نحوه ی استفاده از FFmpeg در ویندوز

 

تر فند ها به شما آموزش می دهد که چگونه از FFmpeg استفاده کنید. این نرم افزار آزاد برای تبدیل فرمت های صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مراحل استفاده از FFmpeg در ویندوز

  1. اگر هنوز نرم افزار FFmpeg را نصب نکرده اید, آن را نصب کنید. با اینکه فرایند نصب نرم افزار کمی دشوار است اما شما به صورت رایگان می توانید این برنامه را دانلود و نصب کنید. برای نصب این نرم افزار حتما باید از حساب administrator استفاده کنید.
  2. برای تبدیل ،فایل صوتی و یا تصویری را پیدا کنید. شما می توانید از این نرم افزار برای تبدیل فایل های صوتی و تصویری به فرمت های مختلف سازگار استفاده کنید ( به عنوان مثال، شما می توانید ویدیو را به یک فرمت ویدیوی دیگر یا یک فایل صوتی را به فرمت صوتی دیگری تغییر دهید).

هم چنین می توانید با استفاده از این برنامه فایل های تصویری را به فایل های صوتی تبدیل کنید.

  1. ویدیو یا آهنگ را کپی کنید. آهنگ را انتخاب کنید، سپس Ctrl + C را فشار دهید.

این کار بدین دلیل است که اگر در طول کار خطایی رخ دهد شما یک کپی از فایل اصلی داشته باشید.

  1. ویدیو یا آهنگ را روی دسکتاپ خود قرار دهید. به قسمت دسکتاپ کامپیوتر خود بروید، سپس Ctrl + V را فشار دهید.

با این کار هنگام تبدیل, فایل به راحتی قابل دسترس خواهد بود.

  1. فرمت فعلی فایل خود را تعیین کنید. برای این کار روی فایل خود راست کلیک کنید, سپس روی گزینه ی Properties کلیک کنید و فرمت فایل خود را در سربرگ “Type of file” مشاهده کنید.

برای اینکه فایل را به فرمت دیگری تبدیل کنید ابتدا نیاز دارید نوع فرمت فعلی فایل خود را بدانید.

  1. تصمیم بگیرید که می خواهید فایل را به چه فرمتی تغییر دهید. شما می توانید ویدئو به ویدئو، ویدئو به صوتی و صوتی به صوتی را با استفاده از فرمت های زیر تبدیل کنید :

Video – MP4, MOV, WEBM, FLV, AIFF و AVI همه فرمت های ویدئویی هستند که توسط FFmpeg پشتیبانی می شوند.

Audio – MP3, WAV, WMA, M4A, AAC و OGG همه فرمت های صوتی هستند که توسط FFmpeg پشتیبانی می شوند.

  1. نام فایل خود را یادداشت کنید. برای مشاهده ی نام کامل فایل خود, روی آن کلیک کنید. شما باید نام کامل فایل را در FFmpeg وارد کنید.

ممکن است لازم باشد نام فایل را به یک کلمه کاهش دهید تا فرایند تبدیل آسان تر شود. شما می توانید برای این کار روی فایل راست کلیک کنید, سپس روی Rename کلیک کنید و نام جدید فایل را تایپ کنید.

  1. Command Prompt را باز کنید. Command Prompt در همه ی کامپیوتر ها نصب شده است. برای باز کردن آن طبق مراحل زیر پیش بروید :

روی Start کلیک کنید.

command prompt را تایپ کنید.

روی Command Prompt کلیک کنید.

  1. خط فرمان را با دستور زیر به Desktop تغییر دهید.

cd Desktop را تایپ کنید و ↵ Enter را فشار دهید. با این کار Command Prompt همه ی فایل های روی Desktop را مورد بررسی قرار می دهد.

  1. فرمان تبدیل را وارد کنید. فرمان تبدیل با ffmpeg –i آغاز می شود و شامل نام قبلی فایل و نوع فایل و نام و نوع جدیدی که می خواهید به آن تغییر دهید, می باشد. به عنوان مثال برای تبدیل فایل MP4 با نام “Kitties” به فرمت WAV با نام “Cats” باید بدین صورت تایپ کنید:

ffmpeg -i Kitties.mp4 Cats.wav

اطمینان حاصل کنید که نام را دقیق وارد کنید (مثلا اگر نام فایل شما با استفاده از یک حرف بزرگ نوشته شده است، در خط فرمان آن را با حرف بزرگ وارد کنید).

  1. ↵ Enter را فشار دهید. تا زمانی که فرایند تبدیل فایل کامل نشده است نام قبلی روی فایل باقی خواهد ماند.

تبدیل فایل ها ( به خصوص فایل های ویدئویی ) زمان زیادی لازم خواهد داشت. اگر حجم ویدئویی که می خواهید تبدیل کنید زیاد است حتما در طول فرایند Command Prompt را باز نگه دارید تا زمانی که خط “C:\Users\Name\Desktop>” را مشاهده کنید.

12 . فایل تبدیل شده را مشاهده کنید. هنگامی که فرایند تبدیل فایل به اتمام برسد, شما فایل تبدیل شده را با فرمت و نام جدید در دسکتاپ مشاهده خواهید کرد.

منیع : نحوه ی استفاده از FFmpeg در ویندوز


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود