مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی خیس:

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

6 نفر و بیشتر
۱.۵ پیمانه شکر شیر
۱.۵ پیمانه روغن مایع
پیمانه ۱.۵
۳ عدد تخم مرغ
۱/۸ قاشق چای خوری وانیل
۱ قاشق چای خوری بیکینگ پودر
۲ لیوان آرد
۴ قاشق غذاخوری سر پر پودر کاکائو

مراحل تهیه کیک شکلاتی خیس:

ابتدا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. شیر و شکر و روغن مایع و پودر کاکائو را در درون ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید و مخلوط این مواد را با کمک همزن به خوبی هم بزنید سپس یک لیوان از مخلوط این مواد را کنار بگذارید.

تا درمرحله آخرطرزتهیه کیک خیس ازاین مواد به عنوان سس شکلاتی به کنار بگذارید و بروی سطح کیک استفاده نمایید در مرحله بعدی دستور پخت کیک خیس آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید.

و سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به همراه وانیل به مخلوط پودر کاکائو و شیر اضافه کنید و همه این مواد را به خوبی هم بزنید و سپس تخم مرغ ها را به صورت تکی تکی به مایع کیک اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن تخم مرغ ها مایع کیک را به خوبی هم بزنید.

قالب فر را به خوبی چرب کنید و مایع کیک را در درون قالب فر بریزید و سپس قالب فر را به مدت ۴۵ دقیقه در درون فری که از قبل گرم کرده اید قرار دهید.
بعد از مدت زمان ذکر شده کیک پخته شده را از درون فر بیرون آورید.

نکات طلایی برای پخت بهتر کیک خیس

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

در طرز تهیه کیک خیس هرگز جوش شیرین را جایگزین بیکینگ پودر نکنید زیرا این کیک برای اینکه رنگ کاکائو در آن به خوبی نمایان شود نیاز به بیکینگ پودر دارد. برای پخت کیک خیس حتما باید از پودر کاکائو اصیل استفاده کنید.بعد از پخت کیک اجازه دهید که کیک به خوبی خنک شود و سپس برش های کیک را از درون قالب فر جدا کنید. حتما یک لیوان از مخلوط شیر و شکر و روغن مایع و پودر کاکائو را کنار بگذارید تا بعد از پخت کامل از این مواد به عنوان سس شکلاتی بر روی سطح کیک استفاده کنید.

توجه داشته باشید که سس شکلاتی را کنار گذاشته اید باید بلافاصله بعد از بیرون آوردن کیک از درون فر بر روی کیک داغ بریزید.
بعد از خنک شدن کیک خیس می توانید آن را برش بزنید و تکه های برش زده کیک را با کمک پودر نارگیل و ترافل تزیین کنید. و بعد با چنگال کیک را سوراخ کنید تا مواد در داخل کیک برود و خوشمزگی آن بیشتر بشه این عکس بد ه‍ست درسته وقتی این عکسو می‌بینید شاید بدتون بیاد ولی فوق العاده خوش مزه هست

منبع:طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود