چگونه در روز به اندازه ی کافی آب بنوشیم؟

مصرف آب آشامیدنی به میزان لازم در روز کلید طلایی برای سالم ماندن است. با اینکه نیاز افراد متفاوت است اما پیشنهاد می شود خانم های ( 19 – 50 ساله  ) در روز 2.7 لیتر آب و آقایان ( 19 – 50 ساله  ) در روز 3.7 لیتر آب مصرف کنند. رسیدن به این هدف ممکن است کمی دشوار باشد اما به کمک روش های زیر می توانید به این هدف برسید.

روش ها :

نوشیدن آب در صبح

  1. صبح ها به محض اینکه از خواب بیدار می شوید یک لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب به محض بیدار شدن به سرعت متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد. قبل از خواب یک لیوان آب بالای سر خود بگذارید تا به محض اینکه بیدار شدید آن را ببینید و بنوشید.

نوشیدن آب بین غذا

  1. هر زمان که غذا می خورید, آب بنوشید. در کنار هر غذا یک لیوان آب نیز آماده کنید. این کار به هضم غذا کمک می کند و باعث می شود مواد مغذی سریعتر جذب بدن شما شود. مصرف آب هنگام غذا خوردن از یبوست نیز جلوگیری می کند. سعی کنید هنگام خوردن میان وعده ها نیز آب مصرف کنید.

اگر می خواهید وزن کم کنید, قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید تا سریعتر سیر شوید.

  1. تمام روز یک بطری آب در کنار خود نگه دارید. اگر در اداره کار می کنید همیشه یک بطری آب روی میز کار خود بگذارید. اگر فراموش می کنید آب بخورید, ساعت یاد آوری تنظیم کنید.

سعی کنید از بطری استفاده کنید تا آب نوشیدنی شما را سرد نگه دارد.

آب نوشیدن حین ورزش

  1. بعد از ورزش آب بیشتری مصرف کنید. اگر بعد از هر بار ورزش کردن به شما توصیه شده است که یک لیوان آب بنوشید, شما سعی کنید دو لیوان آب مصرف کنید زیرا هنگام ورزش کردن عرق می کنید و آب بدن شما کم می شود و باید این آب از دست رفته را جبران کنید.
  2. از برنامه های یاد آور استفاده کنید. برنامه های زیادی برای گوشی های هوشمند طراحی شده است که به شما زمان نوشیدن آب را یادآوری می کند. می توانید از برنامه ی WaterLogged استفاده کنید.

منبع : چگونه در روز به اندازه ی کافی آب بنوشیم؟


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود