ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که در سال‌های اخیر در صنعت گردشگری پیشرفت‎های زیادی داشته است. اگرچه این کشور به واسطه تاریخ بسیار دور و درازش و تمدن ارمنی که هزاران سال قدمت دارد و مملو از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی فراوان است و همچنین به خاطر دارا بودن طبیعتی رویایی همیشه پتانسیل توریست‎پذیری را داشته است.

باید به این نکته اشاره کرد که هنوز نسبت دیگر کشورهای نزدیک به ایران مانند دبی، ترکیه، تایلند و… نمی‌توان پیشرفت‌های ارمنستان را چشمگیر دانست اما با این حال پیشرفت‌های اخیرش سفر را برای علاقمندانی که ارمنستان را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند؛ آسان‌تر کرده است.

 

 

تور ارمنستان را می‌توان یکی از ارزان‌قیمت‌ترین تورهای خارجی دانست که وجود هتل‌ها با درجه و قیمت‌های مختلف و همچنین ارزان بودن نسبی قیمت غذا را می‌توان از اصلی‌ترین دلایل این ارزان بودن دانست.

 

برای ایرانیانی که به سفر کردن علاقه‌دارند، ارمنستان همیشه جز اولویت‌ها و گزینه‌های اصلی بوده است. چند نمونه از دلایل این علاقمندی در بالا ذکرشد . اما یکی از مهم‌ترین دلایلی که ایران را برای سفر به ارمنستان مشتاق می‌کند؛ این مساله  است که بر اساس تصمیم دو کشور و اعلام آن توسط سفارت ایران در ارمنستان، ایرانیان نیازی به دریافت ویزا برای سفر به این کشور ندارند و تنها با پرداخت هزینه اندکی، از ویزای فرودگاهی ارمنستان بهرمند می‌شوند که آن هم در مدت زمان کوتاهی برای گردشگران صادر می‌شود.

 

 

برای تور ایروان 3 تا 4 روز هم کافی است و یکی از دلایلی که طرفداران زیادی در میان تورهای خارجی دارد همین است که می‌توان این سفر را برای مدت کوتاهی برنامه‌ریزی کرد.  از دیگر مزایای سفر به ایروان می‌توان به امکان شرکت در فستیوال‌ها و کنسرت‌های متنوعی که در همه ایام سال در ایروان برگزار می‌شود اشاره کرد.

اگر بودجه کافی برای سفر دارید بهترین زمان برای سفر به ارمنستان اواخر فصل بهار تا اوایل فصل پاییز می‌باشد زیرا ارمنستان زمستان‌های سردی دارد و هوا در ایام یاد شده در این کشور بسیار مطبوع است. همچنین زیبایی‌های طبیعت ارمنستان در بهار و تابستان به گُل می‌نشنید. البته باید به این نکته اشاره کرد که ارمنستان برای تمام ایام سال جاذبه‌های خود را دارد و  این بسته به سلیقه و انتخاب شماست که فصل  و زمان مناسب برای سفر خود را انتخاب کنید. همچنین  اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید می‌توان  سوالات و ابهامات خود در این زمینه را با مشاوران آژانس مسافرتی سالیان سفر در میان بگذارید و در نهایت بهترین را انتخاب کنید.


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود