مواد اولیه کنسرو نخود فرنگی:

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

نخود فرنگی دانه شده : به میزان لازم
آب : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
شیشه متوسط : چند عدد

مراحل تهیه کنسرو نخود فرنگی :

برای تهیه کنسرو نخود فرنگی پوسته نخود فرنگی را شکاف دهید و نخود فرنگی ها را از داخل آن بیرون آورید.
سپس آن ها را بشویید و در شیشه خالی سس یا کشک بریزید و شیشه را از نخود فرنگی پر کنید.
مقداری آب در ظرف ریخته و در روی شعله قرار دهید بگذارید تا سرد شود. سپس نمک را به آن اضافه کنید که لب شور شود. در مرحله بعدی طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی, شیشه حاوی نخود فرنگی را با این آب پر کنید. درون قابلمه ای را آب سرد بریزید و شیشه ها را درون آن قرار دهید و در روی حرارت قرار دهید. شیشه ها به صورت در باز باشند از زمانی که آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کرد. نیم ساعت بگذارید تا بجوشد در این حال هم آب درون شیشه ها شروع به جوشیدن می کند، وقتی نخود فرنگی ها نرم شد اگر آب شیشه ها کم شده بود از آب جوشیده شده لب شور برای پر شدن شیشه استفاده کنید.

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

سپس در شیشه ها را ببندید و ۱۵ دقیقه دیگر بگذارید تا بجوشد. در این مرحله ظروف شیشه ای کاملا هوا گیری شده و کنسرو آماده است. بعد از سرد شدن آب شیشه ها را بیرون بیاورید و اجازه دهید تا خنک شوند. با این روش دیگر نیاز نیست نخود فرنگی را بسته بندی و در یخچال قرار دهید و بعد بپزید به این طریق هم خاصیت خود را حفظ می کند و هم طعم بهتری دارد. می توانید پس از سرد شدن شیشه های کنسرو شده را در یخچال نگه داری کنید، و در هنگام استفاده فقط درب کنسرو را باز کنید.
در پایان لازم به ذکر است که شیشه ها را تا قبل از سرد شدن آب بیرون نیاورید تا بر اثر سرد و گرم شدن محیط باعث ترک خوردن شیشه ها نشود. امیدواریم با استفاده از این دستور تهیه کنسرو نخود فرنگی بتوانید کنسرو ایده آلی تهیه نمایید.

منبع:طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود