طرز پخت خورشت کرفس

بدون دیدگاه

طرز تهیه خورشت کرفس مرحله به مرحله

طرز پخت خورشت کرفس

مواد لازم برای تهیه خورشت کرفس

گوشت گوسفند ٢٠٠ گرم
کرفس شسته شده و خرد شده ۴٠٠ گرم
پیاز داغ دو قاشق غذاخوری
نعنا، تره، جعفری ١۵٠ گرم
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
آبغوره یک استکان کوچک
4 لیوان آب برای پخت خورشت

طرز تهیه خورشت کرفس

گوشت را به اندازه های مناسب خرد کنید. کرفس خوب و جوان تهیه کنید و بعد از شستن به اندازه یک بند انگشت خرد کنید و در مقداری روغن تفت بدید تا کمی طلایی بشه. سپس کمی از برگهای نازک کرفس و تره و جعفری و نعنا را ریز خرد کنید و در باقیمانده روغن که کرفس را سرخ کردید سبزی ها را هم سرخ کنید.
سپس یک عدد پیاز درشت را خرد کرده در یک قابلمه سرخ کنید. وقتی نیمه سرخ شد گوشت را به آن اضافه کنید. من اینجا همه چیز رو آماده در فریزر داشتم و بخاطر همین اول گوشت را در مقداری روغن تفت دادم بعد پیاز سرخ شده زردچوبه و کرفس سرخ شده وسبزی سرخ شده را با گوشت مقداری تفت دادم.
بعد مقداری آب داخل قابلمه میریزیم تا مواد خورشت کرفس پخته شود. بعد از جا افتادن و پختن گوشت، نمک و آبغوره را به خورشت اضافه میکنیم و یه ده دقیقه ایی هم میگذاریم تا خورشت کرفس مزه دار بشه. خورشت کرفس که به روغن افتاد و جا افتاد در ظرف کشیده با برنج زعفرانی سرو میکنیم.

طرز پخت خورشت کرفس

نکات تهیه خورش کرفس

بعضی از کرفس ها موقع خرد کردن نخ هایی دارند. اون نخ ها رو از بالای کرفس بکشید تا خارج بشن موقع نوش جان کردن زیر دندان سفت نباشد.
حتما از کرفسهایی که نازک و جوان هستند برای خورشت استفاده کنید. بعضی کرفسها سبز و سفت هستند که مناسب خورش کرفس نمیباشد.
اگر از گوشت گوسفند استفاده میکنید کرفس را بعد سرخ کردن به همراه گوشت اضافه کنید اما اگر از گوشت گوساله استفاده میکنید حتما یکساعتی بگذارید از پخت گوشت و سبزی سرخ شده بگذره و بعد کرفس سرخ شده را به خورشت اضافه کنید تا کرفس ها له نشوند.

استفاده از کنگر و ریواس در خورشت کرفس

شما در این خورشت میتوانید از کنگر و ریواس هم استفاده کنید. کنگر را مانند کرفس به اندازه یک بند انگشت خرد کنید کمی تفت دهید و با کرفس و گوشت و سبزی مخلوط کنید تا جا بیافتند و در ده دقیقه پایانی کار ریواس را هم شسته و به اندازه یک بند انگشت خرد کنید (ولی سرخ نکنید) و به خورشت اضافه کنید. برای پخت ریواس پنج دقیقه کافیه انقدر ریواس لطیفه که سریع آب میشه و هیچ اثری ازش باقی نمیمونه. پس در انتها به خورشت اضافه کنید و از مقدار آبغوره با وجود ریواس کم کنید زیرا ریواس خودش ترش هست و ترشی خورشت زیاد میشه. این خورشت مخلوط کرفس کنگر و ریواس خیلی خوشمزه میشه امتحان کنید و لذت ببرید.
بعضی ها خورش کرفس را طوری دیگر درست میکنند به این ترتیب از گوشت، کرفس، رب و مقداری کم فقط از برگهای کرفس تهیه میکنند و چاشنی اش را آب لیمو میزنند در هر صورت و هر طور که دوست دارید کرفس را نوش جان کنید بسته به ذائقه و سلیقه خودتون.

منبع:طرز پخت خورشت کرفس

طرز پخت خورشت کرفس


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود