طرز تهیه ی فوندانت

بدون دیدگاه

 

طرز تهیه ی فوندانت

آیا از طرز تزئین همیشگی کیک هایتان با خامه کیک خسته شده اید؟ پس اکنون زمان آن فرا رسیده است که کیک هایتان را با فوندانت تزئین کنید! این فوندانت بسیار نرم و خوش طعم است و شما می توانید با آن گل درست کنید و به تزئین کیک هایتان بپردازید. برای تهیه ی این فوندانت خوشمزه از دستورالعمل زیر پیروی کنید.

فوندانت خانگی

مواد لازم :

1 قاشق غذا خوری ژلاتین بدون طعم

4/1 فنجان آب سرد

1 قاشق چای خوری عصاره ی بادام

2/1 فنجان سبوس ذرت

1 قاشق غذا خوری گلیسیرین

2 lbs ( تقریبا 900 گرم ) پودر شکر

2/1 قاشق چای خوری چربمایه ی سفید

رنگ غذا ( اختیاری )

 

 

مراحل تهیه ی فوندانت خانگی

 

  1. ژلاتین را آماده کنید. ژلاتین را روی آب سرد بپاشید و اجازه دهید به مدت 2 دقیقه استراحت کند و نرم شود. سپس ظرف ژلاتین را به مدت 30 ثانیه درون ماکروویو قرار دهید و آن را روی درجه ی بالا تنظیم کنید تا ژلاتین حل شود.
  2. عصاره بادام، سبوس ذرت و گلیسیرین را اضافه کنید. این مواد را به ژلاتین اضافه کنید و تا زمانی که مواد نرم و روشن شوند, هم بزنید. اگر مواد نرم و روشن نشدند, آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه در ماکروویو که روی درجه ی بالا تنظیم شده است, قرار دهید.
  3. شکر را اضافه کنید. حدود 1 الی 2/1 lbs شکر را درون مواد بریزید. در وسط شکر ها حفره ای ایجاد کنید و مواد مایع را درون آن بریزید. مواد را با قاشق چوبی هم بزنید تا حالت چسبنده به خود پیدا کنند. سپس می توانید رنگ خوراکی را به مواد اضافه کنید.
  4. سطح کار خود را آماده کنید. شکر های باقی مانده را روی سطح کار بپاشید. با این کار مقدار لازم شکری که فوندانت به آن احتیاج دارد در این مرحله جبران می شود.
  5. فوندانت را به آرامی ماساژ دهید. فوندانت را روی شکر ها قرار دهید و آن را تا زمانی که حالت نرم پیدا کند ماساژ دهید و در صورت لزوم کمی شکر اضافی روی سطح کار بپاشید. کمی چربمایه ی سفید به انگشتانتان بمالید و به ماساژ دادن فوندانت ادامه دهید.
  6. فوندانت را درون پلاستیک قرار دهید. سعی کنید سطح فوندانت را کاملا با پلاستیک بپوشانید تا از خشک شدن فوندانت جلوگیری شود. می توانید خمیر فوندانت را به مدت 6 روز در یخچال نگهداری کنید و از آن استفاده کنید.

 

منبع : طرز تهیه ی فوندانت


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود