نحوه ی تزئین بالکن آپارتمان کوچک

آیا بالکن آپارتمان شما نیز کوچک است و احساس ناخوشایندی دارید؟ گاهی اوقات به سختی می توانیم مکان های کوچک را تزئین کنیم اما چندین راه ساده وجود دارد که با آنها می توانیم بالکن کوچک آپارتمان خود را به فضایی باز و دلنشین تبدیل کنیم. به عنوان مثال می توانید از چندین صندلی ساده و کوچک استفاده کنید. با گیاهان بالکن آپارتمان خود را تزئین کنید و از لوازم جانبی مختلف استفاده کنید.

 

 

مرحله ی اول : اندازه گیری فضای بالکن

 

  1. فضای خود را اندازه گیری کنید. با استفاده از متر, طول و عرض بالکن را اندازه بگیرید. این اندازه گیری ها به شما هنگام خرید لوازم برای بالکن کمک می کند.

 

  1. اگر بالکن آپارتمان شما مربع شکل باشد احتمالا به اندازه ی فضا دارید که بتوانید یک میز و صندلی در آن جای دهید. سعی کنید لوازمی که برای بالکن خریداری می کنید کوچک باشند و به فضای زیادی احتیاج نداشته باشند.
  • میز و صندلی خریداری کنید که وقتی به صندلی هایش احتیاج نداشتید به طور کامل صندلی هایش زیر میز بروند یا طراحی آنها به گونه ای است که برای فضای کم ساخته شده است.
  • میز دایره ای شکل تعداد افراد بیشتری را به دور خود جای می دهد تا میز مربع شکل.

چیدمان میز و صندلی

  1. به اندازه ی 3 فوت ( 1 متر ) فاصله بین پایه ی میز و صندلی در نظر بگیرید. با این کار افراد به اندازه ی کافی فضا برای حرکت کردن در اختیار خواهند داشت.

 

  1. یک نیمکت اضافه کنید. اگر بالکن شما نقشه ی مستطیل شکل دارد, بهتر است به جای اینکه همه ی فضا را با میز و صندلی پر کنید از نیمکت استفاده کنید. نیمکتی انتخاب کنید که جایی برای نگهداری دیگر لوازم بالکن داشته باشد به عنوان مثال بتوانید بالش و کوسن نیمکت را در آن جای دهید.
  • اگر نمی خواهید یک نیمکت بخرید، می توانید با استفاده از جعبه های چوبی برای بالکن خود نیمکت بسازید.

نیمکت

  1. اگر بالکن شما به اندازه ی کافی فضا ندارد می توانید یک صندلی و یک میز در آن قرار دهید. با این کار می توانید برای استراحت به بالکن بروید و یک لیوان نسکافه یا عصرانه بخورید. یک کوسن در بالکن قرار دهید تا بتوانید در آنجا استراحت کنید و کتاب بخوانید.

یک صندلی تاشو بخرید تا فضای کمتری اشغال کند و به راحتی بتوانید آن را حمل کنید.

  1. لوازمی خریداری کنید که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم باشد. لوازم بالکن شما باید با آب و هوای غالب محل زندگی شما سازگاری داشته باشد به عنوان مثال اگر آب و هوای شهر شما رطوبتی است باید لوازم شما در برابر رطوبت مقاومت داشته باشند.

 

مرحله ی دوم : تزئین بالکن با استفاده از گیاهان

تزئین با گلدان

  1. میزان نوری که بالکن شما دریافت می کند را در نظر بگیرید. آیا بالکن خانه ی شما همیشه نورانی است و یا تنها چندین ساعت در روز نور دریافت میکند؟ گیاهان مختلف نیاز متفاوتی به تابش نور آفتاب دارند. بنابراین این موضوع بسیار مهم است.

شمعدانی, گل اطلسی, گل همیشه بهار و تقریبا اکثر گیاهان عاشق نور هستند.

گل های ارغوانی, هوستا, بگونیا و گل ادریس به سایه و یا تابش ضعیف نور خورشید احتیاج دارند.

 

  1. گلدان های پلاستیکی بخرید. گلدان های سفالی وزن زیادی را به بالکن شما اضافه می کنند. از صاحب خانه خود ظرفیت وزن وارده به بالکن را بپرسید. اگر آنها از ظرفیت بالکن مطلع نیستند, از گلدان های سفالی و نخل های آپارتمانی صرف نظر کنید و از گلدان های پلاستیکی استفاده کنید.

 

  1. فقط با چند گیاه کار را شروع کنید. به سادگی می توانید بالکن خود را پر از گیاهان تزئینی کنید اما چون ابتدای کار شماست و خیلی حرفه ای نیستید بهتر است از تعداد کم شروع کنید. ابتدا با 3 گیاه کار را آغاز کنید و بعد ها کم کم به تعداد آنها بیافزایید.

گلدان های آویز

  1. برای اینکه فضای زیادی اشغال نشود می توانید گیاهان را به سقف آویزان کنید. گیاهان می توانند فضای دلنشینی به بالکن شما بدهند اما جای زیادی اشغال می کنند.

 

  1. گیاهان را از نرده ها آویزان کنید. گلدان های مخصوص آویز نرده خریداری کنید. این کار راحتترین کاری است که می توانید انجام دهید و به فضای بالکن خود رنگ و زندگی ببخشید. فقط مطمئن شوید که این گلدان ها به اندازه ی کافی محکم هستند و امکان افتادن آنها وجود ندارد در غیر این صورت ممکن است به کسی آسیب برسد.

 

  1. با استفاده از گیاهان برای بالکن خود حریم خصوصی ایجاد کنید. اگر بالکن شما دقیقا کنار بالکن همسایه تان می باشد با چندین روش می توانید برای بالکن خود حریم خصوصی ایجاد کنید. سعی کنید گیاهان قد بلند بخرید و آنها را به ردیف بچینید و بالکن خود را از بالکن همسایه جدا کنید.

 

  1. برای آبیاری گیاهان برنامه ریزی کنید. همسایه ی شما ممکن است دوست نداشته باشد که شما به طور ناگهانی چند گالن آب را روی بالکن آنها بپاشید. اگر روش آبیاری شما دیگران را اذیت می کند از روش دیگری استفاده کنید.

 

منبع : نحوه ی تزئین بالکن آپارتمان کوچک


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود