طرز تهیه سس شکلات

بدون دیدگاه

سس، مایع غلیظی است که برای طعم و مزه دادن به انواع غذاها یا جذاب‌تر به نظر آمدن آنها به کار می‌رود. برای مزه‌دارتر کردن غذا چاشنی‌های گوناگونی بکار می‌رود که سس‌ها جزئی از آنها هستند. سس یک وامواژه لاتین در زبان فارسی است‌. یکی از انواع سس، سس شکلاتی است.

شکلات به خوراکی‌های مشتق از کاکائو گفته می‌شود. این ماده غذایی پر طرفدار و انرژی زا، بطور معمول از ترکیب شیر، شکر، کره کاکائو و پودر کاکائو با نسبت‌های متفاوت تولید می‌شود.
حاضرید یک چیز خوشمزه درست کنید؟ البته! سس شکلات یک سس فوق العاده خوشمزه برای تارت ها، کیک ها، خمیر های هزارلا، کوکی‌های شکلاتی، بستنی، پای کرمی و حتی قاشق های شکلاتی است! هم سریع درست می شود و هم خیلی راحت است. با ما همراه باشید با سس شکلاتی خوشمزه … .

طرز تهیه سس شکلات

مواد لازم جهت تهیه سس شکلاتی

خامه غلیظ 1 پیمانه معادل 240 میلی لیتر
شکر 1 قاشق سوپ‌خوری (15 گرم)
شکلات تلخ 110 گرم

دستور پخت و تهیه سس شکلاتی

110 گرم شکلات را تکه‌تکه کرده و داخل غذاساز که تیغه استیل دارد، بریزید.
1 پیمانه خامه غلیظ را برداشته و با ۱ قاشق سوپخوری شکر، روی حرارت ملایم بجوشانید.
بلافاصله خامه را داخل غذاساز بریزید. بگذارید یک دقیقه به همان حال بماند.
سپس ۳ بار آن را میکس کنید.
شکلات را از دیواره ظرف با یک قاشق پلاستیکی جمع ‌کنید و با شکلات مخلوط کنید.
3 بار دیگر میکس کنید. تا وقتی که شکلات به خوبی آب شود، این کار را ادامه دهید. سس شکلات آماده شده را داخل کاسه بریزید

طرز تهیه سس شکلات

نکات آشپزی در تهیه سس شکلاتی

قبل از استفاده سس بر روی کیک، زمان دهید تا به خوبی کیک خنک شود. سپس سس شکلات را ریخته و به مدت 1 ساعت داخل فریزر قرار دهید.
1 و 1/2 قاشق سوپخوری (20 گرم) پودر کاکائو را بجای تکه‌های شکلات ریخته و 2 و 1/2 قاشق (35 گرم) شکر اضافه کنید. حرارت دهید. ۱ ساعت بگذارید بماند تا کاکائو حل شود. بعد مخلوط را هم بزنید.
اگر از شکلات سفید استفاده می‌کنید، 2 قاشق خامه اضافه کنید و آن را داخل یک کاسه فلزی روی آب جوش قرار دهید. زمانی که آب شد، بگذارید یک دقیقه خنک شود. بقیه خامه را اضافه کرده و داخل یخچال بگذارید.
خامه را می‌توانید قبل از استفاده، به مدت 4 ساعت در یخچال نگه‌ دارید.

سس شکلاتی را بر روی انواع کیک و دسر و … می‌توان اضافه نمود، حتی این سس با انواع میوه‌جات و بستی نیز بسیار خوشمزه خواهد بود

منبع:طرز تهیه سس شکلات

طرز تهیه سس شکلات


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود