طرز تهیه دلمه سیب زمینی

مواد لازم برای دلمه سیب زمینی:

سیب زمینی بزرگ دو عدد
روغن زیتون چهار قاشق غذاخوری
سویای دانه ریز 100 گرم
پیاز یک عدد
رب گوجه‌فرنگی دو قاشق غذاخوری
زعفران آب کرده یک قاشق سوپخوری
کره 30 گرم
نمک، فلفل و پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

مراحل تهیه دلمه سیب زمینی:

سیب‌زمینی‌ها را با پوست شسته، چند شکاف عمیق روی آنها ایجاد کرده و آنها را درون دستگاه مایکروویو با قدرت 100 درصد به مدت هفت دقیقه می‌‌پزیم.
در ظرفی دیگر پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و کمی نمک، بدون درپوش داخل دستگاه با قدرت 100 درصد به مدت شش دقیقه قرار می‌دهیم.
سپس سویا را که از قبل خیسانده‌ایم، همراه مابقی روغن زیتون به مواد افزوده و سه دقیقه دیگر با همان قدرت درون دستگاه زمان می‌دهیم.
رب گوجه‌فرنگی، زعفران، فلفل و پودر سیر را نیز به مواد اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم و ظرف را با درپوش درون دستگاه با قدرت 100 درصد به مدت سه دقیقه قرار می‌دهیم.
پوست سیب‌زمینی‌ها را گرفته و دایره‌ای به قطر دو سانتی‌متر از سر سیب‌زمینی‌ها بریده و داخل آنها را خالی می‌کنیم، به طوری که سوراخ نشود.
سپس کمی کره داخل سیب‌زمینی‌ها مالیده و از مایه آماده شده درون آنها ریخته و دوباره روی سیب‌زمینی کمی کره می‌مالیم.
سیب‌زمینی‌های پر شده را داخل ظرف، روی سه پایه بلند قرار داده و از ترکیب گریل و مایکروویو با قدرت 20 درصد به مدت هفت دقیقه استفاده می‌‌نماییم که هم پخت کامل شود و هم سیب‌زمینی‌ها برشته و طلایی شوند، بعد آنها را درون ظرف چیده و با سس دلخواه سرو می‌کنیم.

نکته :
می‌توانید از کمی جعفری و گشنیز برای داخل مایه دلمه استفاده کنید. به جای سویا می‌توان از مرغ یا گوشت چرخ‌کرده نیز بهره برد.

منبع:طرز تهیه دلمه سیب زمینی

طرز تهیه دلمه سیب زمینی


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود