طرز تهیه کشک خانگی

بدون دیدگاه

طرز تهیه کشک خانگی

مواد لازم برای تهیه کشک

ماست : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم

طرز تهیه کشک خانگی خوشمزه

برای ساخت کشک ابتدا باید ماست خانگی را تهیه کنید بعد از این که ماست را تهیه کردید آن را در دمای محیط قرار دهید تا به خوبی ترش شود برای این که ماست به خوبی ترش شود می توانید یک قاشق فلزی را در درون ظرف ماست قرار دهید.
بعد از این که ماست خانگی را تهیه کردید آن را با با مقداری آب مخلوط کنید تا دوغ غلیظی را بدست آورید مخلوط ماست و آب را به خوبی هم بزنید تا یک دست شود. اگر در طرز تهیه ماست از شیر پرچرب استفاده می کنید به جای آب به ماست تکه های یخ را اضافه کنید یخ باعث می شود تا کره زودتر از دوغ جدا شود. همه کره های موجود در سطح دوغ را نگیرید کشک مقداری چربی داشته باشد خوشمزه تر می شود.
در مرحله بعدی طرز تهیه کشک, دوغ را در درون قابلمه ای مناسبی بریزید و قابلمه را بر روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار دهید. دوغ را تا حدی حرارت دهید تا بجوشد و کف کند به این مرحله که رسید زیر شعله گاز را خاموش کنید تا املاح و آب از هم جدا شوند.
اگر دوغ بجوشد دیگر کشک مرغوبی را نخواهید داشت. بعد از این که دمای کشک پایین آمد آن را در درون کیسه پارچه ای تمیزی قرار دهید تا آب کشک خارج شده و شبیه ماست چکیده شود بهتر است که پارچه را از جایی آویزان کنید.
سپس به کشک نمک اضافه کنید و به هر شکلی که می خواهید آن را فرم دهید و کشک های فرم داده شده را در مقابل نور خورشید قرار دهید تا به خوبی خشک شوند.
گاهی کشک ها را زیر و رو کنید تا همه جای ان ها خشک شود. توجه داشته باشید که اندازه کشک ها در زمان خشک شدن کوچک می شود پس کشک ها را در مرحله شکل دادن خیلی کوچک فرم ندهید.
اگر نمک کشک را به مقداری زیادی اضافه کنید کشک شور می شود و این قابلیت را دارد که بیرون از یخچال نگهداری شود. کشک را بعد از تهیه در درون ظرف درب داری قرار دهید و ظرف را در درون یخچال بگذارید. می توانید از کشک در تزیین آشته رشته و تزیین کشک بادمجان نیز استفاده کنید. امیدواریم از طرز تهیه کشک خانگی نهایت لذت را برده باشید و اوقات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع:طرز تهیه کشک خانگی

طرز تهیه کشک خانگی


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود