طرز تهیه ترشی پیاز

بدون دیدگاه

ترشی پیاز یکی از خوشمزه ترین ترشی هاست. این ترشی برای داخل انواع سالاد مناسبه و طعم خوبی به ساندویچها میده و به خاطره رنگش یه جورایی اشتها را تحریک میکنه . پیاز زرد و سفید هم میتونید استفاده کنید ولی دیگه به این خوشرنگی نمیشه. برای این ترشی حتما باید از سرکه بیرنگ مثل سرکه انگورسفید یا سرکه برنج استفاده کنید چون خود پیاز رنگ صورتی قشنگی داره که فقط با سرکه سفید این رنگ جلوه بیشتری پیدا میکنه. در ادامه آکاایران طرز تهیه دونوع ترشی پیاز را توضیح داده است. با ما همراه شوید.

مواد لازم برای ترشی پیاز قرمز:

پیاز پوست کنده سه کیلو
نعناع خشک و نرم سه قاشق
سیر نیم کیلو
سرکه به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی پیاز

طرز تهیه ترشی پیاز قرمز:

برای پیاز ترشی پیاز ها باید ریز و سفید باشد ابتدا سیر را پاک کرده سپس چرخ می کنیم و با نعناع مخلوط کرده بعد در یک شیشه مناسب یک ردیف پیاز بعد مخلوط سیر و کمی نمک می ریزیم و دوباره این کار را ادامه می دهیم تا پیار تمام شود سپس روی پیاز را سرکه می ریزیم باید سرکه روی پیاز ها را خوب بگیرد.

مواد لازم ترشی پیاز سفید:

پیاز سفید ریز

نمک و فلفل

سیر

نعنا خشک

سرکه سفید

طرز تهیه ترشی پیاز

طرز تهیه ترشی پیاز سفید:

پیازهای سفید را پوست بکنید و بشویید و 2 ساعت کناری قرار دهید تا خشک شود.

داخل شیشه ترشی پیازها ، چند حبه سیر ، 1 فلفل تند و مقدار کمی نعنا خشک بریزید و روی آن کمی نمک بپاشید و در انتها با سرکه سفید پر کنید ، شیشه را به مدت 1 ماه در جای خنک و تاریک قرار دهید تا ترشی ها آماده مصرف شوند ( بسته به نرمی ترشی از 10 روز تا 1 ماه ترشی آماده مصرف است

نکته ها : دقت کنید که ظرف ترشی و پیازها پیش از آماده سازی کاملا خشک باشند چون رطوبت موجب کپک زدن ترشی میشود ؛ هرگونه گرما یا نور خورشید موجب خراب شدن ترشی شما خواهد شد ، پس از 10 روز میتوانید ترشی را در یخچال قرار دهید.

امیدواریم با تهیه این ترشی پیاز خوشمزه، لذت کافی را برده و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

نـوش جان

منبع:طرز تهیه ترشی پیاز

طرز تهیه ترشی پیاز


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود