نحوه فرمت FAT32 در سیستم ویندوز (برای درایوهای بیشتر از 32 گیگابایت)

 

 

FAT32  قدیمی‌ترین فرمت مربوط به سیستم فایل است.  این فرمت با تمام نسخه‌های سیستم عامل ویندوز، مک، لینوکس، کنسول‌های بازی و تقریبا تمامی دستگاه‌هایی که از پورت اتصال USB بهره می‌برند سازگاری دارد.

 

مراحل فرمت در سیستم ویندوز (برای درایوهای بیشتر از 32 گیگابایت)

 

  1. fat32format را دانلود کنید. این یک ابزار رایگان است که می تواند هر درایوی را تا حجم 2 ترابایت با FAT32 فرمت کند. شما می توانید آن را از آدرس ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm دانلود کنید.

فایل دانلود با برچسب ” guiformat.exe ” نامگذاری شده است.

 

  1. درایوی را که می خواهید فرمت کنید, وارد کنید. شما به کمک این ابزار می توانید هر درایوی را تا حجم 2 ترابایت با FAT32 فرمت کنید. هر چه داریو حجم بیشتری داشته باشد, شناسایی آن توسط سیستم زمان بیشتری لازم دارد. یک درایو 2 ترابایتی حدود 10 ثانیه یا بیشتر طول می کشد تا روی سیستم نمایش داده شود.

برنامه guiformat

  1. guiformat.exe را اجرا کنید. از شما خواسته می شود که برای دسترسی به برنامه وارد حساب administrator کامپیوتر شوید. این برنامه به نصب احتیاجی ندارد و سریعا اجرا می شود.

انتخاب درایو

  1. از منوی Drive, درایو USB خود را انتخاب کنید. در این مرحله حجم و فرمت درایو را مشاهده خواهید کرد.
  2. درایو را برچسب گذاری کنید. شما می توانید برای درایو برچسب انتخاب کنید و این برچسب در واقع نامی است که هنگام متصل کردن درایو به کامپیوتر مشاهده خواهید کرد.

فرمت کردن درایو

  1. برای شروع فرمت کردن درایو، بر روی دکمه ” Start  ” کلیک کنید. زمان لازم برای فرمت شدن درایو بستگی به حجم درایو دارد.
  2. درایو فرمت شده ی خود را امتحان کنید. هنگامی که فرایند فرمت به اتمام رسید شما می توانید درایو فرمت شده ی خود را در پنجره ی Computer/This PC مشاهده کنید. دقت داشته باشید که درایو سریعا نمایش داده نمی شود, به خصوص اگر حجم آن بیشتر از 1 ترابایت باشد.

 

 

منبع : نحوه فرمت FAT32 در سیستم ویندوز (برای درایوهای بیشتر از 32 گیگابایت)


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود