طرز تهیه فلافل

بدون دیدگاه

فلافل یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار شهرهای جنوبی کشور مانند آبادان ، اهواز و … است. این غذا در برخی کشورهای عربی هم طرفداران زیادی دارد و جزو غذاهای فوری و بسیار ارزان محسوب می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۳ نفر فلافل تهیه نمایید

طرز تهیه فلافل

مواد لازم فلافل

نخود ۳۰۰ گرم
سیر ۳ حبه
پیاز ۱ عدد
آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
زیره ۱ قاشق چایخوری
تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه فلافل

ابتدا نخود را در آب می خیسانیم تا نفخ آن برطرف و نرم شود. حدود ۶ ساعت زمان نیاز است تا نخودها به خوبی نرم شوند. البته اگر زمان دارید نخود را از شب قبل بخیسانید. حالا اگر مخلوط کن دارید می توانید به راحتی تمام مواد را میکس کنید.

توجه داشته باشید که هنگام میکس کردن مواد خیلی له نشوند. ولی اگر مخلوط کن در دسترس ندارید نخود را بعد از خیس خوردن دو بار چرخ کنید. سپس سیر و پیاز را رنده کنید و به نخود اضافه کنید. جعفری را نیز ساطوری خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

در مرحله بعد آرد نخودچی را کم کم به مواد اضافه می کنیم و تخم مرغ را نیز به مواد فلافل اضافه می کنیم. حالا باید مواد را خوب ورز دهیم تا کاملا مخلوط شوند. پس از اینکه مایه فلافل آماده شد نوبت سرخ کردن فلافل می رسد.

برای سرخ کردن فلافل ها باید در یک ظرف گود مقداری روغن بریزیم. توجه داشته باشید باید ظرف کوچک و گود باشد تا فلافل ها هنگام سرخ کردن در روغن شناور باشند. باید اجازه دهید روغن کاملا داغ شود سپس مایه فلافل را در روغن بیندازید.

مقداری از مایه فلافل را بر میداریم و مانند کوکو سیب زمینی به صورت دایره شکل حالت می دهیم. البته مانند کوکو سیب زمینی نیاز نیست آنرا تخت کنید و باید به شکل گلوله باشد. حرارت زیر تابه باید بسیار ملایم باشد تا فلافل ها به آرامی مغز پخت شوند.

پس از اینکه فلافل ها را سرخ کردیم آنها را در یک ظرف می چینیم. در کنار فلافل می توانید مقداری سیب زمین هم سرخ کنید. بهتر است فلافل را به صورت ساندویچی به همراه گوجه فرنگی ، خیارشور و … سرو نمایید.

طرز تهیه فلافل

نکات تهیه فلافل

استفاده از تخم مرغ
توجه داشته باشید که اضافه کردن تخم مرغ در مایه فلافل اختیاری است. اضافه کردن تخم مرغ باعث می شود مواد به خوبی به همدیگر بچسبند. نکته دیگر این است که اضافه کردن تخم مرغ باعث پفکی تر شدن فلافل می شود.

خیس کردن نخود
برای خیس کردن نخود به صورت عادی ۶ ساعت نیاز است. البته اگر وقت زیادی نداشته باشید می توانید با یک ترفند زمان خیس خوردن نخودها را نصف کنید. برای این منظور مقداری نمک به نخودهای در حال خیس خوردن اضافه کنید. با این کار فقط ۳ ساعت زمان برای خیساندن نخودها نیاز است.

منبع:طرز تهیه فلافل

طرز تهیه فلافل


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود