نصب درایور ها در کامپیوتر

ترفند ها به شما آموزش می دهد که چگونه درایور های سیستم ویندوز را نصب و به روز رسانی کنید. درایور ها ” راه انداز نرم افزار ” هستند, در واقع واسط بین سخت افزار و نرم افزار می باشند. درایور به وسیله ای ( مانند وب کم ) کمک می کند که بتواند کارش را در کامپیوتر انجام دهد. بیشتر قطعاتی که به کامپیوتر متصل می کنید, درایور هایشان به صورت خودکار در سیستم نصب می شوند, اما اگر درایور آن به روز نباشد ممکن است نتواند به درستی کار کند.

 

 

مراحل نصب درایور ها در کامپیوتر

 

  1. توجه داشته باشید که بیشتر درایور ها به صورت خودکار نصب می شوند. قطعاتی مثل وب کم, پرینتر, موس کامپیوتر, کیبورد و … معمولا قطعاتی هستند که بعد از اتصال به کامپیوتر درایور آنها به صورت خودکار نصب می شود و بعد از چند دقیقه شما می توانید از آنها استفاده کنید.
  2. اطمینان حاصل کنید که به اینترنت متصل هستید. در حالیکه بیشتر درایور ها به صورت خودکار نصب می شوند اما برخی از درایور ها برای نصب نیاز به دسترسی اینترنت دارند.

اتصال قطعه

  1. قطعه را به کامپیوتر متصل کنید. معمولا باید این کار را با وارد کردن کابل ( مانند کابل USB و …) به پورت مشخص در کامپیوتر انجام دهید.
  2. طبق دستورالعمل های مشخص شده عمل کنید. درایورها معمولا در پس زمینه نصب می شوند (به این معنی که شما لازم نیست کاری انجام دهید ) اما ممکن است لازم باشد قبل از نصب درایور با مجوز های آن موافقت کنید.

نصب درایور به صورت دستی

  1. سعی کنید به صورت دستی درایور ها را نصب کنید. اگر درایور به صورت خودکار نصب نشد لازم است به صورت دستی از طریق یکی از منابع زیر آن را نصب کنید :

CD – اگر قطعه ی خریداری شده, به همراه خود CD دارد, CD را درون کامپیوتر قرار دهید, طبق دستور العمل های مشخص شده عمل کنید – شما می توانید درایور قطعه را از وب سایت رسمی تولید کننده دریافت کنید. برای این کار لینک های “Drivers,” “Software” یا “ Support ” را انتخاب کنید, سپس جدید ترین درایور را برای کامپیوتر خود دانلود کنید. شما هم چنین می توانید با دوبار کلیک کردن روی آیکون برنامه درایور آن را راه اندازی کنید.

 

منابع شخص ثالث – برای قطعات قدیمی ممکن است لازم باشد درایور ها را از سایت هایی مانند GitHub یا SourceForge دانلود کنید. اگر دانلود را انجام دادید, روی فایل درایور دوبار کلیک کنید و آن را اجرا کنید. برای دانلود این درایور دقت لازم را به عمل آورید زیرا ممکن است به طور اشتباه ویروس دانلود کنید.

 

  1. کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید. هنگامی که درایور را دانلود و نصب کردید لازم است کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید تا مطمئن شوید که درایور ها به درستی کار می کنند.

برای این کار:

روی منوی Start کلیک کنید.

روی دکمه ی Power کلیک کنید.

روی گزینه ی Restart کلیک کنید.

 

منبع : نصب درایور ها در کامپیوتر


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود