بک لینک چیست؟

بدون دیدگاه

 

بک لینک چیست؟

بک لینک ها, که همچنین به آنها “inbound links” یا ” incoming links ” نیز گفته می شود, هنگامی ایجاد می شوند که یک وب سایت به وب سایت دیگر لینک شود. لینک به وب سایت خارجی, بک لینک نام دارد.

بک لینک ها چه هستند؟

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها برای سئوی سایت بسیار مورد اهمیت هستند به این دلیل که آنها ” رای اعتماد ” یک سایت به سایت دیگر به شمار می آیند.

 

به طور اساسی, بک لینک های وب سایت شما برای موتور های جستجو نشانه ی این است که دیگران محتوای شما را تضمین می کنند. اگر سایت های زیادی به یک صفحه ی اینترنتی یا وب سایت لینک کنند, موتور های جستجو چنین برداشت می کنند که این محتوا ارزش لینک کردن دارد و در نتیجه این محتوا را در نتایج جستجو نمایش می دهند. بنابراین به دست آوردن این بک لینک ها تاثیر مثبتی در رتبه بندی سایت دارد.

ایجاد کردن و به دست آوردن بک لینک ها

به دست آوردن بک لینک ها مولفه ی اصلی سئوی خارجی سایت است. فرایند به دست آوردن این لینک ها به عنوان کسب لینک یا ساختمان لینک شناخته می شود.

 

بعضی بک لینک ها به طور قابل ملاحظه ای از بقیه با ارزش تر هستند. بک لینک گرفتن از سایت های مشهور, قابل اعتماد و معتبر جز بک لینک های با ارزش به شمار می آیند و بک لینک گرفتن از سایت های غیر معتبر و پر از هرزنامه به شما توصیه نمی شود. فرقی نمی کند که یک لینک بازدید کننده داشته باشد یا خیر, در واقع لینک های بدون بازدید مانند لینک های پر بازدید نمی توانند برای سئوی سایت ارزش زیادی داشته باشند اما خودشان به تنهایی مشخصات یک لینک متنوع را دارند و اگر یک سایت تعداد زیادی لینک ورودی داشته باشد, حتی اگر بعضی لینک ها بازدید نداشته باشند, باز هم برای سایت نتیجه ی مثبت دارد. با این حال داشتن بک لینک از وب سایت های با کیفیت, سرعت شناخته شدن نام تجاری شما را افزایش می دهد.

 

دقیقا مانند بک لینک ها که ارزش آنها با هم تفاوت دارد, لینک هایی که شما به سایت های دیگر ایجاد می کنید نیز از ارزش های متفاوتی برخوردار است. هنگام ایجاد لینک شما به یک وب سایت خارجی, انتخاب های شما بسته به صفحه ای که به آن لینک می کنید, ( اعتبار صفحه, محتوا, قابلیت دسترسی موتور های جستجو و …), اینکه لینک پر بازدید یا کم بازدید را انتخاب می کنید و هر متا تگ مربوط به صفحه  تاثیر به سزایی در ارزش لینک خواهد داشت.

 

 

بک لینک های رقابتی

به دست آوردن بک لینک ها نیاز به زمان دارد. ممکن است از کجا شروع کردن این کار یا چگونگی انجام این کار برای سایت های جدید یا سایت هایی که در تلاش برای افزایش کلمات کلیدیشان هستند, دشوار به نظر برسد اما اینجاست که داشتن بک لینک ها حرف اول را می زند. بنابراین سایت هایی که از طریق کلمات کلیدیشان رتبه ی خوبی کسب کرده اند می توانند از بک لینک ها کمک بگیرند و وارد رقابت با دیگر سایت ها شوند و رتبه ی خوبی کسب کنند. شما می توانید از ابزاری مانند Link Explorer می تواند کمک بگیرید و به وسیله ی آن رتبه ی سایت های مختلف را بررسی کنید و پارامتر هایی مانند دامین آتوریتی (DA) و پیج آتوریتی (PA) را مشاهده  کنید.


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود