرم کره
۲ الی ۳ عدد لیمو عمانی
زعفران دم کرده به مقدار لازم
نوک قاشق چایخوری دارچین
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه خورشت خلال

ابتدا پیاز رو خورد کرده یا رنده میکنیم و با روغن تفتش میدیم تا طلایی بشه و بعد بهش زرچوبه میزنیم و گوشت هایی که قیمه ای خورد کردیم رو به پیاز اضافه میکنیم. برای این خورشت هم میتونین از گوشت گوسفندی و هم از گوشت گوساله استفاده کنین اما به نظر من گوشت گوسفندی لذیذتره.
حالا گوشت و پیاز رو تفت میدیم تا گوشت تغییر رنگ بده بعد ربمون رو اضافه میکنیم. من در این مرحله کمی فلفل هم به مواد اضافه کردم.
رب رو هم تفت میدیم تا هم سرخ بشه و هم مزه خامیش از بین بره. و رنگش باز بشه. خوب تفت دادن رب گوجه باعث میشه تا در نهایت خورشت خوش طعم تر و خوش رنگ تری داشته باشیم.

منبع:طرز تهیه خورشت خلال

طرز تهیه خورشت خلال


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود