چگونه بدون اینترنت سفر خوبی داشته باشیم ؟

سفر رفتن فرصتی برای استراحت و کسب آرامش است. اگر فکر می کنید دسترسی داشتن به اینترنت در سفر ضروری است, باید به شما بگویم که در اشتباه هستید. دور بودن از اینترنت ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد اما این کار آمادگی و خلاقیت شما را برای کسب تجربیات جدید افزایش می دهد.

 

مرحله اول : برنامه ریزی

نقشه سفر

  1. یاد بگیرید که بدون استفاده از گوشی هوشمند مسیر حرکت خود را مشخص کنید. مسیر یابی بدون استفاده از گوشی شما را شخصی مجرب جلوه می دهد. برای این کار باید قبل از شروع سفر نقشه تهیه کنید. اگر دوست ندارید از نقشه های کاغذی استفاده کنید, می توانید قبل از سفر به دنبال برنامه هایی که نقشه ی آفلاین GPS دارند, باشید.

اگر می خواهید از این نقشه ها پرینت بگیرید, سعی کنید هم از نمای دور نقشه و هم از نمای نزدیک آن پرینت بگیرید تا در سفر گم نشوید.

نقشه ی شهر را خریداری کنید. شهر های زیادی برای توریست های خود نقشه فراهم می کنند. هنگام خرید نقشه از راهنما در مورد جاهای دیدنی شهر سوال کنید. هتل نیز ممکن است نقشه ی شهر را در اختیار شما قرار دهد.

 

  1. با کسانی که همراه شما در سفر هستند در تماس باشید. اگر قرار است در سفر گروه بندی شوید, سعی کنید خیلی از دسترس خارج نباشید. با کمی آمادگی، می توانید برای شرایط اضطراری، تغییرات در برنامه و بازدید گروهی مکان های دیدنی آماده شوید.

از برنامه های چت آفلاین استفاده کنید. این گزینه در شرایطی که با نوجوانان به سفر رفته اید و آنها دوست دارند به تنهایی قدم بزنند, بسیار مناسب است. در طول مسیر چندین قرار بگذارید. اطمینان حاصل کنید که همه ی افراد گروه متوجه ساعت و مکان قرار شده باشند.

  1. از ایمیل خود دوری کنید. ایمیل هایی که همیشه از طرف همکاران, دوستان و آشنایان دریافت می کنید همیشه موجب خرسندی شما می شوند. سعی کنید در سفر روی این مسائل تمرکز نکنید.

یک پیام برای آشنایان بفرستید که به آنها اطلاع دهد شما در سفر هستید و تاریخ بازگشت خود را نیز در آن قید کنید. اجازه دهید ایمیل هایتان جمع شود, بعدا می توانید به همه ی آنها رسیدگی کنید.

نامه و کارت پستال ارسال کنید. ارتباط سریع شما را تنبل می کند.

اگر احساس می کنید خیلی ضروری است, ایمیل خود را چک کنید اما سعی کنید این کار زمان زیادی را از شما نگیرد.

 

مرحله دوم : فعال باشید

+++++++++++

  1. خود را در فعالیت ها شرکت دهید. هنگامی که فعال هستید، بدن شما اندورفین آزاد می کند و این عامل روحیه شما را بهتر می کند. فعالیت و سرگرمی باعث می شود از نبود اینترنت فراموش کنید.

در هر رستورانی که دوست داشتید غذا بخورید, شما حتما برای پیدا کردن رستوران خوب نیاز به اینترنت ندارید.

بازی کنید. کارت بازی، دومینو و حتی بازی های تخته ای، روش های عالی برای صرف وقت با دیگران هستند.

آشنایی با فرهنگ و رسوم

  1. درباره فرهنگ آنها یاد بگیرید. به جای اینکه در اتاق خود دراز بکشید و در اینترنت جستجو کنید و با دیگر فرهنگ ها آشنا شوید بهتر است از نزدیک با فرهنگ مردم آشنا شوید.

موزه های شهر را پیدا کنید. تور های زیادی شما را به موزه های شهر می برند و نیازی نیست برای پیدا کردن موزه ها از Google استفاده کنید.

موسیقی محلی آنجا را پیدا کنید. می توانید با رقص های محلی و موسیقی های آنها آشنا شوید.

 

  1. ورزش کنید. فعالیت بدنی گردش خون و آدرنالین بدن شما را افزایش می دهند. حتی اگر علاقه مند به ورزش نیستید کارهای زیادی هست که می توانید انجام دهید و به همین نتیجه برسید.

در یک تور پیاده روی شرکت کنید. اگر می خواهید این کار را انجام دهید به راهنمایی ها به خوبی گوش دهید تا گم نشوید.

از امکانات هتل یا امکانات تفریحی خود استفاده کنید. اکثر استراحتگاه ها دارای یک سالن ورزشی، زمین بسکتبال، استخر و … هستند.

یوگا انجام دهید. سعی کنید ورزش هایی مانند بانجی جامپینگ, چتر بازی, باد سواری و قایق سواری انجام دهید.

 

  1. گاهی اوقات کار نکردن نیز کار خوبی است و به شما احساس راحتی می دهد. به خودتان کمی استراحت دهید و به تجربیات خود اضافه کنید. بیرون بروید و از طبیعت لذت ببرید. وقت گذراندن در بیرون به کاهش استرس شما کمک می کند. از مناظر لذت ببرید و به صدا های اطراف گوش دهید.

اگر در هتل یا استراحتگاه هستید, از امکانات رفاهی آنجا بهره ببرید و از استرس دور شوید. می توانید به استخر بروید و شنا کنید ( سعی کنید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید ).

می توانید مدیتیشن انجام دهید. کمی زمان بگذارید و با خود تنها باشید. اگر این کار را انجام دهید خواهید دید که چقدر دنیا برای شما متفاوت می شود.

خوب بخوابید و مطالعه کنید. سعی کنید در سفر به موزیک گوش دهید و خواب خوبی داشته باشید.

 

مرحله سوم : ثبت خاطرات

عکاسی کردن

  1. عکس بگیرید. برای عکس گرفتن حتما نیاز نیست گوشی هوشمند به همراه داشته باشید. برای ثبت خاطرات و نشان دادن آن به بقیه می توانید یک دوربین خوب به همراه داشته باشید. به کمک دوربین های جدید شما می توانید بعدا عکس های خود را چاپ کنید. فایل عکس های شما ذخیره خواهد شد.

یک دوربین ضد آب بخرید تا بتوانید عکس های فوق العاده جذابی در دریا بگیرید.

  1. سعی کنید از منظره هایی که مشاهده می کنید, نقاشی کنید! درون شما هنرمندی پنهان شده است. کمی زمان بگذارید و هنرمند درون خود را کشف کنید. اجازه دهید دیگران خاطرات سفر را از دید شما تماشا کنند. می توانید 5 دقیقه را صرف پیدا کردن بهترین منظره برای نقاشی بکنید . اگر نتوانستید همه ی جزئیات را نمایش دهید نگران نباشید.
  2. خاطرات را یادداشت کنید و با خود به منزل بیاورید. نوشتن به شما اجازه می دهد تا در مورد کارهایی که انجام داده اید فکر کنید و تجربه های خود را ثبت کنید. نوشتن خاطرات, مکالمه های شما را با افرادی که به تازگی با آنها آشنا شده اید برای همیشه ثبت خواهد کرد.

نوشتن خاطرات از یک موقعیت خاص وقت زیادی از شما نخواهد گرفت و باعث می شود شما مجددا آن لحظات شاد را به یاد بیاورید. شما می توانید از خانه دفتر خاطرات خود را بیاورید یا در سفر یک دفتر برای همان سفر خریداری کنید. کافیست اتفاقاتی که در سفر برایتان افتاده است را یادداشت کنید.

می توانید یک مقاله بنویسید و بعد از اینکه از سفر بازگشتید آن را در وبلاگ خود قرار دهید.

 

 

منبع : چگونه بدون اینترنت سفر خوبی داشته باشیم ؟


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود