مراحل تهیه پنیر خانگی با سرکه

طرز تهیه پنیر خانگی با سرکه

شیر: یک کیلو . سرکه: 3 قاشق غذاخوری

برای تهیه پنیر با سرکه باید شیرا را جوش آورید. وقتی شیر جوش آمد زیر آن را خاموش کرده و سپس 3 قاشق سرکه به آن اضافه کنید. حال آن را خوب به هم بزنید تا شیر بریده شود.
در این مرحله از آموزش پنیر وقتی که شیر شما خوب تکه تکه شد یا به عبارتی قسمت های جامد و مایع آن از هم جدا شدند، باید یک پارچه توری را داخل ظرف بزرگی بگذارید. حالا در این قسمت شیر دلمه شده( تکه تکه شده) را داخل توری بریزید. سوراخ توری شما نه باید آن قدر بزرگ باشد که تکه های شیر دلمه شده از آن عبور کند و نه آنقدر ریز که آبها نتوانند از توری رد شوند.

طرز تهیه پنیر خانگی با سرکه

خب حالا باید پارچه توری را از اطراف با دست بگیرید و درب آن را جمع کرده و ببندید. سریع حدود 5 ثانیه آن را زیر شیر آب بگیرید تا طعم سرکه از پنیر بیرون بیاید. سپس پارچه را از جایی آویزان کنید تا اب اضافی خارج شود . می توانید کمی با دست تان به این کار کمک کنید. یعنی با دست فشار دهید تا آبها خارج شوند.

حالا کیسه را باید بعد از 30 دقیقه روی سطح صافی بگذارید. سپس روی کیسه جسمی سنگین بگذارید ( میتوانید 2 – 3 قابلمه یا یک تکه سنگ بزرگ تمیز بگذارید ) .

حال نیم ساعت صبر کنید. سپس پنیر را از پارچه در بیاورید و به اندازه های دلخواه ببرید.

منبع:طرز تهیه پنیر خانگی با سرکه

طرز تهیه پنیر خانگی با سرکه


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود