طرز تهیه کمپوت سیب مرحله به مرحله

یکی از خوشمزه ترین و در عین حال سالم ترین دسر ها انواع کمپوت ها هستن که ما خانم ها به راحتی میتونیم توی خونه هامون درستشون کنیم. کمپوت برای بچه های کوچیک یا افرادی که به هر دلیلی نمیتونن میوه خام رو بخورن خیلی مفیده … در این مطلب هم براتون طرز تهیه کمپوت سیب رو گذاشتم که شما بر طبق سلیقه تون میتونین با انواع سیب بر طبق سلیقه خودتون مثل سیب ترش و شیرین یا قرمز و زرد تهیه اش کنین.

روش درست کردن کمپوت سیب

مواد لازم برای تهیه کمپوت سیب

۳ عدد سیب
۳ قاشق غذاخوری شکر
۱ قاشق غذاخوری گلاب
۲ قاشق غذاخوری سرکه
۱ قاشق غذاخوری آبلیمو طبیعی

مراحل تهیه کمپوت سیب

ابتدا باید سیب هامون که میتونه از هر نوعی باشه رو پوست کنده و به ابعاد دلخواه ببریمشون دقت کنین که پوست و قسمت دونه ها کاملا جدا بشن.

دو لیوان آب و دو قاشق سرکه رو داخل یه کاسه بزرگ میریزیم و هر کدوم از سیب هارو که پوست کندیم و خورد کردیم فوری داخل کاسه مخلوط سرکه و آب میذاریم تا تغییر رنگ ندن. سرکه باعث میشه تا سیب ها کدر نشن.
حالا داخل یه قابلمه یک لیوان آب، شکر و آبلیمو رو میریزیم و همش میزنیم تا شکر کمی مخلوط بشه. حرارت رو هم متوسط کرده و بعد سیب هارو که حدود دو الی سه دقیقه داخل مخلوط آب و سرکه موندن از کاسه درشون میاریم و میریزمشون داخل قابلمه و در قابلمه رو هم میبندیم تا سیب ها نرم بشن و بپزن.
دقت کنین که مخلوط آب و سرکه داخل کاسه رو باید بریزین دور و فقط سیب هارو بریزین تو قابلمه.

روش درست کردن کمپوت سیب

مقدار شکر هم میتونین بر طبق ذائقه تون کمتر یا بیشتر بریزین.
سیب ها خیلی زود و حدود ۱۰ دقیقه الی یک ربع میپزن و نرم میشن و اگه بیشتر روی حرارت بمونن شکلشون رو از دست میدن. پس گاهی چکشون کنین و وقتی به حد دلخواهتون نرم شدن دیگه کمپوت حاضره در یکی دو دقیقه نهایی گلاب رو هم اضافه کنین تا کمپوتتون مزه دار بشه.

در این مرحله اگه دوست داشتین شربت کمپوتتون غلیظ تر باشه میتونین سیبها رو درشون بیارین و بذارین شربت کمی بجوشه تا غلیظ بشه. البته به نظر من شربت کمپوت هر چقدر رقیق تر باشه کمپوت دلچسب تره.
حالا کمپوت ما حاضره و باید اجازه بدین تا سرد بشه و بعد از سرد شدن میتونیم داخل ظرف در بسته بذاریم و در یخچال نگهداریش کنیم و وقتی خوب خنک شد سروش کنیم … نوش جان

منبع:روش درست کردن کمپوت سیب

روش درست کردن کمپوت سیب


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود