طرز تهیه ی سس مایونز خانگی

سس مایونز خانگی می تواند طعم فوق العاده ای به ساندویچ و دیگر غذا ها بدهد. مایونز خانگی مواد افزودنی کمتری دارد و طعم بهتر و تازه تری در مقایسه با مایونز آماده دارد. سس مایونز در اواسط قرن 18 در اروپای غربی به وجود آمده است. این سس از امولسیون شدن زرده ی تخم مرغ با روغن و سرکه یا آبلیمو تشکیل شده است. اکنون سس مایونز یکی از اصلی ترین سس ها به شمار می آید. سس مایونز برای تهیه سس تارتار و هزار جزیره مورد استفاده قرار می گیرد و به طور معمول با طعم های مختلفی درست می شود. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه مرحله به مرحله پیش بروید و یک سس مایونر خوش طعم درست کنید.

سس مایونز خانگی

مراحل

 

  1. مواد تشکیل دهنده را آماده کنید. 1 تخم مرغ بزرگ یا 2 عدد تخم مرغ کوچک, 8 اونس روغن گیاهی و یک قاشق غذا خوری ( 15 گرم ) سرکه یا آبلیمو آماده کنید. قبل از درست کردن سس مایونز همه ی مواد را به مدت نیم ساعت بیرون بگذارید تا به دمای اتاق برسند. این کار به روند امولسیون شدن مواد کمک می کند.
  2. زرده ی تخم مرغ را از سفیده ی آن جدا کنید. دست خود را مانند کاسه ی کوچکی بگیرید, سعی کنید کمی فاصله بین انگشتانتان ایجاد کنید. تخم مرغ را درون دستتان بشکنید و اجازه دهید سفیده ی تخم مرغ از بین انگشتانتان خارج شود و درون کاسه ای بریزد. هنگامی که تنها زرده ی تخم مرغ در دستانتان باقی ماند آن را در کاسه ی دیگری بگذارید.
  3. مواد را با هم مخلوط کنید. هنگامی که مواد تشکیل دهنده به دمای اتاق رسید، 2 زرده تخم مرغ کوچک یا 1 زرده تخم مرغ بزرگ را همراه با 1 قاشق چایخوری (5 گرم) نمک و 1 قاشق چایخوری (5 گرم) فلفل سفید درون ظرفی بریزید و به آرامی مخلوط کنید.
  4. سس مایونز را آماده کنید. در ظرف اندازه گیری 8 اونس روغن زیتون, ذرت یا بادام زمینی بریزید. ظرف روغن را با یک دست نگه دارید و با دست دیگر مواد را هم بزنید. کمی روغن در مواد بریزید و به هم زدن ادامه دهید. هنگامی که مواد کمی سفت تر شد, بقیه ی روغن را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.
  5. با اضافه کردن آبلیمو یا سرکه به سس مایونز طعم دهید. در صورت نیاز نمک و فلفل بیشتری به سس اضافه کنید تا خوش طعم شود. هنگامی که کار تمام شد و سس مایونز آماده شد, آن را به ظرف پلاستیکی یا سرامیکی انتقال دهید. حتما سس مایونز را در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید.

 

منبع : طرز تهیه ی سس مایونز خانگی


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود