طرز تهیه همبرگر در خانه

مواد لازم همبرگر در خانه

گوشت چرخ کرده با چربی 20 درصد 500 گرم
آرد سوخاری مقدار لازم
تخم مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 2 عدد
نمک و فلفل سیاه مقدار لازم

مراحل تهیه همبرگر در خانه:

1. ابتدا گوشت را خوب پهن کنید. سپس تخم مرغ ، سیر و پیاز ( ریز رنده کنید و آب آن را بگیرید ) و نمک و فلفل را در مرکز گوشت پهن شده بریزید و اطراف گوشت را به طرف مرکز جمع کنید و شروع به ورز دادن گوشت نمائید.

2. گوشت را با دستان خود ورز دهید تا بافت بهتری داشته باشید ، تا جایی ورز دهید که احساس کنید مواد بخوبی با یکدیگر ترکیب شده اند.

3. بار دیگر گوشت را پهن کنید و آرد سوخاری را روی گوشت پهن شده بریزید ، مقدار آرد سوخاری بسته به نوع آرد متفاوت میباشد. برای به دست اوردن مقدار دقیق ارد سوخاری باید پس از پاشیدن مقداری آرد گوشت را چند دقیقه ورز دهید ، اگر پس از این مدت مشاهده کردید که گوشت بافت نرم و آبدار و در عین حال خوبی دارد پس آرد شما کافی بوده است ، اگر گوشت کمی شل و بد فرم بود می توانید مقداری دیگر آرد سوخاری به ان اضافه کنید اما مراقب باشید که زیاد آرد نریزید تا گوشت پس از پخت خشک نشود.

طرز تهیه همبرگر در خانه

4. گوشت اماده شده را به قسمت های دلخواه تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل یک دایره ای در آورید ، دایره های اماده همبرگر را روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار داده و برای یک ساعت درون یخچال قرار دهید. سپس داخل ماهیتابه سرخ یا روی کباب پز کباب کنید.
نکته : می توانید همبرگرها را به صورتی که گفته شد درون فریز منجمد نموده و به تدریج از آنها استفاده کنید ، برای سرو میتوانید از پنیر ، کاهو ، کلم ، گوجه ، خیار شور و … استفاده کنید.

منبع:طرز تهیه همبرگر در خانه

طرز تهیه همبرگر در خانه

 


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود